Jump to content

Recommended Posts

Hoe ziet ge wanneer een baardje lasogen heeft ?

Rep & Tielleke zitten met hun ogen toe onder de lamp meschien dat ze aan het genieten zijn ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt niet!

wat voor een lamp brand je nu,en heb je hem ingebrand en afgeschermd zodat ze er niet recht in kunnen kijken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ben ook benieuwd wat voor UV lamp je gebruikt?

 

Baardjes zitten regelmatig met hun ogen dicht, en

genieten dan van de straling en warmte.

 

Toch zeker goed in de gaten houden of ze geen last hebben van

de lamp.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites
klopt niet!

wat voor een lamp brand je nu,en heb je hem ingebrand en afgeschermd zodat ze er niet recht in kunnen kijken?

Ik heb nu een repti sun uvb lamp van 5.0 heb deze idd afgeschermt maar gisteren was er niets aan de hand en vanmorgen stond ik op en er was niks te zien namiddag begonnen ze hun oogjes dicht te doen ook als ik ze vast neem.

 

Stel dat het lasoogjes zijn wat kan ik hier aan doen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is een oogcreme,wat je bij de da kan halen,maar ik ben de naam kwijt!

draai de lamp morgen even uit,en kijk even wat er gebeurt!

Share this post


Link to post
Share on other sites
er is een oogcreme,wat je bij de da kan halen,maar ik ben de naam kwijt!

draai de lamp morgen even uit,en kijk even wat er gebeurt!

@ Anita heb vandaag de uv lamp eens uit gelaten tielleke doet zijn oogjes op maar rep nog niet rep doet alleen 1 kant van zijn oogjes dicht als de uv niet opstaat.

 

Maak me egt zorgen ! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

hihi.ik maak me al jaren zorgen hoor,maar in het begin is het echt erg.

 

maar houd de uv uit,maak een afspraak voor maandag met de de da,badder ze morgen even,en kijk hoe het gaat,blijkt dat het aan de lamp licht,kan je de afspraak altijd weer afzeggen,en wat anders verzinnen.of je kan maandag met ze ze gaan!

 

als je echt bang bent voor lasoogjes,dus al er nu troep in zit,moet je vandaag de da nog bellen!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
hihi.ik maak me al jaren zorgen hoor,maar in het begin is het echt erg.

 

maar houd de uv uit,maak een afspraak voor maandag met de de da,badder ze morgen even,en kijk hoe het gaat,blijkt dat het aan de lamp licht,kan je de afspraak altijd weer afzeggen,en wat anders verzinnen.of je kan maandag met ze ze gaan!

 

als je echt bang bent voor lasoogjes,dus al er nu troep in zit,moet je vandaag de da nog bellen!!

Hihi.

 

Gij hebt waarschijnlijk meer ervaring dan mij ^^

Kga binnen een uurtje naar de da gaan hopelijk is het niet te erg !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een stomme vraag maar kan een baardje ook lasogen krijgen van een halogeenspotje van 50 watt? En hoe kan je een UVB-spaarlamp hangen zodat hij niet stoort? Afgeschermd en horizontaal enkel met een opening onderaan?

 

Groetjes, Glenn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misschien een stomme vraag maar kan een baardje ook lasogen krijgen van een halogeenspotje van 50 watt? En hoe kan je een UVB-spaarlamp hangen zodat hij niet stoort? Afgeschermd en horizontaal enkel met een opening onderaan?

 

Groetjes, Glenn.

Volgens mij kan hij geen lasogen krijgen door een halogeenspotje van 50watt meschien ben ik verkeerd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sturp

ik doe vertikaal alu foli eromheen vertikaal,horizontaal kan je hem in een cake blik boren.

van een halogeentje hebben ze geen last,daar zit bescherming op,door het dakje.

 

@coninx

ik ben zeer benieuwd hoe het afgelopen is?

Share this post


Link to post
Share on other sites
@sturp

ik doe vertikaal alu foli eromheen vertikaal,horizontaal kan je hem in een cake blik boren.

van een halogeentje hebben ze geen last,daar zit bescherming op,door het dakje.

 

@coninx

ik ben zeer benieuwd hoe het afgelopen is?

@ Anita

 

Volgens de DA is er niets aan de hand. Ik leg mijn geval uit en wat komt er HEEL serius uit? Ow kan een reptiel ook al lasogen krijgen ? :s Maar goed dat er nog een andere DA in de beurt was en die de oogjes nagekeken alles was helder geen loop oogjes enzo.

 

Maar vooraller zekerheid maar eens naar een andere DA gaan ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

godsamme zeg,daar ga je weer,de gek neemt je geld,inplaats gewoon zeggen sorry,ik heb er geen ervaring mee!

hij stelde dus zelfs niet een mestonderzoekje voor,had hij nog meer kunnen beuren,en wat goeds gedaan!

 

plaats effe een foto,duidelijk,van de bak,kan je dat!

Share this post


Link to post
Share on other sites
godsamme zeg,daar ga je weer,de gek neemt je geld,inplaats gewoon zeggen sorry,ik heb er geen ervaring mee!

hij stelde dus zelfs niet een mestonderzoekje voor,had hij nog meer kunnen beuren,en wat goeds gedaan!

 

plaats effe een foto,duidelijk,van de bak,kan je dat!

@ Anita Heb gelukkig niets moeten betalen ! Maar nu zag ik dat ze beginnen te vervellen meschien is dit de oorzaak ? Heb net nieuwe foto toestel gekocht dus pic's volgen snel ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol

van vervellen worden ze idd wat slomer en kunnen we minder eten ze wat minder,ik ben benieuwd naar de fotos!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
lol

van vervellen worden ze idd wat slomer en kunnen we minder eten ze wat minder,ik ben benieuwd naar de fotos!!

Idd de ene eet nog goed maar de andere is idd minder achtief dan de andere dus was dit eigenlijk zorgen voor niks :-) Maar ja beter zorgen dan geen zeg ik ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als dieren gaan vervellen zullen ze over het algemeen wat minder actief zijn en minder eten.

Wel zou ik voor alle zekerheid eens een mestonderzoek laten doen als dit nog niet gebeurd is.

Enkel verse mest binnensteken bij een goede DA is voldoende.

 

Misschien een stomme vraag maar kan een baardje ook lasogen krijgen van een halogeenspotje van 50 watt? En hoe kan je een UVB-spaarlamp hangen zodat hij niet stoort? Afgeschermd en horizontaal enkel met een opening onderaan?

 

Een halogeenspotje zal geen lasogen veroorzaken, tenminste als dit afgeschermd is door een beschermglas.

Halogeenspotjes zonder beschermglas geven een hoge hoeveelheid UVa af en is dus schadelijk.

Een spaarlamp hang je het best horizontaal, eventueel met aluminium reflector achter of desnoods in een cakeblik of dergelijke.

 

Grtzzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook moest die uvb-spaarlamp enkele dagen worden ingebrand he?

Al bedankt voor de nuttige informatie! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ook moest die uvb-spaarlamp enkele dagen worden ingebrand he?

Al bedankt voor de nuttige informatie! :)

@ sturp

 

Idd deze moet een paar dagen in gebrand worden heb vandaag nieuwe lamp gekocht in tl uitvoering ook deze heb ik net in gestoken om paar dagen te laten uitbranden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×