Jump to content
Sign in to follow this  
Pitbulll

Winterrust Goed Of Niet?

Recommended Posts

Hallo me baardje chuckie die ligt nu al 2 a 3 dagen in zn grot te slapen en hij leeft wel want ik ken hem zien en vaak is ie wakker ik vermoed dat hij nu in zijn winterrust zit.

 

Is het goed dat hij alleen maar in zn grot zit en hoe moet ik hem dan voeren ik laat de krekels gewoon los in de bak maar hij komt zn grot niet uit dus ken hij ook niet zien wanneer ik begin te voeren. Als ik met het bakje aankom komt hij meteen aanrennenen jagen en ook uit de bakje eten.

 

Hoe vaak moet ik hem voeren want ik heb hem donderdag voor hetlaatst gevoerd en normaal had ik dat gister dat dan alweer gedaan. moet ik hem hetzelfde ritme blijven aanhouden met voeren of minderen zoals het nu gebeurd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerst en vooral hoe oud is je baardje en is hij volgroeid?

Als je baardje oud genoeg is en hij is gezond dan kan hij in winterrust.

Het is dan normaal dat hij minder tot niets meer gaat eten.

Het voer zoals de krekel of sprinkhanen zou ik dan ook niet los laten in het terra terwijl hij ligt te slapen, deze kunnen hem enkel maar storen of gaan knagen.

Je kan wel altijd een schaaltje voorzien met groenten of fruit met wat wormpjes om op die momenten als je er niet bent er toch iets te eten valt.

Als je er bent en je ziet hem rondlopen kun je proberen om wat extra te voeren maar zeker niet dwingen.

Ga hem ook niet storen hij regeld wel zelf zijn ritme.

Succes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×