Jump to content
Sign in to follow this  
jeroenie

Niet Vruchtbaar?

Recommended Posts

kan het zijn dat mijn mannetje niet vruchtbaar is?

alle eitjes zijn ingedeukt, en dus goed voor de vuilbak!

ik heb al dagelijks met een spuitje vocht bij de vermiculite gedaan, maar helpt niks.

ik heb nogthans verhouding 50/50 gepakt, dus 50gram water/50gram vermiculite.

maar is blijkbaar niet goed.

als ik er water bijdeed, dan was dit met een spuitje, maar de eitjes trokken niet terug rond. en dus na 3dagen terug wat vocht bijgedaan, ...

temperatuur in de vermiculite is 28graden, in de bak zelf 30.5graden.

mvg

jeroenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jeroenie,

 

Wij hebben het toch al een paar keer meegemaakt dat een

mannetje onvruchtbaar was. :(

 

De vermiculiet nat maken op de manier die gbf al eerder schreef

is het beste.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

de eitjes zijn net na de legging in de vermiculite gelegd, dus waarschijnlijk is mijn man dan onvruchtbaar, of de vermiculite nog te droog!

vanaf ik zie dat er nog eens 1tje zwanger is zal ik het eens proberen zoals GBF, dus gewoon bvb 100gram vermiculite in en bassin doen, en die vol water gieten, eventjes alles onder roeren, nog effe laten trekken, en dan de vermiculite in een zeef doen, zodat het teveel aan water doorloopt, en daar de eitjes inleggen.

ik hoop dat het mij toch ooit eens lukt, want heb mij ouders de opbrengst van de nakweek beloofd, voor al het elektriciteitsverbruik hier in mijn kamer :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Jeroenie en dat vind ik een mooie geste die je daar doet aan je ouders en vind het dus spijtig voor jou dat het niet gelukt is.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi jeroenie

wij meten de hoeveelheid die ik nodig heb af met het bakje waar ik de eitjes in wil gaan leggen

daarna gooi ik het in een glazen schaal

die vul ik op met water toto zo ver als dat kan

dan laat ik het vijftien minuten staan om vol te zuigen

ik roer dus niet

na die 15 minuten inderdaad in een vergiet uit laten lekken een minuut of vijf

en dan in het bakje waar de eitjes in moeten komen

eitjes erin en draaien maar met die stoof

gaat je vast wel lukken jeroen

en tof die afspraak met je ouders

toont wel dat je verantwoording draagt en neemt keurig hoor

ruikt naar volwassenheid ;)

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jeroenie ;)

 

wat de verhouding vermiculiet water betreft zit je wel goed

alleen hangt er veel af van de methode van uitbroeden

je kan uitbroeden op de natte methode (au bain marie) of op de droge methode het is dan wel aangeraden om dekseltjes te plaatsen op de doosjes zodat de vermiculiet niet gaat uitdrogen condensatie wel regelmatig van het dekseltje halen

ook stel ik mij de vraag hoe lang je de eitjes hebt laten liggen na het leggen ?

deze haal je het best zo snel mogelijk weg na het leggen of toch binnen een tijdspanne van 24 uur

het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat de eitjes niet bevrucht zijn

deze vallen dan ook in en worden geelachtig

maar maak je zeker geen zorgen een eerste legsel mislukt vaak

was bij mij ook het geval

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk eerder dat je vermiculiet te droog was.

Ik heb hier ook eitjes, het waren er 4, gisteren heb ik ze door gelicht en 1 eitje was niet bevrucht.

Dus nu nog 3 eitjes in de stoof, die wel bevrucht zijn.

