Jump to content

Recommended Posts

Voor mijn 2 wimpergekko's had ik Miner-All Outdoor: multi-mineral supplement gekocht voor wanneer ze krekels of zo kregen. ==> foto

Nu wil ik vragen of dit ook geschikt is voor baardagamen?

Op de achterkant staat geschreven dat het alle nodige calcium en mineralen bevat, maar geen D3, en dat het dus geschikt is voor dieren die direct zonlicht krijgen. Aangezien een baardagaam direct zonlicht krijgt d.m.v. spots lijkt het mij toch geschikt als supplement bij de krekels. Ook is er op de voorkant een baardagaam afgebeeld (in het rood), dus het zal wel goed zijn veronderstel ik.

Toch nog even hier vragen voor de zekerheid. Je kan niet zeker genoeg zijn :)

 

Nu ik hier toch iets post, kan ik even goed erbij vragen of ik nog iets moet bijhalen qua supplementen? Is dit genoeg of heeft een baardje nog iets anders nodig?

 

En hoe vaak per week voeren jullie insecten?

Elke dag verse groenten en fruit, maar hoe vaak insecten? Om de dag of ook elke dag? De hoeveelheid is verschillend per dier, dat weet ik wel. Ik wil gewoon van alles zeker zijn, wat normaal is. Ik wil het beste voor mijn dieren.

 

Bedankt! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt calcium poeder nodig met D3 en vitaminepoeder. Calcium 5 dagen in de week, vitamine enkel in het weekend.

 

Een jonge baardagaam mag elke dag voedseldieren hebben en zoveel als hij op kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Je hebt Miner All indoor en outdoor.

 

Indoor is met de gele dop, en bevat vitaminen D3.

Outdoor is met de rode dop zonder D3.

 

Beide Miner Alls bevatten alleen mineralen/calcium, maar geen andere vitaminen.

Buiten de D3 bij de indoor.

 

Dus is aan te raden om nog multi vitaminen bij te geven.

 

Uit gewone spotts komt geen UV.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus het is het beste dat ik miner-all indoor met D3 koop en een apart potje multivitaminen. Of is mijn miner-all outdoor zonder D3 ook goed? Want ik koop wel speciale lampen voor baardagamen en dus ook een speciale lamp die UVB en alles geeft, uiteraard. Is dan extra D3 nodig? Te veel is ook niet goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan de outdoor ook gebruiken als je dan de vitaminen nog bijgeeft en niet vergeten te kijken dat er daarin ook D3 zitten want dat hebben ze toch nodig ook al hebben ze uvb verlichting!

 

Wat het voeren betreft, jonge baardjes moeten dagelijks ook levend voer krijgen.

Eens volwassen kan je een dagje overslaan.

Zoals je zelf al zegt dagelijks ook groenten of fruit. Wij geven dit telkens 's morgens en 's avonds dan het dierlijk voedsel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dikke merci voor de uitleg! ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Nadja,

 

Ik gebruik de minner-all indoor dus met D3 (gele dop).

Deze gebruik ik in de week en in het weekend een multi vitaminen preparaat zoals bv. repti-vit.

Alles hangt af van welke lamp je gebruik maakt, maar bij een uv tl of spaarlamp is het aangeraden om nog extra D3 te verschaffen en dus gebruik je het best de indoor.

Een jong baardje krijgt iedere dag dierlijk voedsel naast de dagelijkdse groenten en of fruit.

Eenmaal ze volwassen zijn +/- 1,5 jaar mag je gaan naar 3 a 4 dagen dierlijk, maar iedere dag groenten blijven aanbieden.

 

Groeten, Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dikke merci!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×