Jump to content
Kannegieter

Berberskink (eumeces Schneideri)

Recommended Posts

Giesteren was ik naar Jungle corner in Rotterdam gegaan. Er zaten daar Berberskinken (Eumeces Schneideri), en die trokken mij erg. Wat een mooie speelse beestjes. Ik heb in meerdere bronnen gelezen dat Berberskinken (Eumeces Schneideri) goed te houden zijn in combinatie met Baardagamen. Is dit zo?

 

Grts Martin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Martin

 

Ik zou dit niet aanraden, baardagamen zijn veel te brutaal!Daarbij vind ik dat je zowieso niet moet combineren, daar je voor elk dier een aparte, speciaal op het dier gerichte habitat moet cre

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb aan olly,s antwoord niets toe te voegen

inderdaad niet doet

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik sluit me aan de 2 voorgangers aan,niet samen plaatsen.ik heb zelf een tiliqua giga giga,en heb er veel plezier aan,net als de beardie vind ze het prachtig om buiten de terra te zijn,en zit in mijn nek als ik tv kijk ofzo.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had dit antwoord eigenlijk al verwacht. Ik vermoed dat het alleen bij mensen goed gaat die van begin af aan deze dieren samen in een terra hebben.

 

Grts Martin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij lukt dat vrij aardig, ik moet wel zeggen ik heb de dieren een bardagaam en 2 blauwtongskinken samen gekocht en ze zijn nog jong. Tot nu toe heb ik geen conflicten, maar dat kan nog veranderen heb ik gelezen. Ik kan alleen maar aanraden koop jonge dieren als je ze samensteekt. Soms lukt het, soms niet.

Veel mensen met reptielen hebben daar slechte ervaringen mee. Ik heb wel mijn terra ernaar gebouwd zodat de blauwtongen (zeer tam) en de bardagaam een aparte schuilplaats hebben. Ik verschiet er soms zelf van dat ze samen liggen te slapen op elkaar, dat had ik niet voor mogelijk gehouden. Voederen doe ik ze wel apart (om conflicten de vermijden), enkel de insecten. Fruit en groent eten ze uit dezelfde schaal. Groetjes Shivavd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×