Jump to content
Sign in to follow this  
F.H.

Uv Lamp (alweer)

Recommended Posts

Ik heb een Uv spaarlamp van arcadia gekocht van 23 watt, is dit goed voor in mijn terrarium (50x50x50) en waar moet hij hangen? Ik heb rechts de warmte lamp. En hoe weet ik of de beestjes genoeg vitamine D3 binnenkrijgen?

 

Groetjes Feiko

 

P.S. ik weet het, eerst vragen en dan kopen was slimmer geweest <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Feiko,

 

Zijn goede lampen, wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?

 

Ik zou hem aan de andere kant hangen.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Let er wel op dat je spaarlampen horizontaal monteert. Dit omdat de straling zijwaarts verloopt. Ideaal is om de lamp in een reflectorkap te monteren.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 35 euro betaald voor de arcadia, maar dat was niet in de winkel, dat was bij een particulier.

Maar ik ben tevreden over de lamp en is nog een redelijke prijs, sommige uv lampen zijn veel duurder.

Ik zou marc zijn advies opvolgen, hang hem aan de andere kant, en wij hebben hem ook horizontaal hangen, vooral omdat hij dan makkelijker uit het zicht te werken is als je er een kap omheen doet

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey

Ik heb ook alles van Arcadia. De starterset en de UV tl's zijn goed. En de spaarlamp ook want die heb ik namelijk een keer in een opkweekbakje gehad. Heb dr nu trouwens een Namiba UV tl buisje in, was wel iets duurder maar dan heb je er een starter bij. Ook ff proberen maar........

 

GrtzZz Max

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×