Jump to content
Sign in to follow this  
F.H.

Krekels

Recommended Posts

Hey allemaal,

 

telkens als ik een bakje krekels koop leeft er maar drie kwart of zelf minder van. Is dit normaal?

 

Groetjes Feiko

Share this post


Link to post
Share on other sites

:o nee echt niet!

 

We hebben al twee jaar bijna wekelijks krekels nodig en dat er eens een stuk of drie dood gaan na een week, oke dat kan maar echt zo veel? nee hoor dat kan vast niet goed zijn.

 

Ik heb wel van de winter gehad dat ik ze had gekocht en ze waren heel levend, kom ik thuis( ik was op de fiets) en dan schrik je je een hoedje dat ze allemaal dood zijn.

Ik heb snel het doosje weg gezet om de kinderen te halen van school en toen ik 20 min later terug kwam was alles weer levend!!!!!

 

Nee geen weder opstanding maar gewoon weer op gewarmd.

 

Onze leverancier heeft zelfs gezegd dat als ze te snel zijn, je ze even in de koelkast moet doen dan worden ze traag!

 

Ik moet zeggen dat onze leverancier zelf de dieren kweekt dus er is geen tussen handel en als je ze in een dieren winkel koopt is dat miss anders?

 

Suc6 er mee.

 

Greetz Margreeth

 

P.s. we geven de krekels gel en fruit en als dat o is voeren we weer.

zo zijn de krekels gezond en dus gezond voor de Gekko's en Elmo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk even naar het gesprek verderop in dit topic "kweker of leverancier dieren"dat gestart is door Saratjeuh dat gaat hier ook over.

Leuk om te lezen hoor!

 

heb ik ook net gedaan.

Greetz Margreeth

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi feiko,

 

ik heb soms ook dit probleem, maar nu kweek ik gewoon zelf mijn krekeltjes(tevens ook wasmotlarfjes).

dus ik heb daar niet meer z'on last van, behalve als ik sprinkhanen ga kopen.

 

ik zou ze gewoon zelf kweken ;)

 

 

ik geef later wel wat tips op een ander "subforum".

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok kijk maar bij informatie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ik zal het is tegen de eigenaar van de dierenwinkel zeggen zodat hij het weer door kan geven aan zijn leverancier, nog een vraagje:

 

Als jullie de krekels geven, pakken jullie ze dan ook vast? :huh: en zo ja, HOE?

 

Ik heb namelijk 1 keer geprobeert een kerkeltje vast te pakken (GETSIE!) en toen brak ik meteen zijn pootje... :P

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef mijn levend voer altijd tarwe zemelen en stukjes fruit. Niet opgegetn stukjes fruit haal ik weg voor ze gaan schimmelen, en dan moeten ze langer meegaan.

 

Die mensen van de dierenwinkels denken alleen maar aan verkopen. Ik kaarte laatst dit probleem aan, zegt die verkoper: ja maar sommigen mensen willen ze graag dood geven aan hun reptiel!! JA HOOR!!!! <_< Maar als ik het doosje zou meenemen kreeg ik maarliefst 10% korting :o !!!

 

Ik ben toch niet gek!?! :huh:

 

Grts Martin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel krekels horen er eigenlijk in een bakje te zitten?

Mijn laatste bakje krekels kostte namelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Feiko,

 

Dit is ook afhankelijk van het soort krekel.

 

Bij ons zitten er ongeveer 30 volwassen huiskrekels in een

doosje voor 1,75 euro.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het valt me op dat er nogal makkelijk gedacht word over het kweken van krekels

maar er zit heel veel werk in het kweken van krekels

veel mensen denken van ik neem een bakje krekels die leggen eitjes die komen uit die voer ik en klaar

maar er komt heel wat bij kijken

volgens mij is het als je maar een of twee baardjes hebt niet rendabel om zelf te kweken

omdat het gewoon enorm veel tijd kost

maar iedereen die kweekt veel succes

ben benieuwd of je ze groot krijgen

en of het de moeite was om ze zelf te kweken

grtjssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

ben het volledig met gbf eens

krekels kweken wordt maar al te vaak als gemakkelijk beschouwd

het tegendeel is immers anders

veel tijd,extra ruimte,lawaai,energiekosten,ontsnapping.......... enz

er zijn immers veel factoren belangrijk bij een goede krekelkweek

en doe je het niet zoals het moet dan ga je veel ontgoochelingen oplopen

dus het loont echt geen moeite met

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi jo bedankt je beschrijft nog beter als ik zelf wat ik bedoel

er komt gewoon zoveel bij kijken

en als je hele dagen thuis bent is het al een hele klus

maar als je werkt kost het helemaal veel van je vrije tijd

ben dus erg benieuwd wiens kweek gaat slagen zonder mijt en andere problemen

begrijp me goed ik gun het iedereen

maar onderschat het gewoon niet

grtjssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Ik vind dat het opzetten en onderhouden van een kleine krekelkweek zeker lonend is. Zoveel tijd en energie kost het me uiteindelijk niet. Ik denk ong. een 10minuten per week. Maar ongeacht tijd is het zowieso beter daar je weet wat er in je krekels zit, en dat is toch wel belangrijk.

Ik ben het wel eens dat het opzetten voor een kweek voor 1 of 2 dieren niet loont. Van zodra je met je reptielen/amfibie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

Het is inderdaad zo dat een krekelkweek niet rendabel is als je

maar 1 a 2 reptielen houd.