 

Ik weet niet of het het eerste legsel was, maar meestal is het eerste legsel nx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het was hun 2de legsel, de ene had al 1 maal eitjes gelegd bij de vorige eigenaar, de andere heeft hier 2keer eitjes gelegd, maar alle eitjes vallen in!

nu, int vervolg ga ik de vermiculite eens goed laten weken, en doen zoals ik hier alles lees.

btw, ik ben reeds 21, dus volwassenheid kan dan wel eh :D , en ik kan evengoed elke maand een extra bijdrage afstaan van mijn loon, maar als het zo kan, des te beter voor mij, dan hebben zij enkel eurotjes als ik mijn zin mag doen, en dat is proberen de eitjes te laten uitkomen, en laten opgroeien. anders zou ik dit zeker niet mogen doen, en zouden de eitjes weg moeten, dus wie het beetje slim aan boord legt, kan veel krijgen van z'n ouders!als je weet dat ik hier per uur, zoon 15uur per dag, ongeveer 800watt verbruik per uur, zonder de extra elektrische verwarming erbij te rekenen, die ook nog een 2kilowatt verbruikt, wat op een totaal komt van ongeveer 3kilowaat/uur zoon 5uur per dag, en 1kilowatt/uur zoon 10uur per dag, das 25kilowatt per dag enkel aan mijn diertjes, das ongeveer een 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

dient er geregeld vocht dan bijgevoegd te worden? of is dit geen noodzaak?

ik ga wss binnenkort terug eitjes hebben, en dan wil ik het echt eens goed doen, dus vermiculite een kwatiertje laten trekken in water, deze een 5tal minutjes in een zeef leggen, eitjes in de vermiculite leggen, en broedstoof binnen.

maar moet je de eitjes in het oog houden, en vanals ze invallen extra water toedienen, of zal er geen probleem zijn met die vermiculite dat ie te droog wordt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi jeroenie wij hebben het nooit bij hoeven vullen bij ons baardagaam eieren

maar bij de kameleoneieren die veel langer moeten hebben we het wel bij moeten vullen

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meestal komt dit soort dingen door te droog liggen.

 

Maar het kan ook je man zijn maar net zo goed je vrouw, die niet vruchtbaar is.

 

Je kan de eieren even doorschijnen met een fel lampje om te kijken of ze wel of niet bervucht zijn

 

trouwens is de kwaliteit van het vermiculiet niet altijd hetzelfde, hebben we laatst meegemaakt. :angry:

En dan moet je ze dus echt in de gaten gaan houden.

 

Ik voel altijd elke dag eveb ov de eieren op spanning zijn, zo niet dan doe er ik met een spuitje wat water om heen

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, mijn vrouwtje is bezig met eitjes te leggen, dus nu kan ik kijken om de vermiculite te weken in water, zal maar best water nemen van zoon 30 tal graden wss eh, en dan eventjes in een zeefje doen.

en dan maar hopen dat mijn kweek eindelijk eens lukt! anders ligt die broedkast hier telkens aan voor niks.

ik hou jullie op de hoogte of het mij deze keer lukt.

mvg

jeroenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze heeft dus gisteren 26eitjes gelegd, en daarstraks controleer ik ze eens, en er beginnen er terug in te vallen.

heb nu rondomrond, en tussen alle eitjes een beetje water toegevoegd, alhoewel ik de vermiculite een dik half uur heb laten trekken, en maar een klein minutje heb laten uitlekken, maar ze komen zoals de vorige keer terug hard langs boven, en deuken in. dus mijn vochtigheid moet blijkbaar nog niet goed zijn?!?!?!?

ik snap er niks meer van!

zou het beter zijn, om de eitjes voor een groot deel te bedekken met vermiculite, zodat ze wat beter vocht krijgen via de vermiculite, of is dit niet nodig/mag dit niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

licht je eitjes es door als ze gelegt zijn.

Als er een donkere vlek in zit en je ziet wat bloedadertjes, dan zijn ze bevrucht.

Dit kan je tog wel vanaf dag 1 a 2 wel zien hoor.

 

Ik had laatst ook 1 onbevrucht ei en deze was ook niet ingedeukt.

Toen ik de eitjes ging doorlichten zag ik dat er 1tje helemaal geel was van binnen, die was dus rijp voor een ommeletje. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×