Jump to content
Sign in to follow this  
gerrit

Nieuwste Aanwinst : Leucistic Vrouwtje 10 Maand Ou

Recommended Posts

Hallo ben daarstraks mijn nieuwste aanwinst gaan halen een Leucistic vrouwtje van 10 maanden oud die als ze volwassen is een koppeltje zal gaan vormen met mijn high yellow en hopelijk voor prachtige nakomelingen zal zorgen.

Groetjes

 

DSC00526.jpg

 

DSC00527.jpg

 

DSC00536.jpg

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi gerrit wat een schitterende dame zeg

echt een heel mooi baardje

veel plezier ermee

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dier Gerrit, maar leucistic baardagamen zijn tot op de dag van vandaag nooit bewezen.....ze bestaan dus niet.

Ze kunnen uiteraard zo genoemd worden net als de dieren van Kevin Dunnne (Dragons den herp), maar dat maak de dieren nog niet leucistisch en mogen ze die naam dus eigenlijk helemaal niet dragen.

De genen bepalen of een dier leucistisch is, niet de naam de er aan gegeven is of het uiterlijk.

Het is de naam van de genetische afwijking, niet van de kleur en/of lijn, dit schijnen nog steeds veel mensen niet te snappen.

 

Aangezien deze baardagaam nog kleur heeft kan het zoiezo geen leucistic zijn omdat leucistic door hun genetische afwijking geen kleur aan kunnen maken.

 

Ik vind het een mooi dier maar je hebt dus geen leucistic, maar gewoon een hypomelanistic.....Ik hoop ook dat er geen gigabedrag voor hebt betaald.

 

Ik zou ook de naam leucistic niet meer gebruiken, want je baardagaam is het simpelweg niet.

De enige naam die juist is bij dit dier is hypomelanistic.

 

ALs je wilt wil ik best wat meer toelichting geven hierover.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Duncan en bedankt voor de toelichting die je me altijd mag geven en zoals je reeds aangaf is dit dier afkomstig van dragons den herp die onder deze naam werd verkocht en zal ik hem dus vanaf nu hypomelanistic noemen want we zijn nooit te oud om bij te leren.

En zoals ik aangaf is het een mooie dame met witte nagels die met mijn yellow wel voor mooie nakomelingen zal zorgen;

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Gerrit,

 

Prachtig mooi hypomelanistic vrouwtje. :rolleyes:

 

Veel succes met de kweek hiermee in de toekomst.

 

De hobby is bij jullie ook al aardig een verslaving aan

het worden, maar ja daar had ik voor gewaarschuwd. ;)

 

Ps Duncan wederom bedankt voor de duidelijke uitleg over

de leucistic. <_<

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaja waarom moet je ons de ogen nou weer uitsteken met zo'n mooi beestje :angry: :P !!! Ziet er super uit! De merknaam vind ik persoonlijk niet zo belangrijk, ik vind het gewoon een mooi beestje.

 

Grts Martin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wauw mooie dame hoor, ben benieuwd naar de nakomelingen :P

groetjes esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

prachtig baardje!

deze zou hier ook gerust mogen komen wonen :D

 

greetz

jeroenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi dier,hoe heb je eigenlijk dat beest weten te bemachtigen?

ik heb er ook zo een en heb haar zelf moet importeren.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo reptielenfreak dit is inderdaad een mooie dame en ze is al 38 cm.groot en in topvorm en ben echt blij dat ik ze gevonden heb.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo jewel dragons ik heb deze dame gevonden bij een persoon in Belgie dat met deze prachtige hobby stopt en alles verkocht en ze waren afkomstig uit Amerika en ben nu nog aan het onderhandelen om een hypomelanistic mannetje dat nog veel witter is dan mjin dame maar de prijs ligt nog een beetje te hoog maar denk wel dat we er zullen uitkomen want dit is eveneens de moeite waard om over te onderhandelen maar ben niet de enige die achter deze man aanzit maar heb wel het voordeel dat ik reeds 2 baardjes van hen gekocht heb.

Laat het wel weten als het in orde is gekomen en zal zeker foto's posten.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo en heb mijn hypomelanistic mannetje van 10 maand oud gekocht en mag hem vrijdag gaan afhalen en ben benieuwd hoe dat hij er mij thuis zal uitzien want als hij even mooi is als mijn dame heb ik er weer een prachtdier bij dat later als alles goed verloopt met citrussen zal gekoppeld worden.

Zal vrijdag wel de foto's posten.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto's,foto's,foto's,foto's,foto'sfoto's,foto's,foto's,foto's,foto'sfoto's,foto's,foto's,foto's

,foto'sfoto's,foto's,foto's,foto's,foto'sfoto's,foto's,foto's,foto's,foto'sfoto's,foto's,foto's

,foto's,foto'sfoto's,foto's,foto's,foto's,foto'sfoto's,foto's,foto's,foto's,foto'sfoto's,foto's

foto's,foto's,foto's,foto's,foto'sfoto's,foto's,foto's,foto's,foto'sfoto's,foto's,foto's,foto's

,foto'sfoto's,foto's,foto's,foto's,foto'sfoto's,foto's,foto's,foto's,foto'sfoto's,foto's,foto's

,foto's,foto'sfoto's,foto's,foto's,foto's,foto'sfoto's,foto's,foto's,foto's,foto'sfoto's,foto's :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's komen er aan maar moet spijtig genoeg tot vrijdag wachten :(:D

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo reptielenfreak dit is inderdaad een mooie dame en ze is al 38 cm.groot en in topvorm en ben echt blij dat ik ze gevonden heb.

Groetjes

ik geef je geen ongelijk tis zeker een schoonheid :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi gerrit veel succes vandaag

we horen het wel als die mooie man gearriveerd is

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo gbf ik ben er juist mee thuis gekomen en het is een prachtdier en ga er dadelijk een paar fotos van nemen zodat ik hem kan tonen.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo reptielenfreak heb vlug van haar een foto genomen terwijl ze een sprinkhaan aan het eten was.

Groetjes

 

DSC00537.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

he gerrit wederom een schitterend dier

alleen even een vraagje stukje terug in dit topic zeg je dat je een mannetje gaat halen

en nu heb je het over haar en ze is het dan toch een dame geworden????

in ieder geval heel veel plezier met hem/haar

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ho Gerrit,

 

Wederom een prachtig dier, kwijl , kwijl. ;)

 

En inderdaad zoals Gbf al vroeg, is het een man of vrouw? :huh:

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo gbf en Marc dit is nog een foto van mijn vrouwtje Lara omdat reptielenfreak erom gevraagd had en zal nu een niewe topic openen met mijn mannetje.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×