Jump to content
Sign in to follow this  
Bukka

Vochtigheids Gehalte

Recommended Posts

Hey,mijn terrarium staat te proef draaien ma nu was mijn vraag.hoeveel procent vochtigheid mag er in mijn bak zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

het antwoord is geen!

het is een woestijn climaat en vocht zou alleen maar schadelijk zijn.

water aanbieden hoeft niet,maar baardjes willen wel graag zo,n 1 keer per week even in een lekker badje,er word dan wat gedronken ,en dat is genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus mijn baardje 2a3x besproien met handwarm water (wat ik tot nu toe doe)

is eigenlijk toch niet goed? Hij gaat ook 2x per week in bad..

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is niet dat het niet goed is,maar het is overbodig.

je moet uitgaan van de biotoop,en er is alleen veel water in de regentijd,ze zwemmen ook niet,ze blijven drijven.

en je kan het terra te nat maken,baardjes zijn bodem bewoners,en meer vatbaar voor schimmels enz,wat kan gaan gebeuren als het te nat word in het terra.

1 keer per week een badje is al een luxe,want als je genoeg groente en fruit geeft zit daar eigenlijk al genoeg vocht in.

maar de meeste vinden het wel lekker om effe te badderen,wat drinken,je verveld wat vlotter,en de baasjes vinden het leuk om zo even bezig te te zijn met hun dieren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus mijn baardje 2a3x besproien met handwarm water (wat ik tot nu toe doe)

is eigenlijk toch niet goed? Hij gaat ook 2x per week in bad..

Als dit een jong diertje is van een paar maanden is dit zeker niet slecht.

Wel oppassen dat je het terra niet kletsnat spuit, licht sproeien is voldoende.

De vochtigheid mag de 40% niet overstijgen zeker niet voor langere periode.

Iedere dag groente of fruit aanbieden zodat ze er gewend aan raken en eenmaal ze volwassen zijn halen ze hun vocht uit de groeneten en het fruit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zand moet drogen,dat kan met de spots aan,en dan maar omscheppen tot het droog is.of haal het eruit en stop het in de oven,de magnatron of in een wokpan ofzo.

maar hou het in beweging,zodat er geen bacterien of schimmels in kunnen onstaan.

wat voor zand kan je bewerken met water,het is mij onbekend?

heb je een foto van de bak misschien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zijn al vast foto's hoop da alles goed zichtbaar is en ze hadden mij dit zand aangeraden.het wordt een soort klei als je het mengt met water en dan kan je het verbouwen hoe je wilt.Ma duurt dit mss lang om te drogen en dat ik daarom nog zoveel vocht heb?Grt ben

post-2-1264339636.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol,ik weet niet wie ,,ze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Ben ;)

 

Dit zand is speciaal voor tunnelgravende dieren zoals uromastyx soorten en dergelijke.

Voor baardjes kan het ook en is zeker ideaal bij een eventuele eiafleg, maar zoals het nu is is de vochtigheidsgraad veel te hoog, deze moet zeker omlaag.

Haal het er desnoods uit en zet het even in de microgolf.

 

Grtzzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is nu het probleem asl ik het eruit neem moet ik het eerst terug nat maken want het ligt nu vast in mijn terrarium(tis al hard geworden daarom dak ni snap dat ik nog zoveel vocht heb.Ben van plan straks nog een zak zand bij tehalen en wat los zand over tegooien.Wa denken jullie?

 

 

Grt ben

post-2-1264421353.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×