Jump to content
marvin

Kunnen Jullie Me A.u.b. Helpen!?

Recommended Posts

heey :P ....

misschien dat jullie het nog weten van het staartje van mn baardje....dat het puntje helemaal hard en zwart was..???

maar ik keek dus net in mn terra en ik zag dat dat zwarte puntje eraf was...en nou bloedde dat nieuwe puntje van zijn staart een klein beetje...is dat gewoon, omdat dat stukje staart eraf is, of komt dat omdat de man er misschien aan heeft gezeten met z'n grote bek...??? :unsure:

en geneest dat nieuwe stukje staart dan weer uit zichzelf...??? :(

 

GrEetZzzzzzZ :)

post-6-1139227482.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi schelen je baardjes veel in lengte/grote?

normaal gesproken als een stukje af sterft is de wond niet zo open dat het gaat bloeden

ik zou het wondje even ontsmetten met betadine

kan je baardje ergens achter zijn blijven haken??

anders is de kans best groot dat je andere baardje er in gehapt heeft

maar ja dat valt zo niet echt te boordelen

schelen ze dus veel in grote??hebben zre voldoende schuilplekken en voer je ze voldoende?hoe oud zijn ze??

grtjsssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de staart niet binnen 1 a 2 dagen dicht is, moet je met het diertje even naar de dierenarts gaan.

Want het kan dan zijn dat je dier er zelf aan knaagt, omdat de kootjes er doorheen proberen te groeien of dat het gewoon irriteerd.

Heb dit namelijk ook gehad met ons baardje Mausss, van haar staart is nu best een flink end geamputeerd, ze lijkt wel een padhagedis. :D

En wat GBF zegt, schelen de 2 mss te veel in grote?

 

Hier Mausss.

Mausss2Lique.jpg

Ze is in d'r baby tijd in een plant blijven hangen, vandaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehm....mn baardjes zijn ong. 6 maanden....er zit een verschil in lengte ong. 3cm

k geef ze goed te eten....allebei met de pincet, zodat ze even veel krijgen...(de man wat meer, want hij eet ook meer!)en ik heb laatst nog een grot gemaakt als een schuilplek...en ik heb een bloempot staan waar ze in kunnen....en in het midden van het terrarium heb ik houtblokken staan...zodat ze elkaar nie zo vaak tegekomen als ze dat nie willen...!!!.....

post-6-1139260307.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat er is gebeurt blijft dus een raadsel

of je moet een van de twee op heterdaad betrappen

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×