Jump to content
Sign in to follow this  
winnatou

Ontsnapte Krekels

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Ik heb een vraag over krekels die ontsnapt zijn uit de terra ?

hoelang kunnen ze blijven leven ..

ik woon in een flatje en in de gallerij hoorde ik in het plafond dus krekels

en neem aan dat ze van mij af komen :(:unsure:

maar kan ik hier ook iets tegen doen????

achter de koelkast had ik ze ook maar daar ben ik vanaf daar kon ik wel bij..

kunnen ze zich voortplanten zonder eten en drinken en hoelang??

 

 

Groetjes WInna

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi allereerst die hoeven niet perse van jou af te komen he

maar vervelend is het wel want ook al komen ze niet van jou af

je kunt er wel de schuld van krijgen

ik zou zeggen zorg dat er niet meer ontsnappen

en zet bakjes/schoteltjes met zelfrijzend bakmeel neer

dit komt in contact met het vocht in hun maagjes en dan gaan ze zeer zeker dood

sterkte

grtjssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhm wat voor muurstructuur heb je, want het is voor een krekel vaak wel erg moeilijk om tegen een muur op te klimmen. Vooral de soorten die als voer worden gebruikt. Weet je zeker dat het geluid daar vandaan komt.

 

Als er bij ons een ontsnapt zittie altijd onder aan de trap. Daar zit een deur voor en daar kan hij net niet onderdoor. Tegen de muur of terug de trap op is geen optie dus is het maar afwachten totdat ik hem voor de baardagamen gooi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,allemaal ik ben de vrouw van winna...en ik word echt gek van die krekels :angry:

zelf ben ik helemaal gek van mijn baardjes..het zijn super lieve diertjes, jammer dat ze krekels als voer moeten hebben,want ik hoor niks anders dan getjilp in huis...word er gek van... :wacko:

we hebben ze al achter de koelkast gehad...in de douche(als ik iets vies vind,is dat het wel)...in de wc...achter de computerkast,en als overmaat van ramp...in de kast waar de verwarmingsketel staat...en waarschijnlijk is 1 van die krekels door de koker gegaan van de ketel..en in de hal van de gallerij terecht gekomen...vaak hoor ik daar getjilp..in het plafond...(ik hou mijn hart vast dat de huismeester het niet hoort),stel je voor... :(

maar achter de koelkast zitten ze nu weer...het lijkt wel alsof ze nooit verdwijnen..

ik hoor ze zelfs in mijn slaap(gelukkig hebben we ze niet op de slaapkamer) getver!!!

maar winna heeft zelfrijzend bakmeel er neer gezet,maar toch horen we ze nog...

vraag me af...wanneer ze dood gaan,straks krijgen we een plaag hierro.

hoelang kunnen krekels eigenlijk leven,?????..

solly voor het lange verhaal maar moest mijn frustratie ff kwijt...

groetjes,jannie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi jannie,

 

Om je even gerust te stellen, een krekelplaag heb je niet zomaar

hoor.

 

Bij ons lopen er ook wel eens ontsnapte krekels in huis, deze gaan

uit zichzelf dood.

 

Verder raad ik het je aan om over te gaan op steppe-krekels, deze

zijn trager en ontsnappen niet zo snel.

Het voordeel van deze krekels is ook dat ze bijna geen

geluid maken.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb eens gehoord dat iemand die er gek van werd stopte met krekels.het duurde een jaar voordat de laatste weg was.ik hou het bij mijn dubia :P

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow dat helpt mij ook mijn moeder heeft het niet zo op de voederdieren en als een krekel minder striduleerd komt dat iedereen te goede

 

thx

 

mario :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,marc bedankt voor je antwoord,winna had het toen ook over die krekels....maar dan weet je helemaal niet meer waar ze zitten,nu hoor je ze nog,en kan je op het geluid afgaan,en weghalen...voor zover dit mogelijk is...

maar bij onze dierenzaak verkopen ze die krekels niet..

maar als we ze bij jou afnemen...per zoveel...hoelang kun je ze bewaren in de schuur? want ik wil ze niet meer in huis... :o

groetjes,jannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,anita...tjemig een jaar??? das wel heeeel erg... :(

wat is een dubia eigenlijk? :unsure:

en ik vraag me eigenlijk ook af...of krekels wel slapen?..ik hoor ze dag en nacht...en wat voorn nut heeft dat getjilp? eigenlijk?...ben benieuwd naar het antwoord van iemand...

groetjes,jannie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het tsjilpen is zoals het kopknikken,en armwaaien bij de baardjes

het is een communicatiemiddel

en het noemt striduleren

krekels slapen maar een paar uur per dag

 

ik hoop dat jij door die beestjes meer slaapt :P

 

 

mario :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

dubia blabticia,argentijnse kakkerlakken,speciaal gekweekt als voeder dieren.kunnen niet klimmen of vliegen,zit veel eten aan.makkelijk in ondehoud,ruiken niet enz enz

