Jump to content
Sign in to follow this  
baardagame*ronny

Wat Is Zo'n Powersun

Recommended Posts

wat houd een powersun juist in

is dat warmte en uv tegelijk

had geen tijd om te kunen bekijken heb enkel prijskaartje gezien en die was 80 euro dusja het zal wel iets speciaals zijn he

is deze aan te raden?

meschien vraag ik die voor kerst :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is wat ik vond tijdens het googlen

 

PowerSun UV

 

ZooMed

Share this post


Link to post
Share on other sites

powersun uvis de laatste uitbreiding in de vogel- en reptiel houd technologie.de powersun is een zelfbalancerende die uvb,uva en hitte afgeeft in 1 de zelfde lamp.

past in een standaard keramieke houder.geen fitting(ik ben niet zeker over het woord ballast)nodig.deze 160 watt lamp geeft uv en hittestralen tot 6 voet of 1.8 meter vanaf het lampoppervlak,en is ideaal voor grote terraria en grote vogelkooien.het gemiddeld leven van de lamp is 10000 uur en met nikkel draad beschermd om korrosie te voorkomen.

 

verkrijgbaar in 100 watt en in 160 watt

 

 

is dat beter? :P

 

 

mario :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah ik dacht juist

ga ik zeker nog aanschaffen:) denk ik

of is dat te zwaar voor mijn terrarium 60hoog 80 diep 180 lang

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij zijn die powersun niet gemaakt voor

in een gewoon terrarium te hangen, ik denk dat het

te warm zal worden in je terra als hij maar 60 hoog hangt.

 

 

gr kevin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Dan kun je beter een 100 watt flood nemen van bv T-Rex.

Deze geven minder warmte af als de powersuns.

 

Powersuns zijn niet geschikt voor lage terrariums.

 

Binnen kort hebben wij floods van 100 en 160 watt, aan

redelijke prijzen.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu nog eens verder over lampen gesproken. Kennen jullie de Namiba cristla sun lamp? Deze gebruik ik als warmtelamp in het midden van de terra ook omdat ze een hele kleine hoeveelheid uv afgeeft. Naast die namiba heb ik ook nog een uv spaarlamp in het terra hangen rechts en links hangt een infrarood lamp die alleen maar aanspringt als het onder de 22 graden komt. MAar die namiba heb ik nu van maart en ze is al de 2de maal stuk.

 

Heeft iemand hier nog zo'n ervaringen mee dat ze zo vlug kapot gaan, al na slechts 300 branduren, en dat wordt kostelijk hoor.

 

GRoetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,nou ik zal je vertellen dat ik nambia niet zo lang geleden een mooi mailtje heb gestuurt.wij hebben hier alleen intratuin :angry: ,is handig als je echt wat nodig hebt,maar srcheeuwend duur.maar goed ik vond het mooie lampjes dus 1 gekocht,bon bewaard,en ja hoor stuk,ik terug,heb ik er 1 meegekregen voor de halve prijs.de derde helaas pindekaas.geen garantie ik zou wel met de watersproeier geknoeit hebben.nou ben ik niet gek.rudies terra is meer dan 80cm hoog,houd niet van sproeien.dus even in een badje :P .maar 3 lampen in 5 maanden,echt te gek hoor.maar in mijn beste engels,heb ik naar ze gemaild.nooit weer wat op gehoord natuurlijk.nu heb ik tweede hands voor 3 euro van die floodlights gekocht,spatwaterdicht,branden 20%goedkoper en heb vitamine bij marc gekocht.ik vind het wel best zo.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik heb een soort tl lamp(ken merk en type niet meer) gekocht zou lang moetten meegaan en zo niet heb ik het recutje nog

 

 

mario :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik koop die namiba's hier in het dierenparadijs omdat dit de winkel is die het kortste bij gelegen is en een reptielenwinkel is.

 

Ik heb het daar ook gemeld dat de lampen zo vlug stuk gaan en zij hebben daar nogal klachten van gehad. De mensen van het dierenparadijs hebben dit gemeld aan het fabriek maar die zeggen of te wel je bhebt ze nat gesproeid of het komt doordat de elektriciteit enkele schokken per dag teveel geeft door het stopcontact en daardoor springen. Mijn vriend heeft voor electricien geleerd en zegt dat het niet klopt wat die mensen van het fabriek zeggen want dan zou bijvoorbeeld een koffiezetapparaat ook door die schokjes moeten kapot gaan.

 

Welk merk van lamp hebben jullie dan zoal hangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kocht altijd van zoomed de baskingspot

in 25, 40 of 60 watt

per stuk E7,50

of per twee in voordeelverpakking voor E12,50

als warmtelamp

maar ze gaan naar mijn zin te snel kapot

en omdat de lampen in de zomer toch ook vaak uit staan

heb ik nu reflector spots van praxis gekocht

was er al een paar keer geweest en hadden ze ze niet nu wel

heb er dus nu gelijk een stel op voorraad staan

voor uv gebruiken we tl,s en spaarlamp modellen

en hebben ook van die lampen gebruikt die net in het uv gebied kwamen

van eurozoo geloof ik

er word gezegd dat die helemaal geen uv afgeven

alleen mogen ze dit dan ook niet op de verpakking zetten

dus geven ze wel uv af

al is het dan mischien wat minder

beter iets dan niets

en wel makkelijk ze kunnen zo in een normale fitting

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar ide van praxis, is dit een merk uit de reptielenwinkel of kan je die gewoon in een doe het zelf zaak kopen?

Ik heb nu een gewone spot van philips als warmtespot hangen en daarnaast hangt mijn spaarlamp die uv licht afgeeft. Dus dat is ook goed dan of toch niet?

Kzou het graag weten als ik het fout doe h

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi praxis is een bouwmarkt net als karwei en fixet

dus dat is gewoon hun eigen merk reflectorlampen

philips is ook goed he maar wel opletten dat je niet diegene hebt die ook van onder spiegelglas hebben

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, ah ja ok, hier hebbe we geen praxis daarom dat ik hetn iet kende.

 

Ja ik heb de halogeenspot van philips, maar dus kan je ook even goed een lamp nemen van carrefour ofzo. Maar ik merk wel dat ze onder deze spot van philips niet zo'n mooie kleur hebben als onder een spot van namiba, die geeft een heel ander soort licht, maar dat kan dus geen kwaad?

 

Bedankt!!!

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D ja de tl geeft uv voor het licht doe ik het niet maar hij geeft ook licht.ik koos voor tl omdat andere lampen naar mening van de reptielspeciaalzaak minder lang meegaan en ik had ergens gelzen over een zoomed laamp die brandwonden veroorzaakte omdat hij te hard brande

 

 

mario

Share this post


Link to post
Share on other sites

uv licht zorgt voor mooiere kleuren

maar ook extra licht zorgt dat de kleuren mooier uitkomen

grtjssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×