Jump to content
Sign in to follow this  
Pitbulll

Is Een Hoog Terrarium Ook Goed?

Recommended Posts

Heej mensen

Ik heb een vraag ik heb een terrarium van 1.00bx 50hx40d maar het is een aquarium geweest.

Dus geen goede ventilatie rooster een klep van boven af en krekels blijven maar onstnappen

 

Nu kan ik een terrarium krijgen van een vriendin van ons alleen het is een staande terrarium

Van 50bx100hx50d nu heb ik al op meerdere sites gelezen dat baardagamen ook echte klimmers zijn en graag in de hoogte zitten.

 

Ik twijfel er al een tijdje over maar de terrarium/aquarium moet er echt uit.

post-2-1308064096.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

het aquarium dat je nu hebt is al niet goed, maar het terra dat je er voor in de plaats wilt nemen is niet beter. Dat is een terra voor bijvoorbeeld slangen en absoluut niet geschikt voor een baardagaam.

 

In het aquarium dat je nu gebruikt mis ik ook een UVB lamp?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah die ga ik halen zodra die andere terrarium heb maar zoals je zegt is het niet beter dan als wat ik nu heb daarin heb ik tenminste een goede ventilatierooster en 2 fittingen erin waarbij ik nieuwe lampen moet halen volgende week krijg ik die terrarium als ik tenminste niet van gedachten verander

ik zit laatste tijd financieel niet zoals het moet zijn maar die lampen ken ik wel gewoon halen.

ik wil het liefst een bak die goed is met schuifdeuren niet dat hij elke x gestrest raakt als ik hem van boven wil pakken. en die tenminste goed is geventileerd

 

EN DAT DIE KLOTE KREKELS NIET MEER ONTSNAPPEN

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom maak je zelf geen terrarium

je kan alles op maat laten snijden in de gamma, hubo, brico

en mdf panelen zijn niet zo duur in aankoop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of kijken eens op 2dehands site daar kan je soms ook een koopje doen! Mij lijkt het toch ook geen verbetering het 2de ter. 50x50 dan kan hij zich amper draaien :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De hoogte is niet aan te raden vind ik. Als het baardje valt zal hij er gebroken uitkomen. Beter naar een terra in 2dehands kijken dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hoge terrarium voor baardagamen is inderdaad niet goed!

Een baardagaam moet je altijd vastnemen op een hoogte gelijk dat van de baardagaam zelf.

Wat ik wil zeggen is dat hij jou hand makkelijk ziet afkomen en hier niet van zal schrikken.

Wanneer je, in het geval bij jou, de baardagaam zal vastnemen gaat deze dat zien als een gevaar. Zoals vb roofvogels van bovenaf komen.

 

Wat de hoogte betreft is het best een terrarium van 400mm hoog.

Hierin kan je bv een TL hangen voor UV over de gehele lengte.

 

De baardagaam is een zeer goede klimmer....alleen is het opnieuw naar beneden komen niet altijd makkelijk voor de baardagaam.

Als je dan een hoge terrarium hebt met ook hoge klim mogelijkheid kan het wel eens gebeuren dat het baardje naar beneden zal vallen en soms ook sterven!

 

Voor 1 baardagaam heb je minstens 100L x 50D x 40H nodig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×