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

krekels in de schuur bewaren gaat natuurlijk wel

alleen mag het zomers niet te heet worden

en natuurlijk mag het swinters niet te koud worden

mischien een tip als je je krekels koopt zet dan de bakjes in een curverbak met gaatjes in het deksel van de curverbak voor de ventilatie

stel dat de krekels een gaatjes in het plastic bakje bijten dan zitten ze nog in de curverbak

als de krekels van het zelfrijzendbakmeel eten zet dit uit in hun maagje en gaan ze daar aan dood

dit kan natuurlijk heel even duren

vang/dood gewoon elke krekel die je ziet

bij ons onstnappen er ook welleens maar we vangen/doden elke krekel die we zien en we hebben nergens last van

achter de koelkast hebben we er ook welleens een gehad die heeft een kleine week geleefd toen was hij gelukkig dood

we hebben nu meestal de steppekrekel een hele fijne krekel inderdaad

omdat deze niet zo erg springt en minder herrie maakt

ik wens jullie veel sterkte

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hartelijk bedankt voor jullie antwoorden...

ennuh anita..kakkerlakken???he getver,dat zijn toch van die grote?

en waar ken je die kopen?

en gbf bedankt voor al je tipsss...

groetjes,jannie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ze zijn echt niet getver hoor,ik vind ze zelf prachtig.ik ben bij toeval aan een kweekset gekomen.ze worden soms aangeboden op marktplaats.bij reptillia kosten ze 9.95 voor 2 koppels.als je intresse hebt kan je me ook wel een pmmtje sturen.

anita

ps en ja gelukkig zit er best wat vlees aan ja :P

ik voer er om de dag 2 op aan rudie

Share this post


Link to post
Share on other sites

en nog wat over de krekels krekels die vestien zich meestal als ze zijn ontsnap bij warme plekken zoals de ketel ja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet het doosje krekels in een aquariumpje van 30 cm hoog. Dit is te hoog voor huiskrekels om er zo uit te kunnen springen. Dan open ik het dekseltje en laat er een paar los in het aquarium. Die pak ik met de hand en stop ik in een klein potje (Remia satesaus) met daarin vitamine en calcium voeding. Dekseltje erop en schudden. De krekels zijn zo gedesorienteerd dat wanneer ik ze in het terrarium los laat, ze gelijk stil op de grond blijven zitten. Zo laat ik ze 1 voor 1 uit het bakje.

De krekels hebben geen tijd om te ontsnappen, ze worden direct gepakt. :)

 

Hoop dat je wat aan de tip hebt.

 

Grts Martin

post-3-1122489513.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Wij hebben hier ook ooit een krekelplaag gehad.... die beestjes hadden zich overal achter en tussen verstopt en bleven maar jongen...... niets hielp en op een gegeven moment moesten we aan de slag met extreme middelen....helaas... !!

We hebben op bepaalde plaatsen waar de katten niet bij konden uiteraard vergif moeten spuiten... gelukkig kwam de krekelplaag toen heel rap tot een einde.

 

We hebben het zelfs zo erg gehad dat je 's nachts bijna geen oog dicht deed vanwege een aantal krekels die in de muur van de keuken zaten te trilpen.

 

Maar succes ermee!!

 

Groeten!!! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is ech vervelend vint het geluid van deze site al mooi irrtant :D:D:D:D maar dat kan je uit zetten ;)

laat staan s'nachts zou helemaal gek worden

maar zelfrijsendmeel werkt echt goed zoals gbf zegt

en steppen krekels zijn echt de besten die er bij zitten maken bijna geen geluid vergleken met die veld krekels :lol:

 

maar ik snap het niet na mij weten ontsnapt er geen krekel bij mij nog nooit 1 gezien in het huis of gehoord :D

bij mij staan ze in de schuur in Faunabaken en swinters doe in ze in een oude koelkast met een 15watt lampje er in voor de warmte

als ik ze nodig heb dan pak ik ze met een bakje en doe ze ik mijn terrarium na mij weten kunnen ze dan niet ontsnappen

Share this post


Link to post
Share on other sites

he hoi, leuk he die sprinkhanen!!!!!

 

voorheen hadden wij phelsuma`s maar woonden toen nog bij onze ouders thuis, dus stonden ze op mn kamer.... gezien ik 3 phelsuma`s had gingen er 2 bakjes kleine krekels in dhet terrarium maar het terrarium stond zo dat we de achterwand niet konden zien. achter die wand bleek een ruimte te zitten in het purschuim waar naar schatting een paar honderd/duizend stofkrekels zaten...... toen mijn phelsuma`s net voor de verhuizing overleden(raadselactig) ging het licht uit maar de warmtemat is al die tijd aangebleven naarmate de tijd vorderde en wij op vakantie gingen zijn deze krekels gegroeid en toen wij na 3 week terug kwamen schrokken wij van het fluitconcert van die krengen want we konden het op straat zelfs horen.......

 

het is een eigenschap van die beestjes waar we helaas weinig invloed op hebben...... en 1 tip die krekelvallen werken echt en anders de elecktrische vliegenmepper zou ik zeggen.......

 

 

suc6 met je huisbaas en je zou evt met een spuitbus zelf al in het plafond en gaten kunnen spuiten.....

 

 

suc6, groeten Jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×