Jump to content
Sign in to follow this  
Rob1n

Beginnersvragen

Recommended Posts

Ik ben sinds kort geinteresseerd in het eventueel houden van hagedissen. Ik vind het hele gave beesten, maar ben er nog niet zo ver in geinformeerd. Na een paar sites af te speuren kwam ik op de baardagaam, omdat deze blijkbaar makkelijk te hanteren is. Misschien zit ik er wel helemaal naast, maar dan hoor ik het wel. Het gaat dus mijn eerste hagedis worden, en ik vroeg mij dus af hoe groot dan bijv. het terrarium zou moeten zijn? Ik zat er eerst aan te denken om er maar eentje te nemen, maar mijn vadeer vroeg zich af of ze dan misschien wel eenzaam worden, en ik dacht dat hij daar wel gelijk in had, dus dan eventueel maar 2 baardagamen. Wat voor grootte moet het terrarium dan zijn?

En hoe zit het eigenlijk als ik nou 2 dezelfde geslachten bij elkaar doe? want ik zit eigenlijk niet op jonkies te wachten. Is het makkelijker om man bij man te doen, vrouw bij vrouw, of maakt dat eigenlijk niet zo veel uit? Als er misschien suggesties zijn over andere soorten waar ik een wat over moet opzoeken zijn suggesties altijd welkom. Ik heb namelijk nog maar een hele globaal idee over hagedissen, en weet er nog mar heel weinig van.

Of misschien suggesties over eventuele boeken die ik bij de bibliotheek zou kunnen huren over het houden van hagedissen?

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Ik zou zeggen spit eens op je gemak het forum door ;)

Een goed beginnersboek en ideaal om je te ori

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi rob1n

allereerst welcometo.gif REPTIE-FARM

leuk dat je intresse hebt in baardagamen

of eventueel een andere hagedis

persoonlijk kan ik wel zeggen dat een baardagaam zeer geschikt is voor een beginner mist je je goed voorbereid

het voordeel van een baardagaam vind ik persoonlijk dat deze dus goed te handteren is

als je hier de site en het forum goed doorleest kom je wel op de antwoorden op je vragen

en dan kom je er van zelf achter of een baardagaam wat voor je is

ik zal toch even antwoord geven op de vragen die je stelt

een baardagaam alleen is prima alleen te houden hoor

in het wild leven ze ook apart

twee mannen zou samen zeker problemen geven

als je er perse twee wilt zul je dus voor twee dames moeten gaan

je hebt voor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Rob1n ik ben het helemaal eens met olly en gbf en wat mij betreft raad ik toch de baardagaam aan om mee te beginnen want dit zijn echt super leuke dieren die toch veel aandacht vragen maar waar je toch het meeste van terug krijgt.

Ikzelf heb baardagamen , waardagamen en kameleons en de baardagamen zijn de dieren die je het meest naar je hand kunt zetten en je zal zien eenmaal dat je er

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×