Jump to content
Sign in to follow this  
Tuvai

Elleu

Recommended Posts

oke

een dak erop is mooi,maar hoe wil je dan de rest van het terrarium verwarmen,op 2 meterhoogte is een powesun van 160 watt aardig maar de rest dan? de warmte is dan alleen op de plek waar de lanp hangt,nu weet ik de lengte niet van jou igg,maar de mijne van bijna 4 zijn nu zeker 140 ong,en dan heb ik het nog niet eens over het gewicht,op een ruimte van 90 bij 90,is krap hoor. en voor het bedrag dat je willend ben om uit tegeven ,kan je dan niet beter zelf wat bouwen.kan je een paleisje maken,voor veel minder geld,en je moet toch vooruit denken.maar echt 90x90 en dan 2 meter hoog zijn echt mooie maten,maar niet voor een igg.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Je G.vittatus zit precies in een woestijnbak of heb ik het verkeerd?Dit zijn mn. tropische geckos die een vochtige klimmersbak nodig hebben.

 

Voor de rest ga ik met Anita mee, dergelijke kooien zijn niet geschikt voor reptielen daar je de algemene luchttemperatuur niet omhoog krijgt, je kan dus enkel warmte hebben in de kap vanboven. Ook de maat is idd krap voor een volwas iguana.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olly: D'r zit voor deze keer zand in i.p.v. reptibark omdat ik bij de laatste keer schoonmaken van m'n terraria geen snippers meer over had, dus heb ik maar eens zand d'r in gedaan voor deze ene keer. De Gecko z'n terrarium zit vol met takken en sierplanten dus 't is een heus bos daar binnen. ;)

 

Anita: Als ik toch zo naar een handjevol Leguanen websites ga dan wordt een verblijf van 2x1x2 meter aangeraden voor 3 volwassen Leguanan; dan is 0,90x0,90x1,80 toch wel voldoende voor maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

Dit alles staat niet in het topic waar het hoort, zo wordt het

heel onoverzichtelijk. :huh:

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Tuvai

 

Misschien een tip voor in je vittatusbak, probeer eens turfmolm of orchidee-aarde dit houdt veel beter vocht vast en schimmelt niet in tegenstelling tot bark(en goedkoper).

Voor de leguanen, het kan in principe om enkel te werken met 1 opwarmplek, maar dan moet je wel een behoorlijke hoge kamertemperatuur hebben.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi allemaal,

 

Dit alles staat niet in het topic waar het hoort, zo wordt het

heel onoverzichtelijk. :huh:

 

Groetjes Marc B)

D'r hoort volgens bepaalde aspecten op dit forum helemaal geen geklets over Leguanen thuis, maar nu we het d'r toch over hebben... 't is overigens een voorstel topic dat sowieso van begins af aan geen relevantie heeft met waar deze website/forum echt over gaat: baardagamen. :rolleyes:

 

Olly: Ik zit hier op een zolder die flink ge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Tuvai,

 

Ik bedoel het niet verkeerd hoor. :(

 

Maar er staan ook topics zoals hagedissen en overige, en misschien een topic erbij over leguanen. ;)

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×