Jump to content
Sign in to follow this  
porchke

Groenten En Fruit

Recommended Posts

hallo heb 2 weken geleden een jonge baardagaam gekocht. het noemt porchke. is voor ons de eerste keer. ik geef elke dag verse groenten en fruit. ma het wilt het gewoon niet eten. wij willen het hem leren ma weten niet goed hoe het aan te pakken. we hebben al een dag geen insecten gegeven ma dan wacht die gewoon tot hij het krijgt. voor de rest gaat alles goed. doet elke dag zijn stoelgang. is actief en sociaal en komt zelf vragen achter aandacht. het is juist zijn groenten en fruit. wie kan er mij helpen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe oud is je baardje?

Als je een jonge baardagaam hebt kan je best smorgens een schoteltje groenten of fruit voorschotelen en dan 's avonds voedseldieren geven tot je baardje genoeg hebt. Als het echt nog een heel jong baardje is mag je best 2 keer per dag voedseldieren geven.

Je kan onder bv andijvie ook wat buffalowormpjes doen zodat de andijvie bewegende voeding lijkt, daar gaan ze nogal sneller van eten.

 

Als je een volwassen baardje hebt mag je dat wel enkele dagen laten vasten. Bijvoorbeeld 2 dagen geen voedseldieren maar wel elke dag groenten of fruit. Na een tijdje volhouden leren ze het wel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

met de staart erbij is het iets groter dan mijn hand. ik geef hem s'morgens voor ik naar het werk ga en s'avonds een beestje om te eten en af en toe een wasmotlarve omdat hij daar super zot van is. hij heeft iets of wat van zijn vaste momenten om eten te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik lees constant dat andjvie blijkbaar in de smaak valt bij de baardagaam. deze heb ik nog niet geprobeerd. als ik daar ee wasmotlarve erbij doe moet die andyvie ook klein gesneden worden? groetjes en bedankt voor de tip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Wij geven fijn gesneden andijvie.

 

Geef niet teveel wasmotlarven, deze vetten nogal aan.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

die wasmotlarve geef ik maar af en toe want anders wilt hij niets anders meer. zijn er nog insecten waar jonge baardagamen zot van zijn en toch goed is voor hun. hij krijgt nu sprinkhanen en krekels ma probeer toch te veranderen af en toe. groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad zeker niet teveel wasmotten geven.

Je kan buffalowormen onder de bv andijvie doen... Andijvie eten ze hier ook heel graag en kleine baardjes houden van buffalowormen.

 

Ook kan je hele kleine dubia's geven, kleine phoenixwormen,...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Porchke ,

 

de aanhouder wint en dus groenvoer blijven aanbieden ook al eet hij er in het begin niet van.

Nu kan het zijn dat je baardje dit nooit heeft gekregen bij de persoon waar je dit diertje hebt aangekocht en dan moet jij het hem nu leren eten natuurlijk.

Het liefste groenvoer dat de baardjes eten is andijvie dus probeer dit even uit ;)

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij ons eten ze eigenlijk alles vanaf de eerste week dat ze uit het ei zijn.

Andijvie, Courgette en Chinesekool zijn de "best" gegeten groeten.

Qua fruit eten ze eigenlijk altijd wel meest zoete soorten zoals sinaasappel, mandarijn, druiven, nectariene en aardbei. Proef het fruit zelf wel even, als het nog niet helemaal rijp is eten ze het niet ;) .

 

Het eten van groeten en fruit is echt van levens belang. Dieren welke het niet eten zullen op termijn last krijgen van leververvetting.

 

Ik weet niet of ik het hier mag posten of niet, maar als het niet mag zal een van de moderators deze link wel weghalen :

http://www.101dragons.com -> Nederlands -> Gezondheid.

 

Hier staat een verslag te lezen van een baardagaam welke ook nooit groeten en/of fruit wilde eten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Sander,

 

Goede en nuttige informatie is altijd welkom. ;)

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is gelukt. porchke heeft vandaag zijn eerst stukje kiwi binnen en wat andyvie. met de tip van buffalowormen was hij beginnen aanvallen. dus het lukt enorm goed. had ik dat eerder geweten.

 

bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu heeft het helemaal gevonden met die buffalowormen. hij geeft een tik tegen het groenten en fruit en als die wormen naar boven komen dan pakt hij die. tis toch gene dommerik. even slim als het bazinneke :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×