Jump to content
Sign in to follow this  
wilden roos

Is Dit Groot Genoeg

Recommended Posts

hoi

ik heb een aquarium en daar wil ik een terarium van maken, hij is 100 * 40 * 40

is dit groot genoeg voor twee volwassen baardjes.

 

grtjs WR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nogal aan de krappe kant. 120 x 60 x 60 is redelijk voor 2 grote baardagamen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en kan ik er ook eentje houden of is dat zielig.

ik zou dan het liefsten een vroudje hebben.

 

grtjs WR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Ik vind dit te klein zelfs voor 1 dier. Je moet toch minimaal in de richting van bovenstaande maat denken. In een bak van 40 diep kunnen ze maar net hun kont keren ;)

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi 40 diep is te overkomen vind ik

alleen niet als de hoogte ook nog eens zo laag is

dan krijgt je echt problemen niet doen dus

grtjssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

oei wat een vraag

denk eerlijk gezegd dat dat niet de vraag is die je ons en jezelf moet stellen

je zou beter eerst kunnen kijken wat je wilt

je vind baardagamen leuk toch??

dan kun je mischien beter je aquarium verkopen en dat geld bij het geld leggen voor aanschaf van een goed terrarium

dit lijkt me een beter volgorde

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor een klein baardje zou dit nog goed gaan voorlopig maar zeker niet voor een volwassene en zeker geen 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat beuk zegt; een kleintje is goed. Mijn Leguaan heb ik eerst ook in een klein terrarium gehouden maar heb naderhand een grotere aangeschaft.

 

En als je geen grote terrarium wil en toch een ander reptiel i.p.v. een baardagaam, zoek je gewoon iets kleiners. Let er wel op dat sommige reptielen bijvoorbeeld een hoge bak nodig hebben om te klimmen, en sommige een brede/lange bak nodig hebben om te rennen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en tot welken leeftijd zou ik ze dan in deze bak kunnen houden ?

ik weet niet echt veel van hagendisen en ik krijg niet echt een site waar je mederen soorten heb met foto's en beschrijving heeft iemand misschien een iedee waar ik zo iets kan vinden of een boek dat ik daar over kan kopen die me daar goed in kan helpen ?

 

grtjs WR

Share this post


Link to post
Share on other sites
en tot welken leeftijd zou ik ze dan in deze bak kunnen houden ?

ik weet niet echt veel van hagendisen en ik krijg niet echt een site waar je mederen soorten heb met foto's en beschrijving heeft iemand misschien een iedee waar ik zo iets kan vinden of een boek dat ik daar over kan kopen die me daar goed in kan helpen ?

 

grtjs WR

Hoi roos ;)

 

het boek Terrarium Encyclopedie van Eug

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op bepaalde punten is Bruins wel al wat verouderd aan het worden, maar als introductie en om wat zicht te krijgen op de hobby is dit inderdaad een boek dat zeer aan te bevelen is. En zoals Jo zegt, voor 10 eurootjes kun je zoiets niet laten liggen! ;)

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar kun je die kopen :huh: want ik ben al bij de boeken winkel geweest en daar hadden ze hem niet en konden ze heb ook niet bestelen :angry: .

wel hebben ze een par boeken bij onze bibliotheek en die ga ik morgen halen want ik heb me pasje niet bij me :rolleyes: ik weet allen niet meer hoe ze heten :huh: maar bij een boek stond er ook in hoe je voederdieren moest kweeken en dat vind ik wel handig :) , ik zal morgen wel zeggen hoe ze heten dan kunne julie zegen of ze goed zijn of niet :)

 

grtjs WR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

ook in dit boek zijn een paar pagina's gewijd aan het kweken van voedseldieren en dit gaat over vele soorten

ik denk zelfs dat dit boek in de meeste bibliotheken beschikbaar is

maar beter is er je eentje aan te schaffen is echt nuttig

ikzelf heb indertijd een exemplaar gekocht bij Tom en Co

ben wel van Belgi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi wilden roos!

Als je echt andere reptielen in die bak wilt houden zou je aan luipaardgecko's kunnen denken. deze zijn wat kleiner en je kunt ze ook wel tam krijgen volgens mij. ze zijn ook iets minder actief. Maar als je echt een baardagame wil kun je beter voor een grotere bak zorgen. Een baardagaam is geen probleem hoor. Het is niet zielig. als je hem maar goed verzorgt. Maar twee of meer is altijd leuker toch? en is ook een fijner gevoel.

Groetjes stiek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi wilden roos!

Als je echt andere reptielen in die bak wilt houden zou je aan luipaardgecko's kunnen denken. deze zijn wat kleiner en je kunt ze ook wel tam krijgen volgens mij. ze zijn ook iets minder actief. Maar als je echt een baardagame wil kun je beter voor een grotere bak zorgen. Een baardagaam is geen probleem hoor. Het is niet zielig. als je hem maar goed verzorgt. Maar twee of meer is altijd leuker toch? en is ook een fijner gevoel.

Groetjes stiek

ik heb deze beestjes ook en ze zijn prachtig maar het blijven nachtdieren he

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een leuk reptiel wil dat redelijk klein blijft, raad ik je naast Gecko's zeker een Woestijnagaam aan (wetenschappelijke naam Laudakia Stellio Brachydactyla). Het blijft een relatief klein diertje (rond de 20 cm) en die van mij was van begins af aan tam. Ze zijn vind ik wel h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×