Jump to content
Sign in to follow this  
kim

Jaja

Recommended Posts

:lol: jaja. de familie wordt hier iets uitgebreider. :) ga vanmiddag misschien 2 vuurbuiksalamandertjes aan de fam. toevoegen. :lol: gaaf he. moet alleen mijn vriend nog zover krijgen om mee te gaan ophalen. (hij wil nie echt) subtiel aanpakken he? hhahahahaha :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Alvast veel plezier met je nieuwe dieren!

Plaats eens een fotootje als je ze hebt.

Wel goed letten dat je de juiste wetenschappelijke naam hebt van de dieren want onder de nederlandse naam 'vuurbuiksalamanders' worden verschillende families verkocht!

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaaaaaaaaaaaa. ik heb ze :D een mannetje Elmo en een vrouwtje Gizma. :P ze zijn nog heeeeel klein3 cm ongeveer. ik weet alleen dat het chinese vuurbuiksalamandertjes zijn. morgen zal ik wat fotootes plaatsen. maar olly wat bedoel je met een wetenschappelijke naam? :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarmee bedoel ik de wetenschappelijke naam en niet de verzonnen Nederlandse naam. Normaal dragen vuurbuiksalamanders de wetenschappelijke naam 'Cynops'. Hier zijn dan nog verschillende soorten van bv. Cynops orientalis, Cynops ensicauda, Cynops pyrrhogaster,...

Ook het geslacht 'Paramesotriton' wordt soms verkocht onder de naam vuurbuiksalamanders.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hey

 

hier de foto's haha sorry 1 dag te laat :P links boven is gizma (vrouwtje) linksonder is elmo (mannetje) rects boven zijn ze allebij links gizma rechts elmo rechts onder is hun leefgebiedje.

post-8-1122636925.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk hoor, dat ze flink mogen groeien.

 

Gr teiggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×