Jump to content
Sign in to follow this  
Kannegieter

Hallo Allemaal

Recommended Posts

:D Hallo!

 

Ik ben Martin. Ik heb 2 draken mannen, Draco en Gimli. Zij zijn broers en vinden elkaar niet zo lief zeg maar. Ik heb ze beide over mogen nemen van mensen waar ze met z'n tweeen in een 1,20 m terra zaten. Je weet wel met zo'n slechte oplossing, tussenwandje!! Ofwel 60 cm per man, 1 kant met keramische warmtelamp (veels te veel warmte en geen licht) en de andere kant alleen een uv tl ("veel" licht en geen warmte). Vitamine- en calciumpreparaten vonden zij niet nodig. Kortom niet draakjes waardig.

 

Nu zijn ze in mijn bezit. Helaas pindakaas 1 man moet weg. Ik heb voor vrienden een 1 meter bak geplakt, en daarin zal Gimli verhuizen. Draco heb ik inmiddels voorzien van een nieuw interieur, dat aan mijn verwachting voldoet, zo natuurlijk mogelijk.

 

Ik hoop dat ik de beste keus voor mijn draken gemaakt heb, en dat ze een mooi verder leven gaan leiden.

 

Grts Martin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Martin,

 

Van harte welkom op het forum. :rolleyes:

 

Ook leuk dat je je eigen even hebt voorgesteld. ;)

 

Wij hopen dat je een goed tehuis vind voor het mannetje.

 

Groetjes Marc en Berlinde B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank jullie wel, ik heb tot nu toe al veel gehad aan dit forum. Forums zijn de beste leerboeken die er zijn.

 

Samen weten we het meest! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi martin

welkom op dit gezellige en informatieve forum

leuk dat je jezelf even hebt voorgesteld

jammer dat je een draakje weg moet doen

gaat die nu naar vrienden of heb ik dit verkeerd begrepen

ander hoop ik dat je er een goed thuis voor zult vinden

veel plezier hier op het forum

grtjssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja inderdaad GBF hij gaat naar vrienden in een terrarium dat ik voor ze aan het maken ben. Zo blijft het toch een beetje mijn terrarium en mijn baardje. En ik kan altijd even gaan kijken. :rolleyes:

post-21-1122318795.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

fijn dat hij naar vrienden kan

maar weet je zeker dat hij niet aan de drank is ??????????? :D

die grols lamp is wel komisch

maar waarom staat die erin dan??

grtjsssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi martin,welkom

die lamp is gaaf,maar ik vind het wel wat eng in de tank.

en waar slaapt dit dier,de terra is helemaal open,in de ronte.

heeft het diertje geen recht op wat privacy. ;)

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Walgelijk, sorry ik heb er geen ander woord voor. :angry:

 

Ik hoop dat je zo snel mogelijk de huisvesting aanpast.

 

Nogmaals SORRY, maar dit is mijn mening.

 

Groetjes Lizard Lady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha!!

 

Dit is natuurlijk geen vast interieur voor dit beestje!! Ik had gewoon ff een lamp nodig om de goede temperatuur te halen. Tjaa de Grolsch lamp was de enige die ik nog overhad. En wat betreft die schuilplaats; die heeft ie wel alleen die staat er op de foto ff niet in. :D

 

Dus Lizardlady hier word aan gewerkt, zoals al eerder in dit topic staat.

 

Oww ja Lizardlady, dit is de foto van mijn terra die wel blijft. Niet echt zielig lijkt mij.

post-21-1122357643.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Martin ;)

 

ten eerste wil ik je welkom heten op dit forum

als dit nog niet gebeurd was <_<

wat de huisvesting betreft hoop ik dat dit maar een tijdelijke oplossing is en dat het gauw is opgelost

want dit is nu eens een schoolvoorbeeld hoe het dus niet moet

alles is hier dus mis waarvoor dank voor de foto

ten eerste is dit geen terra maar een bak waar je het dier langs boven moet benaderen er zijn geen schuilplaatsen voorzien het ventilatierooster zit niet op zijn plaats en dan zwijgen we nog over de verlichting ...........enz.....

hopelijk is deze situatie gauw opgelost

en krijgt je baardje een diervriendelijke omgeving

maar dat zal wel anders zou je hier geen informatie komen zoeken

Suc6

 

Grtzzzz :rolleyes: Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook jij van harte welkom hier op dit forum.

