Jump to content

Recommended Posts

Mijn baardje is in vervelling. Omdat het vel allemaal zo los zat, heb ik het er stilletjes mee helpen vanaf doen. Op zijn kop en rond zijn mond vooral. Ging goed. Normaal zou ik dat niet doen, maar het kwam er bijna al zelf af, ik wou voorzichtig helpen. Nu kwam alles uiteindelijk mee. Zij hele rug, voorpoten, achterpoten en de helft van zijn buik. Geen probleem, maar zijn staart ging niet. Heb hem laten doen dan en toen ik terug keek, ging dat vel er ook wat vanaf. Ik heb het er dan wat mee afgedaan, maar niet helemaal. Ik ga ook niet zitten prutsen aan vel dat nog vast zit natuurlijk. Maar nu is het probleem dat er een stukje van zijn staartvel los kwam en blijkt dat het een mini mini wondje is :unsure::(

 

Het heeft niet gebloed en het is totaal niet groot, ik heb het gewoon opgemerkt.

En nu is mijn vraag wat ik moet doen? Het zo laten omdat er niets uitkomt of moet ik er iets rond doen of iets op smeren of zo? Ik heb gelezen op internet dat betadine een goed product is voor wondjes, maar dat heb ik niet in huis en het is niet echt een mega wond. Gewoon een 'schub" die er mee afgegaan is, zonder bloed of zo dus. Hij vind het natuurlijk niet leuk als ik eraan kom.

 

Dus moet ik er iets op doen of zo laten? Meh, ik kan er niet tegen h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Betadine zalf is heel goed, en ik zou dit erop smeren.

 

Vervelling nooit zelf lospeuteren.

 

In noodgevallen kun je voorzichtig kijken of een vel loskomt door

het dier eerst in een warm badje water te zetten.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik steek mijn baardjes als ze vervellen regelmatig in

een badje en laat ze er een tijdje in zitten

wel opletten dat het water niet te veel afkoelt

ik zet de badjes op de radiator en

daarom zit ik mijn radiatoren wat hoger dat

het water niet afkoelt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik heb hem al meerdere keren in 'bad' gezet omdat hij zo aan het vervellen was/is. En heb het niet losgepeuterd, het zat los :) Enkel dat mini stukje dat iets te veel meekwam. Maar je ziet het bijna niet hoor. Niets mega erg.

 

Ondertussen heb ik iso-betadine gekregen van mijn grootouders. Die hadden het nog staan. Het is geen zalf, maar zo'n gele vloeistof. Is dit ook goed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dan doe ik dat er een beetje op met een oorstokje.

Merci voor de hulp ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voila, heb er een beetje op gedaan. Moet ik dat elke dag doen tot het genezen is of is een keer goed? Ja, voor de zekerheid h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×