Jump to content
Sign in to follow this  
F.H.

Insecten Uit De Natuur

Recommended Posts

Hey ik heb hier al iets gelezen over insecten uit de natuur maar een paar dingetjes zijn me nog niet helemaal duidelijk geworden.

 

Welke insecten mogen ze wel/niet?

 

En mogen ze ook bv. spinnen eten?

 

Ik zag laatst namelijk zo'n knalgroene (ik denk) krekel op de motorkap van mijn auto zitten zonnen en dacht: die kan ik aan mijn baardjes geven. Ik heb het maar niet gedaan want ik wist niet of ze dat wel mogen.

 

Groetjes Feiko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Je mag dieren uit de natuur geven als je ze in een weiland of plaats vangt waar er niet te veel giftige stoffen enzo zijn, dus niet langs een weg waar auto's passeren. Je mag krekels, sprinkhanen, en denk ik ook spinnen en vliegen enzo geven. Zelf weet ik niet welke je eigenlijk niet mag geven.

 

Hiervor moet je op iemand anders antwoord wachten, ik heb ze alleen nog maar sprinkhanen gegeven uit de natuur.

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Insecten van buiten is zeer goed spul!Je kan echt veel dingen voeren bv. pissebedden, krekels, sprinkhanen, regenwormen, slakken, langpootmuggen, spinnen,vliegen...

 

Veel succes met de jacht! ;)

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zag laatst namelijk zo'n knalgroene (ik denk) krekel op de motorkap van mijn auto zitten zonnen en dacht: die kan ik aan mijn baardjes geven

 

Wanneer je je baardje een knalgroene krekel voorhoud zal hij waarschijnlijk helemaal wild worden, en deze zo snel mogelijk verorberen.

 

Zelf geef ik ook krekels, pissebedden, regenwormen en slakken uit de tuin. Ook heb ik hem al eens sabelsprinkhanen gegeven. Ik werd toen aangesproken door iemand die beweerd dat deze beschermd zijn, en dus niet gevangen mogen worden.

 

Spinnen heb ik nog nooit geprobeerd, ook ik ken daar de risico's niet van. Al is mij wel verteld door Olly dat dit ook goed voer is.

 

Let wel, de kans dat je baardje dit nu eten wil is wel kleiner ivm een eventueele winterrust.

 

Grts Martin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de antwoorden,

 

volgende keer als ik wat zie zal ik het proberen te vangen.

 

Nu ik dat over vliegen las herinner ik me weer dat mijn mannetje al 2 keer een vlieg uit de lucht heeft gehapt toen hij op schoot zat, maar dit is dus geen probleem.

 

Groetjes Feiko :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×