Jump to content

Recommended Posts

Hallo,

 

weet iemand misschien wat de mogelijkheden zijn betreft het voeren van slakken?

Ik heb mijn mannetje al eens een naaktslak gegeven, hij rook en likte eraan, maar daar bleef het dan ook wel bij.

 

Huisjesslakken heb ik nog nooit gegeven, ik heb gehoord dat de huisjes niet goed voor ze zijn.

 

Heeft iemand ervaring?

 

Grts Martin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Zowel naakt-als huisjesslakken is goed voer!Huisjesslakken bevatten natuurlijk veel calcium door huisje. Met slakken en regenwormen hebben baardagamen nog wel eens moeilijkheden. Hun tong is niet echt gemaakt om zulke prooien te verschalken. Ze hebben een kleverige tong die ze gebruiken om de insecten te vangen maar aangezien regenwormen en slakken vrij glibberig zijn geeft dit vaak moeilijkheden. Ik geef zulke dingen met de pincet.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Olly, ik ben blij met je reactie!! Behalve een draakje heb ik ook nog zo'n 2000 slakken als huisdier in mijn tuin!! <_< Ik moet daar vanf, dus ik denk: COMBINEREN!!!!

 

Grts Martin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

persoonlijk vind ik het eng om die beesten te voeren

en wel om de volgende reden

een slak kruipt van de ene tuin naar de andere

als er gifkorrels gestrooid worden duurt het soms een dag dat het dier doogaat

als jij in die tussenpoze die slak vangt en voert

wil ik er niet aandenken

wat de gevolgen kunnen zijn

dus voor mij geen slakken

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je helemaal gelijk in. Al staat er wel op de doos van slakkengif dat het niet giftig is voor andere dieren. Maar ik weet zeker dat het niet op Agamen is getest.

 

Toen ik mijn aquarium nog had "ontgifte" ik regenwormen door ze in een bakje met water te leggen, zij poepten zich dan helemaal leeg. Alle grond en gifstoffen verdwenen uit het dier. Mogelijk werkt dit ook voor slakken. Waarschijnlijk is het wel verantwoord de slakken in een quarantaine bak te houden, en ze een paar dagen te ontgiften.

 

Grts Martin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×