Jump to content
Sign in to follow this  
lil

Spiegel ?

Recommended Posts

heejheej....

 

ik wil graag een spiegel plaatsen in mijn terra omdat mijn hagedisje helemaal alleen is :huh:

nu heb ik 3 vragen:

 

- VRAAG 1

hoe groot moet de spiegel sijn`??? ik heb een terra van 100x50x50

de zegmaar 1 meter kant zit al een achterwant ... maar aan de kant van 50 cm..

wil ik een spiegel plaatsen.. maar kan ik dan het beste aan de hele oppervlakte een spiegel plaatsen.. of moet ik maar een klein vierkantje plaatsen omdat dat al genoeg is!????

 

- VRAAG 2

mijn terra staat 2 cm van de muur af..

kan ik het beste de spiegel IN het terra plaatsen.. of moet ik het bUITEN het terra plaatsen.. tegen de buitenkant aan dus!!

of moet ik de spiegel gewoon ophangen aan de muur.. omdat het terra maar 2 cm van het terra afstaat.

 

- VRAAG 3

stel dat ik de spiegel opplak .. wat voor lijm moet ik dan gbruiken... of sijn er speciale plakkertjes om het op te plakken???

 

dat was het

 

:P GroetjusSSSSsss lil :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou je een spiegel plaatsen?Dit levert enkel stress op.

Ik weet niet welk dier dat je houdt maar zowat alle hagedissen kunnen perfect alleen gehouden worden.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

niets aan olly toe te voegen

dit is nergens voor nodig en alleen maar zielig voor je dier

grtjssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

indien je een spiegel lijmt in je bak, gebruik tec7, of speciale lijm/silicone die daarvoor bestemd is!

 

anders riskeer je plekken te krijgen op je spiegel, en dit is niet wat je zelf wilt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo lil dit zou ik gewoonweg niet doen want ik zie er het nut niet van in omdat je je diertje meer kwaad ermee zal doen dan goed maar als je het toch zou doen want het blijft tenslotte jouw dier en je doet ermee wat je wilt gebruik dan tec7 en het zit muurvast.

Een andere oplossing is er een 2 de diertje bij te zetten en dan voelt hij zich ook niet meer alleen ;)

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

heejheej mensen.......

 

mijn soort dat ik heb is een maskerleguaantje ( een kleintje)ik heb op dit forum juist het ADVIES gekregen om een spiegel tegen een wand te plakken...

ik stop er ook echter geen diertje bij.. want de maskerleguaan leeft denk ik niej meer sow lang.. en komt er dan waarschijnlijk een baardje in..

mensen die ervaring hebben in met het plaatsen van spiegels.. op dit forum.. hebben me aangeradden om een spiegel te plaatsen.. de mensen die dit zelf ook hebben.. ze zeiden allemaal:

johh moet je gewoon proberen.. onse hagedisjes die alleeen sitten in een terra zijn nu veel actiever.. zij NIET IN DE STRES.. en spelen heel erg leuk met zichzelf..

zo hoef je geen nieuw hagedisje aan te schaffen.. omdat hij zichzelf ziet!!!

dat zeiden ze allemaal.

en als mijn hagedisje dan toch in de stres raakt dan haal ik het gewoon weer weg hoor...

 

groetjuSSSSsss lil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat vraag ik me ook af... :huh:

 

Overigens zou ik echt geen spiegel plaatsen hoor. Deze dieren kunnen perfect alleengehouden worden en kennen echt geen eenzaamheid. De reden dat ze actiever zijn heeft hoogstwaarschijnlijk juist wel met stress te maken.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

een spiegel zou ik persoonlijk ook niet plaatsen,zoals men hier al gezegd heeft kunnen ze perfect alleen zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees trouwens in een ander topic dat het een mannelijke maskerleguaan betreft. Dan zou ik zeker geen spiegel plaatsen. De dieren beseffen nl. niet dat ze zichzelf zien, en zien dus gewoon in de spiegel een andere man waardoor ze agressief zullen worden en gestresst. Ik heb vroeger anolissen gehad en de man begon te kopknikken en z'n keelwam op te blazen als hij zichzelf zag in een weerspiegeling.NIET DOEN dus!

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad wij hebben ook maskerleguaantjes en die kunnen prima alleen zijn

hoe oud is je maskerleguaan??

en je zegt telkens dat ie niet lang meer leeft

wat bedoel je daar nu mee??

ik zouz eggen spaar voor een terra voor je baardje of zorg gewoon goed voor je maskertje zonder trucjes en kja als ie van ouderdom sterft kun je natuurlijk in dat terra zetten wat je wilt mist de afmetingen voldoen

grtjssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

heejhej

 

thanks voor jullie reacties.. ik weeet nu dus dat ik het beter niet kan doen

dankjulliewel

 

groetjuSSss

:P lil :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kzou het ook niet doen.

het levert je baardje alleen maar een hoop stress op, en dat is niet egt gezond (maar ik denk dat je dat tog wist) en dat is zekr niet wat je wil. ;):DEn als egt wil dat je baardje zich niet eenzaam voelt, ga dan op zoek naar nog een baardje.:P

 

 

 

Grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×