Hoop dat je hier veel plezier heb en wat je evt nog niet weet, te weten komt.

groetsels esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

Welkom op het forum

gr Marianne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank dank dank allen!

 

Jo ik ben het niet helemaal met je eens. Schuilplaats staat er wel in alleen niet op deze foto, ik had dat in dit topic al vermeld (geeft niet). Wat betreft het van boven benaderen, ben ik deels met je eens. Maar ik heb gemerkt dat als bijv.: het baardje links zit, van rechts benaderen geen enkele angst oplevert. En graag zou ik je argument van de ventilatie roosters willen horen. De verlichting word aan gewerkt, ik ben bezig met de lichtkap. Dit stagneerd nu even aangezien ik vol continu werk en nu nachtdienst heb <_<

 

Ik beloof beterschap!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach we zijn allemaal mensen en maken allemaal fouten en als dit tijdelijk is ach er zijn ergere dingen

als iemand zn baardje ,s terra veranderen wil worden ze ook tijdelijk in een curverbak gedaan met of zonder lamp er boven

dus zolang dit tijdelijk is vind ik het kunnen hoor

je ziet toch in dat het zo niet hoort

dus kotm vast goed

plaats maar eens een foto als het terra straks helemaal in orde is

dan krijg je vast complimentjes ;)

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Martin ;)

 

ik begrijp ook dat dit een tijdelijke oplossing is

dit heb ik toch mogen verstaan uit je uitleg

ik wou dit gewoon aanhalen moesten er mensen zijn die dit zien als een definitief verblijf

wat betreft mijn argument voor de ventilatie

daarmee bedoel ik dat een ventilatierooster het tot doel heeft om de lucht te verversen zodat kooldioxideophoping wordt vermeden alsook condens of schimmel

maar dat in mindere mate in een woestijnterrarium

een goede ventilatie bekomt men door het ventilatierooster aan de bovenzijde van het terra juist boven de lichtkap te plaatsen zodat er steeds een circulatie is van verse lucht

ik persoonlijk vindt dat je het beste aan de onderzijde nog een ventilatierooster plaatst voor een optimale ventilatie maar dat is mijn mening

zo ik hoop dat je hier iets uit opgestoken hebt

en wens je nog veel suc6

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik leer hier zekers veel bij, echt top!

 

Ik overweeg nog een ventilatierooster in de lichtkap te maken. Maar ik ben bang voor tocht in de bak. Ook niet echt optimaal lijkt mij. Ik heb ook eens gelezen over ventilatie dmv een computerventilator. ook best een handig idee.

 

Grts Martin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik leer hier zekers veel bij, echt top!

 

Ik overweeg nog een ventilatierooster in de lichtkap te maken. Maar ik ben bang voor tocht in de bak. Ook niet echt optimaal lijkt mij. Ik heb ook eens gelezen over ventilatie dmv een computerventilator. ook best een handig idee.

 

Grts Martin :D

Hoi Martin ;)

 

Een ventilatierooster aan de bovenzijde net boven de lichten gaat zeker niet voor teveel tocht zorgen hoor

warme lucht stijgt nu eenmaal naar boven op en op deze wijze zorg je voor extra toevoer van verse lucht

een teveel aan tocht kan je krijgen door onderaan de bak een extra ventilatierooster te plaatsen

alhoewel ik deze methode toepas en hier nog geen problemen mee gehad heb

problemen kan je krijgen als de dieren op het rooster gaan liggen in de tocht maar dit is bij mij niet het geval

ik vind deze methode ook beter voor een optimale luchtvochtigheid

 

grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik maak inderdaad nog een ventilatierooster aan de achterzijde van mijn lichtkap. Een goede ventilatie moet hierdoor wel te verwezenlijke zijn, lijkt mij ook in ieder geval. Ik kan me ook voorstellen dat een laag rooster de grond goed droog houd. Zo heeft alles zijn voor- en zijn nadelen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×