Jump to content
Sign in to follow this  
bliksem

Luipaard Gekko's

Recommended Posts

Hey!,

beste gekko houders ik heb een vraag.... ik ben dus bezig met het maken van een terrarium stelling een bak van 1.50m x 50cm x 50cm voor me baardagaam en nog een bak van 1.50m x 50cm x 50cm voor een kolenbrander schildpad, nou

komt er ook nog een bak van 50cm x 50cm x 50cm en ik wil daar mischien wel woestijn gekko's ofzo in gaan hhouden maar ik ben aan het twijfelen of ik bijvoorbeeld wel luipaard gekko's zou willen nemen omdat zo veel mensen die hebben en ik wil wel iets anders doen ;) nou vroeg ik me af kan iemand mij een soort aanraden die leuk is om te houden hoeft niet een super makelijke soort te zijn, heb namelijk al evaring (gehad) met dag gekko's. Maar als er mensen zijn met sugesties laat maar komen!

het moet wel een koppel zijn die in een bak van 50cm x 50cm x 50cm gehouden kunnen worden!.

groetjes tim ;):)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Tim

 

Ervaring met daggekko's wil natuurlijk niet meteen zeggen dat je moeilijke soorten uit aride gebieden aankunt, de omstandigheden die je moet cre

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet dat er veel verschil is :) maar weet al heel veel van gekko's af die uit droge streken komen dus......

groetjes Tim :P

 

P.S nog bedankt voor de voorbeelden :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf een Gestreepte Gecko waar ik dol op ben, kriebelt alleen als ie overal om me heen kruipt. ;) Luipaardgecko's zijn makkelijk te houden, en van nature aardige beestjes, maar inderdaad, heel veel mensen hebben deze al wat het speciale een beetje d'r van afneemt. ;)

 

En nu we d'r toch mee bezig zijn, raad ik Tokeh Gecko's af. Ik heb deze zelf een tijdje gehad en tjezus, wat een aggresieve beesten waren dat. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt tokkehs zijn echt aggressiev dat zijn ze van aard, die beesten kunnen ook hard bijten zeg :o:blink: wil je niet weten ze laten dan ook niet los.. maarja die ga ik ook niet nemen, ik wil me ook echt richten op gekko's van woestijn gebieden ik heb al ee tijdje gedacht aan Teratolepis fasciata die heeft Olly ook opgenoemd, dit vindt ik namelijk ook echt zo'n vette soort...dus ik denk dat ik die ook ga nemen

groetjes Tim

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ben aan het twijfelen of ik bijvoorbeeld wel luipaard gekko's zou willen nemen omdat zo veel mensen die hebben en ik wil wel iets anders doen

 

Dat maakt toch niet uit. Je neemt ze voor jezelf ;) . Ik ben ook aan het overwegen een terrarium te starten met luipaard gecko's. En het intereseert me geen reet dat veel andere mensen ze ook hebben. Ik vind Tim dat als je ze leuk vind, je ze zeker niet om die reden moet laten gaan.

 

 

Grst Martin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een vrije keus die ik zeker niet tegen spreek. Tis een verslaving en eigenlijk vind ik het allemaal wel leuk.

 

Grts Martin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ja inderdaad, naja er komen op mijn terrarium stelling twee bakken van 50 x 50 x 50 dus mischien dat ik in die andere bak wel luipaard gekko's hou, ik weet het niet want er zijn zo veel andere beeste die ik zou willen houden :P

groetjes tim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja klopt tokkehs zijn echt aggressiev dat zijn ze van aard, die beesten kunnen ook hard bijten zeg :o:blink: wil je niet weten ze laten dan ook niet los..

Vertel mij wat... :unsure: Ik had een leren handschoentje aan en de Gecko beet me gewoon opeens (terwijl hij op mijn andere hand zat, waar ik geen handschoen omheen had :ph34r: ); ik heb de handschoen uit moeten trekken en die vervolgens met gecko en al in 't terrarium gelegd want hij liet gewoon niet los. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×