Jump to content

Recommended Posts

hallo allemaal,

ik kom even vertellen wie ik ben. Ik ben 62jr., woon in Vlissingen, en ben gek op dieren.

Vanwege chronische longproblemen mag ik geen harige dieren meer hebben. ik had alijd honden en katten en vogels. Nu ben ik aan het overwegen om baardagamen aan te schaffen, aangezien ik die prachtig vindt en boeiend.

Enige jaren geleden heb ik er al eens een gehad, maar ik kon niet omgaan met die springende krekels, ik werd er gek van. Ze groeven zich ook in, in het kurk, en gingen daar achter eitjes leggen, en de agaam kreeg ze niet meer te pakken., dan begonnen ze ook nog te krekelen, dit kon ik niet aan, en heb deze weggedaan, maar heb het altijd betreurd. Nu sprak ik onlangs een kenner en die vertelde mij, dat ze ook sprinkhanen eten, en die kunnen niet overleven buiten de bak. Dus ik ga me nu eens heel goed orienteren.

Nou, dit was het wel,

Hartelijke groeten van,

Sjanneke :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey sjanneke

welkom hier op de forum

hier kom je echt alles te weten over de baardagaam,het is een zeer leerrijke en gezellige forum

als je hier wat rondsnuffeld en je ziet al die foto's en zo weet ik zeker dat je terug een baardagaam wilt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom op het forum en veel plezier!

Het is idd mogelijk om geen krekels te geven, er zijn ook andere alternatieven bv. verschillende (tropische) kakkerlaksoorten ;)

Sprinkhanen eten ze idd ook, maar deze bevatten vrij veel vet.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Sjanneke,

 

Welkom op het forum. :rolleyes:

 

Over longproblemen kan ik meepraten. :(

 

Kurk in een terrarium met baardagamen is inderdaad niet goed.

 

Verder kun je ze ook dola's, sprinkhanen, morio-wormen, wasmotlarven

en zoals Olly al zei kakkerlakken geven.

Ook steppekrekels zijn aan te raden, deze maken bijna geen geluid.

 

Verder eten de meeste baardjes ook diversen groenten en fruit.

 

Nog veel plezier op het forum.

 

Groetjes Marc en Berlinde B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

allemaal bedanktvoor het welkom in het forum.

 

wat betreft die voedseldieren, vind ik ook kakkerlakken niet acceptabel, brrrrr. In Rusland zitten ze 10cm. dik op de muren, en dan zou ik ze hier in huis halen??? wat gebeurt er als er 1 ontsnapt?? of erger nog 2? b.v. mannetje en vrouwtje. Ik heb zo'n idee :ph34r:

 

als ik daar niet aan ontkom, weet ik zo net nog niet of ik aga's ga aanschaffen. <_<

 

groetjes,

 

Sjanneke

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi sjanneke

welkom op dit gezellige en informatieve forum

leuk om er weer een zeeuwse bij te hebben

wij wonen in arnemuiden dus dat is vlakbij he

baardagamen zijn geweldige dieren

inderdaad zijn de voedseldieren wat minder maar het went wel hoor

wij voeren onze baardagamen krekels,sprinkhanen,moriowormen,dola,s,wasmotten,redrunners enz enz

en inderdaad steppekrekels maken echt stukken minder herrie

en met een terrarium zonder kurk komt dat ook helemaal goed hoor

heel veel plezier hier op het forum

en ik hoop dat je er voor je zelf uitkomt

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan voedseldiertjes wen je wel. ;)

 

Verder wat tips:

 

Stop krekels en sprinkhanen een tijdje in de ijskast voor je ze voert, hierdoor worden ze suffer en trager.

 

Voer niet meteen te veel diertjes tegenlijk, dan is de kans ook minder dat je agaam d'r een over het hoofd ziet en dat he voedseldiertje nergens in kruipt.

 

Kurkwand raad ik sowieso af omdat, zoals je zelf al zegt, daar van alles in kruipt.

 

D'r zijn zoals de anderen al gezegd hebben veel alternatieven zoals sprinkhanen, kakkerlakken, nestmuisjes/ratjes/pinkies en zelfs diertjes rondom je eigen huis. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
In Rusland zitten ze 10cm. dik op de muren, en dan zou ik ze hier in huis halen??? wat gebeurt er als er 1 ontsnapt?? of erger nog 2? b.v. mannetje en vrouwtje. Ik heb zo'n idee

 

Dat valt wel mee. Het zijn tropische kakkerlakken die in huis niet plaagvormend zullen zijn in tegenstelling tot bv. de duitse soort :ph34r: . Alleen van redrunners heb ik al negatieve ervaringen gehoord maar je hebt ook dubia's en craniifers. Maar persoonlijk vind ik het ook vieze beesten om te voeren.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

Welkom hier

 

gr Marianne

Share this post


Link to post
Share on other sites

he nog een zeeuw erbij!! wordt nog druk hier.

welkom op dit forum en hoop dat je hier de info vind die je zoekt

zoals iedereen al zegt zijn er genoeg alternatieve aan voedseldieren en achterwanden, snuffel maar eens rond op dit forum

groetjes esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×