Jump to content
Sign in to follow this  
MiNi

't Een En 't Ander ...

Recommended Posts

Heey allemaal ,

 

Euhm ja , tot eergisteren ging alles nog goed met onze Tipsy , tot gisteren avond .. Zij is normaal de meest actieve , ook als haar eten erin gooi , altijd diret gelijk ne zot derop , dat deet ze gisteren allemaal nimeer , heel de tijd haar oogjes toeknijpen , ni bewegen , als ik haar pakte liet ze haar doen , kortom echt levensloos . Vanmorgend dan toch ff pauze gekregen opt werk om naar de DA te gaan . Daar is dan vastgesteld da ze eieren aan het aanmaken is en dat ze ook wormen heeft , maaar geen cocodoise of flagylaten ... Heb iets meegekregen tegen de wormen dus nu hopen dat terug goekomt he .. Dan nog vraagske blijft ze zo slap en futloos tot ze de eieren gelegd heeft of tot de women weg zijn ??? Als er nog iemand tips en raad heeft , laat ma komen he . De DA zei ook nog oor men zand te verversen , kan ik dit niet gewoon bakken ? want heb juistekes al men zand ververst ???

 

Mvg ,

Ps. Zal is proberen foto te plaatsen , maar da lukt nogal moeilijk omdat ze altijd te groot zijn ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

je kan altijd een foto plaatsen of er 1 naar me sturen,verklein ik hem wel voor je!

 

jammer te horen dat ze nu juist met wormen zit,ze is nu dubbel belast.

je hebt een maandje voor dat ze gaat leggen,en tot die tijd kan je haar ook op een krantje zetten,en een los bakje met zand in het terra zetten,mocht ze willen graven.

ze zal ook lusteloos zijn van de medicijnen,en minder eten,maar ze moet wel goed calcium krijgen voor het aanmaken van de eitjes,ze gaat hoogwaarschijnlijk 3 keer leggen.

het zand bakken,tja dat weet ik niet of dat zon goed idee is.

waar is de man,die zal ook wormen hebben,en moet ook behandeld worden.

ontsmet het terra op de laatse dag van de medicijnen,en dan na 2 weken weer.

heel veel sterkte,en hou ons op de hoogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey ,

 

Euhm je ze zitte alle 4 apart , maar de DA had me gezegd deze ook te behandelen , dus dat heb ik derstrak dan ook gedaan ... En qua medicijnen heb ik maar 1 ding meegekregen , dit moest ik vandaad deon en binnen 14 dagen , dus zal zoals je zegt het terra ontsmetten binnen 14 dagen en ja zal dan ma nieuw zand kopen he :( majah .

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt geen keuze helaas.

we hebben hier een discussie over het bakken van het zand,maar komen daar niet uit!

het gaat om heel wat kilos,dat zou je in de oven kunnen doen,maar zoveel zand,en hoe lang zou je het moetten bakken!

jammer dat het niet een weekje -15 vriest voor je,dat zou eenvoudiger geweest zijn. hopelijk heb je gewoon speelgoedzand gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jow ,

 

Niet dus , had dit keer van zoomed gekocht 10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Wat is de naam van het ontwormingsmiddel?

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ,

 

Panacur is de naam . En dan gezien haar toestand nu is het bormaal dat ze daar zo ligt met haar ogen toe ... Vind dit wel zielig ze , mjah .. Heeft er iemand een idee wanneer ze terug verbetert , en aangezien ze niet eet moet ik dan een met water en calcium of reptivite een papje maken en dit in haar mond spuiten ?? Of ...

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Panacur is een veilig middel, is vrij normaal dat ze nu wat rusteloos is.

 

Zeker niet dwangvoeren.

 

Wel dagelijks een lekker bad, ze haalt hier haar vocht uit.

 

Hoe ver zijn de eitjes ontwikkeld?

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ,

 

Okee dan , maar vanwaar halen ze dan de nodige calcium ?? De uv lamp ?? En ze hebben pas 3 dagen geleden gepaard .. Omdat het vrouwtje nogal dominant is en de mannen altijd aanviel haalde ik ze er altijd terug uit en apart , dus . En de DA zei dat ze eifoliken aant aanmaken is en op de echo waren al allemaal eiren te zien dus ... En al geluk zat ze HEEL goed int vlees zit ..

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou,als er na 3 dagen al zoveel eitjes te zien zijn denk ik dat er al eerder gepaard is! maar je kan vit en calcium aan het badwater toevoegen.calcium zit niet in de uv,dat moet je altijd extra geven.

heb je de stoof al aan staan,of doe je de eieren weg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dacht ik al , en nee heb nog geen stoof ... Men cotract vant werk loopt volgende maand af en weet nog altij ni oft verlengt word ... Dus ff maar 1 loon en de babykes zullen wel veel eten enz ... Dus voor ze hier misschien iet tekort komen ga ik ze liever nog ni uitbroeden beter eitjes wegooien dan baardjes weggooien ....

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Hoe precies is vastgesteld door de dierenarts dat ze 3 dagen

eitjes aan het aanmaken is?

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar als ze zo vel is ,en je niet broed,waarom heb je ze dan toch samen gezet!

hopelijk hou je je baan!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey ,

 

@ Marc : Door een echo is vastgesteld dat ze eieren aan het maken is , maar heeft niet gezegd hoe lang al , ik heb ze pas dinsdag voor het eerst zien paren ...

 

@ Anita : Omdat ik hoopte dat ze niet zouden paren <_< en ze eens samen wou bezig zien ...

 

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jooow ,

 

Even een updateje , onze zwangere huppelt al terug rond ( voor zover je het huppelen kan noemen , is al wat dikker dus meer slepen :D ) oogjes zijn niet meer dichtgeknepen en eet weer terug .. Dus ben eens benieuwd ..

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×