Jump to content

Recommended Posts

Ben vandaag eens naar de DA geweest toch eens even op controle geweest en ook even een mestje meegenomen wordt morgen opgestuurt naar het labo maandag weet ik de uitslag. Volgens de DA is alles ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag eens gebeld naar de DA Tielleke heeft coccidioses ze wist zelf niet wat ik moest geven er tegen en ik moet om 19uur terug bellen om te horen wat ik moet geven etc... Hopelijk komt dit allemaal weer goed ! repke zijn mestje was in orde toch ga ik deze ook behandelen er tegen of is dit niet nodig omdat hij dit niet heeft ? Wil het voor aller zekerheid toch doen.

 

 

Mvg kenny

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat vervelend nu weer.

op de laatste dag van de kuur moet je je terra heel goed onsmetten ,het zeker een uur in laten trekken,en dan goed schrobben,want cocc is hardnekkig.

zet hem dan een paar weken op keuken rol,tot je weet dat hij weer gezond is!

succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ze samen in

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat vervelend nu weer.

op de laatste dag van de kuur moet je je terra heel goed onsmetten ,het zeker een uur in laten trekken,en dan goed schrobben,want cocc is hardnekkig.

zet hem dan een paar weken op keuken rol,tot je weet dat hij weer gezond is!

succes.

Idd anita,

 

Nu dacht ik dat hij kerngezond was na het DA bezoekje maar dan krijg zo een telefoontje en dit slaat bij mij als beginneling in als en bom. Dan zit je te denken wat doe ik nu verkeerd en ja volgens mij doe ik niets verkeerd :-(

 

Maar die shirts van reptie farm verkoopt marc deze ook via de reptie farm shop ?

Want heb eigenlijk een leuk ideetje :-) maar ik weet niet of dit wel mag van jullie.

Wou mijn forum naar vanachter op het shirt laten drukken zo dat als ik naar een beurs ga deze kan aan doen en zo dat jullie mij zouden herkennen :-)

 

Mvg kenny en thx voor de reactie ! ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja weet er alles van, ba, je baardje niet in orde.

Hoop dat hij snel op knapt.

 

En ken het ook van, Wat doe ik verkeert, krijgen ze alles.

 

Sterkte.

 

Groetjes wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

wees nu niet al te hard voor jullie zelf.

ik denk dat er meer speelt,maar dat niet iedereen het zegd!!

dat is het verchil!

Share this post


Link to post
Share on other sites
wees nu niet al te hard voor jullie zelf.

ik denk dat er meer speelt,maar dat niet iedereen het zegd!!

dat is het verchil!

Hoe bedoel je anita ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag eindelijk mijn medicatie gekregen voor mijn baardjes ! DA had deze niet op voorraad. nu vindt ik dit wel raar. Ze geeft mij iets mee voor aan duiven te geven wat coccidiose hebben het heet APPERTEX. Maar nu snap ik 1 ding niet ik moet voor een volwassen baardje een heel pilletje geven en voor een klein baardje moest ik 1 10de van het pilletje geven maar wat is dat nu 1 10de. Ik moet dat 1 maal doen en binnen 3 weken nog eens.

 

 

Grtz kenny

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

ik bedoelde dat er echt wel meer zieke dieren zijn,maar niet iedereen komt dat zeggen!

dat duiven spul ken ik niet,dus daar kan ik niets van zeggen,maar pilletjes geven is lastig hoor,meestal is het spul vreselijk smerig bitter,en lost het niet goed op.ik trek met medicijnen altijd wat aanmaak siroop bij,om het wat lekkerder te maken.

dat je gewone arts niet in huis heeft is niet abnormaal,maar meestal kunnen ze wel wat anders bestelen.

1-10de is een piep stukje dus,hoe je dat nu precies gaat doen?

misschien heeft iemand anders wijsheid voor je,sterkte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje vaag.

Heeft jouw DA geen andere mediceinen hiervoor?? Iets wat beter en makklijker te doseren is?? Miscchien is vermalen en mengen met water een optie. Op die manier is het met een injectie spuitje makkelijker te doseren en toe te dienen. Pillen voeren aan (kleine) baardjes is niet echt een makkelijke opgave. In ieder geval succes.

 

gr Arthur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Welke dierenarts ben je geweest?

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi

ik bedoelde dat er echt wel meer zieke dieren zijn,maar niet iedereen komt dat zeggen!

dat duiven spul ken ik niet,dus daar kan ik niets van zeggen,maar pilletjes geven is lastig hoor,meestal is het spul vreselijk smerig bitter,en lost het niet goed op.ik trek met medicijnen altijd wat aanmaak siroop bij,om het wat lekkerder te maken.

dat je gewone arts niet in huis heeft is niet abnormaal,maar meestal kunnen ze wel wat anders bestelen.

1-10de is een piep stukje dus,hoe je dat nu precies gaat doen?

misschien heeft iemand anders wijsheid voor je,sterkte.

Hoi Anita

 

Dat is wel jammer als er zoveel zieken dieren zijn. Maar je heb mensen die alles willen doen voor hun dieren, en je heb er ook bij wat niet alles willen doen voor hun dieren.

 

Nu ik heb idd een klein stukje van de pil genomen en geplet tussen een papiertje, en dan heb ik een stukje appel genomen en de appel in het poeder ge dept en het baardje apart genomen en de appel gegeven.

 

Dat ging redelijk goed ;-)

Het is niet oplosbaar in water wat wem jammer is.

 

 

Groetjes Kenny

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi,

 

Welke dierenarts ben je geweest?

 

Groetjes Marc

Hoi Marc

 

Ik ben bij een DA geweest wat kleine huisdieren doet , reptielen.

 

Maar denk dat ik opzoek ga gaan naar een nieuwe dierenarts.

 

Deze dierenarts ligt in Tongeren (limburg , Belgi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×