Jump to content
Sign in to follow this  

Recommended Posts

Hallo Allemaal!!!

 

Gister heeft mn vrouwtje zeer onverwacht aangegeven dat ze wilde gaan leggen, heb haar direct in een bak gezet met een dikke laag vochtige aarde.

in die periode heb ik ervoor gezorgd dat de broedstoof op temperatuur was.

 

17 eitjes!

 

ze heeft ze in de nacht gelegd (ze begon om 23.00 dus toen wilde ik gaan slapen, heb haar gewoon haar gang laten gaan) dus de eitjes hebben de rest van de nacht koud gelegen (kan dit kwaad?) heb ze vanmorgen meteen in de broedstoof gelegd.

 

EN was mijn vermuculiet op...ik heb nu aarde gebruikt wat ik vochtig heb gemaakt, gaat dit werken???

 

Het is me nog nooit gelukt een broedsel te laten uitkomen, snap niet wat ik verkeerd doe.

 

Alvast bedankt!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Tanya ;)

 

Dat de eitjes een nacht blijven liggen zijn kan geen kwaad.

Wel zou ik zorgen dat je zo snel mogelijk vermiculiet hebt, want aarde droogd veel te snel uit in de broedstoof.

Maak je vermiculiet zorgvuldig aan met water, doe de vermiculiet in een vergiet en laat deze goed uitlekken.

Zet dan je bakjes vermiculiet in je broedstoof en laat op temperatuur komen, duw er kuiltjes in zodat de eitjes ongeveer er voor de helft in liggen.

Verplaats dan de eitjes uit de aarde naar de potjes vermiculiet, maar doet dit heel voorzichtig.

Draaien van de eitjes is niet fataal de eerste 24 uur, maar daarna mag je ze niet meer draaien.

Doe dekseltjes met verluchting op de potjes tegen het uitdrogen of indien je met een natte stoof werkt tegen vallende druppels.

Succes ;)

 

Grtzzzzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de info :-)

 

zo doe ik 't normaal altijd...

alleen was gister de vermuculiet uitverkocht in de dierenwinkel, kan pas zaterdag naar een andere toe...

 

ik zorg er nu voor dat de aarde constant vochtig blijft (elke keer rondom de eitjes wat vocht toevoegen)

 

eitjes zien er mooi uit, hebben allemaal 'n roze plekje (goed teken??)

 

vanaf wanneer kun je met een lampje zien of ze zijn bevrucht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas...weer niet bevrucht...er liggen nog 4 eitjes in de broedstoof, maar ben er vrijwel zeker van dat ook die kapot gaan...

 

volgende keer weet beter!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×