Jump to content

Recommended Posts

Diego is al goed gegroeid. Hij is nu ongeveer 48 cm. Ik kan hem niet wegen met onze veel te kleine keukenweegschaal, maar dat zal ook wel goed zitten :D

 

Ik heb wel een paar vragen...

 

1) Hij heeft in het begin goed andijvie gegeten, maar dat is al een dikke maand of langer niet meer zo. Hij eet er niet meer van. Nochtans geef ik het elke dag en telkens moet ik het wegsmijten :angry: Zou hier een oorzaak voor zijn? Is er een manier om hem terug andijvie te doen eten?? Frambozen eet hij wel heel graag. En meloen als ik het klein snijd en met een pincet geef... Hij is wel enorm lui. Alles moet gebracht worden. Ik wil hem wel gewoon terug andijvie zien eten :unsure:

 

2) Is het normaal dat hij niet meer vervelt? Hij is al goed gegroeid sinds maart. Ongeveer 4 of 5 keer vervelt intussen, maar dat is ook al wel een maand of langer geleden. Hij is goed gezond en alles. Ik wil gewoon weten of het normaal is voor een baardje van bijna 10 maanden om niet meer / op langere tijd te vervellen?

 

Ok, en nu wat foto's ;)

 

Hmmm, sprinkhaan!

d1.jpg

 

First I was serious...

d2.jpg

 

...Then I LOL'd

d3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer wij in de zetel zitten, komt hij altijd kijken vanop zijn boomstronk.

Alsof hij bij ons wil zijn. En dan echt rechtop zitten. Borstkas vooruit, kop omhoog, een echte macho is het! :lol:

 

aug5.jpg

 

aug6.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het minder gaan vervellen is normaal. Ze gaan minder snel groeien, dus ook minder snel vervellen. Als ze klein zijn zie je het veel, als ze groter zijn kan het misschien 2 keer per jaar zijn, hangt ervan af.

Zien dat Diego in bad kan of met water besproeit wordt voor het vocht en dan komt dat wel allemaal in orde.

 

Het minder eten van groenten en fruit kan een test zijn :P Jaja, ze zijn slim h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat van slim zijn en het zo spelen heb ik al gedacht!

 

Hij is nu 10 maanden oud.

Ik geef hem elke dag vanaf 10.30 uur andijvie (en soms iets anders, maar hij is heel kieskeurig) en 10 tot 12 krekels om 13.00 of 14.00 uur.

 

Jo had me al aangeraden om groenten en fruit 's morgens te geven en dierlijk voer in de namiddag omdat hij dan eerst groenten en zo eet uit honger, maar dat heeft niet lang geduurd. Het is alsof hij inderdaad afwacht tot 13 - 14 uur als hij krekels krijgt :blink: Zou dat nu echt zo zijn?? :o Frambozen eet hij wel graag, maar dat geef ik niet elke dag (te veel suiker en te nat en zo). En om de week krijgt hij ook sprinkhanen. Maar dus groenten zoals andijvie raakt hij niet meer aan en ik ben toch wel bezorgd hierover. Wat kan ik doen?

 

Hij is nog maar 10 maanden oud... Mag ik hem al zo op het schema zetten van om de dag enkel groenten? Ik bedoel dus de ene dag krekels, andere dag enkel groenten/fruit, volgende dag terug krekels, volgende dag weer enkel groenvoer etc...? Is hij daar niet te jong nog voor dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou proberen om hem desnoods wat later dierlijk voedsel te geven. Pas op hoor, ze zijn echt slim en het kan dat hij echt zit te wachten.

Als je toch al eens wil overschakelen naar minder dierlijk voedsel is het dagelijks groenvoer of fruit en om de dag nog eens dierlijk voer. Dus de ene dag alleen groenvoer of fruit en de andere dag groenvoer of fruit 's morgens en dan 's avonds dierlijk voer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

 

P1010886.jpg

 

P1010899.jpg

 

P1010900.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijft een lust voor het oog om deze Diego te mogen volgen :rolleyes:

En zeggen dat er hier nog broertjes en zusjes van hem zitten die nog geen nieuwe thuis gevonden hebben.

Maar Diego heeft het wel getroffen hoor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elke keer als ik hem in bad zet (waskuip en dan op tafel in de living) en hem dan achteraf op tafel afdroog, kruipt hij naar mij, kijkt hij omhoog en springt hij als een hond op mij :lol: Zo schattig! :wub: Ik zal er eens een filmpje van maken...

 

Voor nu heb ik een foto van hoe lief hij is. Echt super beest!

 

P1010926.jpg

 

 

Omdat hij geen groenten of fruit wil eten uit zijn schaaltje, heb ik eens perzik, andijvie en framboos gemixt en het met een lepel gegeven. Dat lukte wel :P

Heb er een filmpje van gemaakt (een kort stukje):

 

FILMPJE OP YOUTUBE

 

We geven hem elke dag andijvie in blaadjes, maar dat blijft dan liggen. Soms kunnen we het in zijn mond krijgen en eet hij het dan gedwongen op, maar dat doen we niet vaak. Ik zal wel papjes maken om de paar dagen, dat lukt prima :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×