 

Onderschat de kosten niet van stroom, en zeker de voeding.

 

Al onze insecten krijgen bijvoorbeeld elke dag verse verschillende groenten

en fruit.

 

Ook krijgen ze de nodige vitaminen,mineralen en calcium.

 

Dus durven wij te zeggen dat onze insecten van goede kwaliteit zijn

als deze worden geleverd.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

olly kost jou kweek je maar 10 minuten per week?????????

wat kweek je dan en hoeveel

en hoelang doe je dit al??

want sorry maar ik zie om me heen mensen die elke dag wel minmaal een half uur tot een uur bezig zijn met hun kweek

die kunnen jou wondertips dan wel gebruiken

grtjssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Ik denk niet dat ik wondertips heb. Ik kuis de kweek 1maal per week schoon, zet er voeding in die regelmatig moet bijgevuld worden, elke dag leg ik er ook wat groenten/fruit in. Die dingen duren toch niet lang?Ik heb niet zo'n grote kweek en ik kweek al een jaar of 2 krekels denk ik. Ik kan me voorstellen als je grote kweken hebt met veel bakken dat er wel wat tijd in kruipt. Ik heb gewoon 1 kweekbak en 2 opfokbakken.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die mensen van de dierenwinkels denken alleen maar aan verkopen. Ik kaarte laatst dit probleem aan, zegt die verkoper: ja maar sommigen mensen willen ze graag dood geven aan hun reptiel!! JA HOOR!!!! <_< Maar als ik het doosje zou meenemen kreeg ik maarliefst 10% korting :o !!!

 

Ik ben toch niet gek!?! :huh:

 

Grts Martin :)

De dierenwinkel waar ik heen ga, deden altijd bij de voedseldieren die binnen kwamen appel in de bakjes, maar toen ik een keer zei dat het zo ging schimmelen, en dat mensen dan zo iets hebben van gedver, nam hij mijn advies aan om wortel erin te doen bij de krekels, hij dit doet dit dus ook altijd.

Dus mijn d.w zorgt er wel voor dat de voedseldieren verzorgd worden (voor zover dit gaat in een d.w)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi olly ik snap m je hebt dus een kleine kweek

hoeveel dieren voer je hiervan???

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan hier makkelijk een 10-15 tal dieren van voederen. Ik heb wel het voordeel dat alle stadia van krekels kunnnen gevoerd worden. Als je bv. 5-10 volwassen baardagamen hebt, heb je gauw heel wat volwassen krekels nodig. De meeste dieren die ik hou zijn klein tot middelgroot(ong. 20cm) dus moet ik er niet veel laten volwassen worden.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja natuurlijk zijn niet alle dierenwinkels hetzelfde Esma. Hun hebben zelf toch ook baat bij goede tips waardoor hun product beter wordt. Wanneer iets goed is kom je immers weer terug bij ze.

 

Grts Martin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

Ik ben gestart met krekels te kweken en hoop dat het meevalt

Ik heb toch maar twee baardagamen en toch kost het me een hele duit om 2 bakjes per week te gaan halen Ik moet wel 20 km rijden om ze te vinden en dit kost me meer benzine dan de waarde van die twee bakjes . De kweekbak moet niet luxueus eruit zien . je kan enkele grote rechthoekige plastiek boxen met een tweedelig deksel nemen met een spaarlampje van 7watt en een afgedankt verwarmings matje van mijn slangenterrarium. verder enkele deksels voor water met spons en het andere voor eten en dan een diepvriesdoosje gevuld met potaarde .EEn uurtje later zaten de krekels al eitjes te leggen na een dag dek ik dit bakje af met met plastiek met enkele kleine gaatjes erin . ik heb nu een kostante temperatuur in mijn bak van 29 graden en hoop na een week of twee jonge stofkrekeltjes te zien die zal ik dan overbrengen naar een ander boxke iets kleiner maar hetzelfde ingericht. ik hoop dat het lukt enfin ik heb evenveel plezier van mijn krekelbak als van mijn terrarium.ik zal nogwel iets laten horen of het me gelukt is en dan kijken wat ik fout heb gedaan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi robke4

welkom opdit gezellige en informatieve forum

mischien leuk als je jezelf even voorsteld in het topic voorstellen

veel succes met je krekelkweek

en veel plezier hier op het forum

grtjssssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey ik ben ook nieuw hier en ik weet nog niet helemaal hoe deze site werkt en ik heb zin om ook een krekelkweek te starten al heel lang ik ben van plan het te doen maar ik weet niet zal ik gewone huiskrekels nemen :rolleyes:

 

groetjes Mees :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je een paar baardjes zitten hebt is het zelf kweken van voedseldieren

overbodig de tijd,verwarming, elektriciteit ernz

hier heb ik een totaal van ongeveer een 20 baardagamen

vroeger kocht ik altijd mijn voedseldieren en dat kwam uit op een

60

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het toch wel moeilijk om goede voedseldieren te vinden. Vroeger dacht ik van dat is allemaal hetzelfde die voedseldieren. Maar als je dan een beetje beter kijkt is het niet altijd goed. ben blij dat ik nu bij marc bestel. Je moet wel verzendkosten betalen, maar als ik met de auto naar de dierenwinkel rij kost het mij ook diesel dus....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×