Jump to content
Sign in to follow this  
siem

Oogje Van Jones

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Daar ben ik weer hoor :o

Jones heeft al 2 dagen 1 oogje dicht en het gaat af en toe heel even op, maar het is zo weer dicht.

 

Weet iemand wat ik daaraan kan doen ?

 

Ik hoor het wel.

 

Groetjes Siem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Siem,

 

Komt er vocht uit?

 

Heb je een andere UV lamp gemonteerd?

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Marc,

 

Er komt geen vocht uit het oogje en ik heb ook geen andere uv lamp geplaatst.

Ik heb alleen een lamp van 100W erin gedaan die zit er al vanaf zaterdag in. (gewone lamp). Ook als ik hem in het badje doe heeft ie 1 oogje dicht eigenlijk overal :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had eerst een lamp van 60W erin heeft het dan daar iets mee te maken ????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Siem,

 

Wat voor lamp is het?

 

Waarom heb je deze veranderd?

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een sun glo en ik heb die veranderd, omdat het niet warm genoeg was in de bak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
eens kijken naar het oogje of er geen zand korrel in zit

Ja, daar had ik ook al aan gedacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik er al aan komt doet hij het oogje dicht *zucht* en ik kan niet veel zien aan het oogje *zucht* ik weet nu gewoon niet wat ik moet doen, want ik vindt het erg vervelend :o:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Siem,

 

Kan door de temperatuur verandering komen.

 

Bij twijvel even naar de dierenarts.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wacht het nog even af en als het me te lang duurt ga ik naar de DA toe

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had vroeger calcium zand liggen

en heb ook een baardje gehad dat er een calcium korreltje

in zijn oogjes zat

en heb dat kunnen verwijderen met een vochtig

doekje wel heel voorzichtig mee geweest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan niet eens aan dat oogje komen.

Hij houdt het oogje gewoon dicht en vindt het niet leuk als ik eraan kom :(.

Maak me toch wel zorgen hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

**UPDATE JONES**

 

Hallo iedereen,

Ik had jullie gevraagd wat ik aan het oogje van jones kon doen, maar nu blijkt dat hij beide oogjes dicht heeft en weer open en dicht doet ook slaapt hij heel veel en ik moet hem zelf wakker maken..Gisteren heeft hij nog wat gegeten, maar vandaag is het helemaal niks meer :o.. Vanmorgen stond ik weer op en die andere 2 waren wakker alleen jones niet en normaal is hij wel wakker :(.. Ik heb hem even op getilt en wakker gemaakt, maar het helpt niet :( hij ligt lang uit weer te slapen.. Ik heb vandaag de DA gebeld en morgenvroeg ga ik er meteen naar toe.. Ik heb er heel veel moeite mee dat dit nu weer bij mij gebeurd #@#$@ :shout:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Siem,

 

Had net gepost om te vragen hoe het ging, bericht heb ik verwijderd.

 

Denk aan inwendige parasieten.

 

Succes morgen.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet het niet Marc, maar ik laat hem nu maar even met rust he..

Hij was gisteren ook nog in bad geweest en in bad heeft hij gepoept, maar die oogje daar begon het mee en nu ligt ie alleen nog maar te slapen :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel..

Ik laat jullie morgen meteen iets weten :)

Hij heeft de laatste tijd een zwarte baard en die zet ie dan op en doet z'n mond open bij de lamp en ook als hij niet in de buurt van de lamp is.. Ik weet als hij het boven een lamp doet dat ie het dan warm heeft.. Ik heb hem zelf bij het licht gezet vandaag en ging ie op een tak zitten, maar daar was ie weer gauw vanaf en nu heeft maar de ogen dicht..

Share this post


Link to post
Share on other sites

GibsonDragons

 

Dat weet ik dat de baardjes afkoelen als de mond open hebben ;)

Hij heeft wel vandaag gegeten en nu zit ie naast de lamp met de ogen weer dicht..Ik ben blij dat ik morge naar de dokter ga ppff wordt er helemaal gek van..

Share this post


Link to post
Share on other sites

**UPDATE**

 

Vanmorgen ben ik bij de Da geweest met Jones.. Z'n oogjes waren prima in orde.. Toen heeft ie gekeken naar het geslacht en hij was er niet zeker van dat het een mannetje was :o ik moest afwachten zei hij.. Hij zei iets over 2 penissen bij mannetjes ? Hoop dat ik deze taal mag gebruiken.. Ik heb voor Jones, henna en piper een worm kuur gekregen 3 dagen een beetje geven aan hun met een spuitje..Die kuur is voor 3 dagen en moet je om de 14 dagen weer doen.. Jones heeft verder nog een vitamine spuit ofzo iets gehad en ik heb verder gistocal moeten halen.. Hij vond Jones iets te mager :o:wacko: en verder zag hij er goed uit.. Ik begrijp er eigenlijk niks meer van hij krijgt van mij vitamine poeder en calcum poeder.. Ik mocht ook de uv lampen maar 4 uur per dag aan laten en dan moesten ze uit en de andere lampen 12 uur laten branden.. Verder moet ik eind van de week bellen hoe het met hem gaat.. Ik kon ook eens proberen jones in die kleiner bak te zetten en henna en piper in de groter bak dat heb ik ook meteen uitgevoerd en ik heb het idee dat hij beter zit in die kleinere bak :) en ik moest ook nog een curver bak pakken met honden brokken daarin en daar krekels in doen en een bakje met water en in dat bakje met water moest proppen van watten erin en die krekel krijgt jones alleen nog maar.. Ik hoop dat ik een beetje duidelijk en goed heb uitgelegd wat er vandaag is gebeurd..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Siem,

 

Niks mis met de taal. ;)

 

Mannetje heeft inderdaad 2 penissen.

 

Gelukkig alles goed met de oogjes.

 

Hebben de baardjes last van wormen, is de ontlasting onderzocht?

 

Bij welke dierenarts ben je geweest?

 

Ben het even kwijt, maar wat voor UV lamp gebruik je?

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben alleen met Jones geweest.

 

Toen vroeg de DA of ik nog meer baardjes had en heb ik ja gezegd.

De ontlasting is niet onderzocht, want de DA zei dat er niks uit zou komen :o en Jones deed wel eens de pootjes zo raar zei de DA dat het ook vitamine te kort is pff en ik heb voor alle 3 de baardjes flesje met wit spul en een spuitje en dat moet ik een druppeltje bij hun in de mond doen(1 fles voor hun alle 3).. Ik doe het gewoon 3 dagen en dan 1x per dag..

 

In het terrarium met 110,5 lang en 31,5 hoog daar zit een gewone lamp van sun glo 100W en een uv van repti glo 10.0 uv en 13W.|

 

In het terrarium met 60 lang en 40 hoog daar zit een gewone lamp van sun glo 100W en een uv van sun glo uv 10.0 en 15W.

 

Ik ben bij DA B. Wetzels Maastricht geweest.

 

VOOR VITAMINE EN CALCIUM GEBRUIK IK DIT

imag0160q.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×