Jump to content

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik ben een beginner, en ik doe erg mn best, maar blijf vragen hebben.

ik geef mijn baardje miner-all en vit-all, is dit voldoende of moet hij nog extra kalk of D3???

Verder valt het mij op dat hij de laatste week erg onrustig is, toen ik hem kreeg was hij niet erg tam meer, dus moest ik daaraan werken. dit is redelijk gelukt en heb hem nu mooi tam, vorige week is hij gaan vervellen, maar het viel mij op dat hij alleen op zijn kop vervelt. het is me in ieder geval niet opgevallen dat hij verder over zijn lichaam is vervelt.is dit normaal?.

op dit moment is hij dus erg onrustig, ik kan hem oppakken, maar hij wil niet blijven zitten, hij stribbelt dan ook heel erg tegen en begint naar me te blazen...waarom??

en dan nog 1 ding :(

hij heeft op zn baard twee "strepen" wat uitsteekt, het lijkt alsof de baard op die plekken is opgezet. wat betekent dit??

 

help alsjeblieft, want ik maak me enorm zorgen om hem.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

miner-all is een zeer goed produkt,om zowel de nodige calcium als de nodige mineralen toe te dienen

wij geven twee keer per week miner-all,en de rest van de week gewoone calcium

 

alles hangd af van de uv lamp die u gebruikt

met uv lamp hebt u minner-all nodig met de gele dop

voor dieren die geen uv nodig hebben,(zoals nachtdieren) is deze met de rode dop het beste

ook geven we gemalen stuifmeel over de groenten

 

om een goede vervelling te hebben zetten we de kleintjes iedere dag in bad,en de grote volwassen dieren minstens eens per week,en daar doen we vloeibare vitamienen in(reptie-farm online schop)

 

zet even een foto van de strepen,want dit begrijp ik niet zo goed

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat van die strepen snap ik wel denk ik.. dat zie je als je baardagaam zen baard " open " zet .. dit is volledig normaal, de mijne doen dit soms als ze moete vervellen , dan scheur de vervelling los..

 

dit zijn beentjes die er altijd zitten dus niks abnormaal..

 

zoals ik bij u lees gebeurt dit als hij boos is, dan zet hij ook zen baard op..

weet niet of je je dier al even hebt of niet, maar kan zijn dat hij nog niet volledig op zen plaats is en dan laat je hem beter even doen voor je hem pakt.. dit is dan ook geen knuffeldier. de onze zijn het gewoon van gepakt te worden en tonen ook geen protest.

laat hem even gewoon worden en neem hem er dan af en toe uit, dat is mijn mening natuurlijk

 

mischien iemand anders ???

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
miner-all is een zeer goed produkt,om zowel de nodige calcium als de nodige mineralen toe te dienen

wij geven twee keer per week miner-all,en de rest van de week gewoone calcium

 

alles hangd af van de uv lamp die u gebruikt

met uv lamp hebt u minner-all nodig met de gele dop

voor dieren die geen uv nodig hebben,(zoals nachtdieren) is deze met de rode dop het beste

ook geven we gemalen stuifmeel over de groenten

 

om een goede vervelling te hebben zetten we de kleintjes iedere dag in bad,en de grote volwassen dieren minstens eens per week,en daar doen we vloeibare vitamienen in(reptie-farm online schop)

 

zet even een foto van de strepen,want dit begrijp ik niet zo goed

 

groetjes

erwin&sonja

Ben je er zeker van dat je 2 x per week miner all met gele dop mag gebruiken?

Dat is toch Miner-All met D3 in?

 

Ik dacht dat je geen D3 mocht geven als je een UVb lamp hebt hangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Is wat afhankelijk van wat Voor UV lamp er wordt gebruikt.

 

Miner-All indoor is eigenlijk bedoeld voor baardjes die niet rechtstreeks met de zon in aanraking komen.

 

Let wel op, Miner-All is hoofzakelijk calcium en mineralen zonder vitaminen, behalve de indoor daar zit D3 in.

 

Bij bijvoorbeeld een Mega Ray Flood gebruik ik de Miner-All outdoor,

rode dop zonder D3.

 

Ook gebruik ik er nog multie-vitaminen bij, met en zonder D3 afhankelijk

van de soort UV lamp.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel, bij mij hangt er een TL UVb lamp in van 10%.

 

Op dit moment gebruik ik 4 dagen van de week calcium, 2 dagen per week reptivite met D3 en 1 dag niks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×