Jump to content
Sign in to follow this  
jordy & mika

Ideen!

Recommended Posts

Hey mensen, het huis van Mika begint in verval te raken de vorige eigenaar heeft te weinig tegellijm gebruikt en die krekels knagener dwars door heen. Nu heb ik toch maar besloten om een geheel nieuw ter. te bouwen. En het moet een hele mooie worden. hebben jullie nog leuke ideeen? B)

Hij wordt ongeveer 1,50 x 50 x 50 maar dat kan altijd veranderen, ruimte genoeg hier. Ik ben echt op zoek naar bijzondere ideeen of hele praktische dingen. Hieronder staat het oude terra, ziet er wel leuk uit maar hij wordt vochtig aan de buitenkant en de afwerking is minder. Iets te impulsief geweest :(

 

De mazzel en een brul van Mika (maken die beestjes trouwens geluid? hmm... :blink: )

post-2-1124739577.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jordy&Mika,

 

ik heb mijn achterwanden gemaakt met behulp van deze link. Ie mand van dit forum die ik niet ken. Maar uhh vakwerk maakt hij dat wel!! Kijk maar eens: Achterwand

 

Ik heb een stuk oud wortel/stammetje uit het bos meegenomen en die in mijn terra geplaatst. Voor de rest heb ik met PUR-schuim en tegellijm een achterwand gemaakt. Mijn grot heb ik gemaakt van Styropor plaat, bewerkt met een brander, en dat dan weer besmeren met tegellijm. Op de bodem heb ik Gamma speelzand gegooid.

 

Mijn terra kwam er na deze metamorfose zo uit te zien.

 

Grts Martin :)

post-2-1124739833.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey martin,

 

bedankt voor je reactie,

 

Eigenlijk was ik meer op zoek naar de buitenkant van het ter. De inrichting heb ik al in mijn hoofd zitten. Zal veel met piepschuim en airbrush gaan werken. Uiteraard ook tegellijm. De bedoeling is echt een heel bijzonder ter. te maken omdat hij in de woonkamer komt te staan. Ik zal een voorbeeld laten zien wat ik echt schitterend vind maar ik vind zoiets niet praktisch voor mijn draakje.

Aangezien ik het leuk vind om te klussen en een echte werkplaats tot mijn beschikking heb (grote mazzel weer) maakt het me niet uit of het veel tijd kost.

 

 

De mazzel

 

Jordy B)

post-2-1124742170.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dat is echt mooi!! Als je de kans hebt zou ik het zeker doen. Realiseer je wel dat je met zo'n hoog terrarium wel andere lampen nodig zal hebben. En misschien is het ook wel gevaarlijk hoog voor je baardjes.

 

Kijk ook eens hier Jordy,

Animal dream designs

 

Grts Martin

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ik weet toevallig dat esma en ron

hele mooie kappen hadden gemaakt over hun eerste terra,s

nu ze in hun wand staan passen die niet meer

maar mischien kan esma nog een foto plaatsen van die kappen

hoe dat eruit zag

grtjssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

tribel1.jpg

 

561.jpg

 

De bovenste is het plaatje van de tribel die erop staat

De onderste is hoe hij op het terra staat.

Wij gebruiken hem niet meer, omdat wij een terra kast hebben.

Dit is wat gbf bedoelde.

Deze is 1,50 mtr en we hebben er nog eentje zonder tribel van 1,00 mtr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei das wel een hele mooie kap, eens kijken of ik daar iets mee kan. Dat ter. dat ik liet zien op de foto is natuurlijk veel te hoog. Het is meer het idee dat ik iets groots wil bouwen dat gewoon echt gezien mag worden. Nou ik zoek nog even verder. Maar als jullie nog ideeen hebben... GRAAG! Als ik ben begonnen zal ik er wel een uitgebreid verslag van maken. Misschien hebben anderen daar ook wat aan of kan ik zelf iets met kritiek van jullie doen want daar leer je natuurlijk alleen maar van.

 

Nou de groeten uit het regenachtige twente :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk eens op www.animaldreamdesign.be

Hier staan allerlei soorten terra (vind die pyramide wel fantastisch)

Klik op nederlands, en dan klik je op fotoalbum bovenin de site.

Misch heb je hier al wel gekeken, maar zag het op een ander forum.

groetjes esma

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kijk eens op www.animaldreamdesign.be

Hier staan allerlei soorten terra (vind die pyramide wel fantastisch)

Klik op nederlands, en dan klik je op fotoalbum bovenin de site.

Misch heb je hier al wel gekeken, maar zag het op een ander forum.

groetjes esma

Esma bedoelde deze link Animal dream design

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt fantastisch om te zienen om ideeen op te doen maar denk wel dat het ffffff duur is om te laten maken........

 

ik neem wel ff genoegen met mn terra kast!!!!!!,

 

groetjes Jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb in mijn voortuin nog zo'n terra cotta zuil staan. Je weet wel in Romeinse stijl. Ik zit er aan te denken om hem met een Dremel door midden te zagen, en de beide delen te gaan verwerken in een nieuwe achterwand.

 

Zo maar een idee hoor maar misschien doe ik dat nog wel.

 

Grts Martin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me wel mooi maar zijn die dingen niet erg groot en breed????? k weet de afmetingen van je terrarium natuurlijk niet.

 

de achterwanden van onze terrakast ga ik maken met purschuim en tegellijm voor het interieur en de kast maak ik van mdf platen die ik strak ga verlijmen. dan wil ik alle rande etc gaan bewerken met een frees om zo toch er ook een beetje een sierkast van tee maken die goed in de woonkamer past en het evt af te werken met sier strips, deurtjes er onderin en voila, bergruimte en 3 terra in 1 kast!!!

 

zit er wel aan te denken om er een doorlopend afvoersysteem(water)in te plaatsen icm een dompelpompje om zo een watervalletje dr in te maken.

 

groetjes JEroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn zuiltje in de tuin is 50 cm hoog, en mijn terrarium is 60 cm. Dat gaat dus precies goed!! En breed, nou ik denk 25cm, een net maatje dus.

 

Maar jij bent ook nog wat van plan!! Klinkt goed Jeroen!

 

Grts Martin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet of je het in 1 v d andere topics gelezen hebt, maar als het werkt en de kast mooi word, zet ik de bouwtekening etc allemaal online zodat iedereen het zelf kan doen

 

en wat die maten van dat zuiltje betreft, klinkt goed roman style terrarium en het zou idd prima passen :D

 

groetjes Jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi jeroen hou in de gaten met een watervalletje in je terra word de luchtvochtigheid meestal te hoog dit is meer geschikt voor hele grote terra,s

succes met je creatie hou ons op de hoogte

grtjssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kijk eens op www.animaldreamdesign.be

Hier staan allerlei soorten terra (vind die pyramide wel fantastisch)

Klik op nederlands, en dan klik je op fotoalbum bovenin de site.

Misch heb je hier al wel gekeken, maar zag het op een ander forum.

groetjes esma

Esma bedoelde deze link Animal dream design

Ja denk dat ik die bedoel, ben er ook verder nog nooit geweest, heb gisteren ff gekeken daaro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×