Jump to content

Recommended Posts

Hallo, ik heb een Baardagaam hij is nu al van eind mei begin juni bij ons,

Ik ben er iedere dag mee bezig en wil hem nemen, maat het probleem is hij loopt iedere keer weg en als we heb dan hebben of wel hangt hij aan onze vingers of wel zit hij heel de tijd met zijn mond open gelijk of em ant blazen is van kwaadheid, hoe kan ik dat allemaal verhelpen, ik zit in een rolstoel dus het is mijn enige bezigheid.

 

Wie kan me helpen aub?

 

Alvast met vriendelijke groetjes eefje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Eefje,

 

Hoe hoog staat het terrarium van de grond?

 

Als baardjes bijten is dit meestal doordat ze zich bedreigd voelen.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals Marc zegt doen ze dit bij bedreiging.

Je zal dit langzaam moeten opbouwen door hem regelmatig te benaderen en hem te belonen met voedsel.

Op deze manier gaat hij je aanwezigheid associeren met voedsel.

Als je hem benaderd doe je dit langs de voorkant en ga hem niet van bovenaf vastgrijpen.

Succes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals mijn voorgangers al zeggen, veel gedult en goed belonen. Lokken met een wasmotje kan ook al wonderen doen.

En ja, het terra mag niet te hoog staan. Wij hebben mensen gekend, het baardje was onhandelbaar maar stond dan ook helemaal bovenaan op een kast. Die mensen vonden het niet normaal dat het dier zo kwaad was, maar wat wil je. Dit is even een voorbeeldje h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Eefje.

 

Ik heb een man Red mishandeld en mee gegooit.

Als ik de bak maar open deed was het blaazen en happe.

Het beste is hem steeds pakke, niet trugtrekken als hij wil bijten.

Als je bak staat op jou hoogte, en je kan hem uit je rolstoel pakken, moet het geen probleem zijn.

Als je hem heb, vast houden en tegen hem praaten dat het goed is, aai hem onder zijn baard, en blijf met hem praaten, Dat hij niet bang hoef te zijn.

Je leg zijn buik op jou hand, dat je hem ook vast kan houden, en blijven praaten en aai hem gewoon onder zn baard, Als zn baard zwart wordt, blijven aaien, en praaten, heel belangrijk, zelf rustig blijven en zeker niet bang zijn, Dat hebben ze gauw door hoor, en dan leer je ze het niet af.

Elke dag weer en HEEL VEEL gedult met hem hebben, dan moet het goed komen.

Als het komt door stress of iets wat ze zien, wat voor hem een bedreiging is, moet je daar even naar kijken.

Maar een baard die zo is zal het altijd weer terug krijgen als hij schrikt.

Heb je nog vragen hoor ik het wel.

Heb veel verschilende gehad en allemaal hadden ze wat, en zijn allemaal weer baardagaam geworden. Maar met Red is het nog steeds als hij schrikt dan kan ik weer opnieuw hem gerust stellen.

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×