Jump to content
jose

Heb Ze Toch Meegenomen

Recommended Posts

Heb de 3 agaampjes toch meegenomen, het was een zielige bedoening. Manneke appart omdat hij een van de vrouwtjes aan zou vallen. Dat vrouwtje heeft een aangeknaagde staartpunt. Het andere vrouwtje zat continu boven in de terra. Hij had een kurkenachterwand waarop het vrouwtje kon lopen en zat telkens boven tegen de lamp aan. Ontzettend bang is dit vrouwtje. Heb vandaag andere lampen gehaald hij had er een lampje inzitten van 25W terwijl dit 75W moest zijn. Heb de kurkwand eruit gehaald want zo blijft het vrouwtje beneden en kan ik er tenminste goed bij. Ook kunnen nu de krekeltjes niet meer ontsnappen....jep had er een aantal in huis lopen. Maar heb moeders de kat en nog 2 kittens die hebben me van hen verlost. Heb al het zand van beide terra's gezeefd en tot mijn verbazing kwam er een dode steppe krekel tevoorschijn en nog heel wat onverklaarbare dingen. De grote terra zat boordevol ontlasting. Heb ze vandaag in een warm badje gedaan bij elkaar en dat ging goed. Nu zitten ze allen weer bij elkaar in een terra. Heb krekeltjes hier liggen en op aanraden van de shop een doosje wasmotlarven om ze bij te mesten. De diertjes zijn ouder dan dat hij gezegt heeft. Maar ze zijn erg klein en erg schuw en ontzettend ondergevoed. Het manneke heeft vanmiddag 19 krekeltjes gegeten en 3 wasjes, een vrouwtje heeft 17 krekeltjes en 3 wasjes op, het 2de vrouwtje heeft alleen 2 wasjes op. Als ik haar op de hand neem dan houd ze d'r eigen voor dood lijkt wel. Ze ligt helemaal plat en houd haar oogjes dicht, beweegt voor geen meter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben beniewd naar de fotos,het klingt echt als een ellendige bedoelling.

maar laat zo snel mogelijk mest onderzoek doen,ze zullen ziek zijn,en als ze wormen of flagaten hebben en nu zitten ze warmer zal er een explosie komen,en kunnen ze zo weg zijn !

vraag of er onderzocht kan worden op wormen ,flagaten en coccidioses!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ben beniewd naar de fotos,het klingt echt als een ellendige bedoelling.

maar laat zo snel mogelijk mest onderzoek doen,ze zullen ziek zijn,en als ze wormen of flagaten hebben en nu zitten ze warmer zal er een explosie komen,en kunnen ze zo weg zijn !

vraag of er onderzocht kan worden op wormen ,flagaten en coccidioses!

Ik probeer er foto's op te krijgen maar lukt me niet, kan het niet vinden hier. Zou iemand me kunnen uitleggen hoe dat gaat hier :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerst en vooral gefeliciteerd met uw baardjes

hoop dat u er zeer veel plezier aan zult hebben

 

zoals anita al aanhaalde zo vlug mogelijk een mestonderzoekje laten doen

 

 

 

je neemt met zeeften geen ziektes,of ongewenste bezoekers weg

zet nooit een terrarium die van iemand anders komt ,zo maar in huis

(waneer er ooit redrunners in gevoederd zijn zit u zo met een probleem dat niet een twee drie is opgelost)

kuis de terrarium goed uit,en ontsmet zeer goed met DETOL

zet de baardjes op vers zand,of op krantenpapier

geef ze zeker iedere dag een lekker warm badje(voor de rest zo gerust mogelijk laten)

geef ze een zonnesteen,en wat om op te klimmen zoals een stuk tak(niet zo uit de natuur maar aangekochte)

zorg dat de mogelijkheid bestaat dat ze zich aan elkaars zicht kunnen ontrekken

zet een nieuwe uv lamp(zo bent u zeker)

 

geef ze voldoende calcium,en vitaminen/mineralen(mineral is hier een zeer goed produkt)

 

zet ook een timer,zodat de dieren regelmaat hebben

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proficiat met de aanschaf, enkel hoop ik dat je van heel wat ellende bespaard blijft.

Als beginner is het zeker niet de beste start om met zo een groot risico te starten, hopelijk slaat de ontgoocheling niet toe.

Eigenlijk had je al beter een terra klaar staan die gepast was ingericht, zodat je nu niet meer opnieuw moet inrichten omdat de dieren hun rust zeker nu nodig hebben.

Je zal trouwens toch beter een tweede terra bij de hand houden om het mannetje te scheiden als hij constant paarlustig blijkt en hier is dus niets zielig aan wil je dat de vrouwtjes er niet gaan onder lijden.

Laat zeker bij alle dieren mestonderzoek doen zodat je op tijd kan ingrijpen indien nodig en ik kan je garanderen dat het behandelen altijd niet van een leien dakje loopt.

Probeer zoveel mogelijk te varieeren van voeding en zet steeds groenvoer ter beschikking, gutload je voederdieren goed en bepoeder alles met vitaminen en mineralen (minner-all is inderdaad een aanrader).

Veel succes voor jou en de dieren ;)

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Proficiat met de aanschaf, enkel hoop ik dat je van heel wat ellende bespaard blijft.

Als beginner is het zeker niet de beste start om met zo een groot risico te starten, hopelijk slaat de ontgoocheling niet toe.

Eigenlijk had je al beter een terra klaar staan die gepast was ingericht, zodat je nu niet meer opnieuw moet inrichten omdat de dieren hun rust zeker nu nodig hebben.

Je zal trouwens toch beter een tweede terra bij de hand houden om het mannetje te scheiden als hij constant paarlustig blijkt en hier is dus niets zielig aan wil je dat de vrouwtjes er niet gaan onder lijden.

Laat zeker bij alle dieren mestonderzoek doen zodat je op tijd kan ingrijpen indien nodig en ik kan je garanderen dat het behandelen altijd niet van een leien dakje loopt.

Probeer zoveel mogelijk te varieeren van voeding en zet steeds groenvoer ter beschikking, gutload je voederdieren goed en bepoeder alles met vitaminen en mineralen (minner-all is inderdaad een aanrader).

Veel succes voor jou en de dieren ;)

 

Grtzzzz :D Jo

Ik heb een 2de terrarium klaar staan voor het geval. Daar heb ik wel alles vervangen en schoongemaakt met dentol. Die staat naast de andere terra.

Heb de lampen vervangen en er een zonnesteen ingelegt ook ligt er een boomschors in (niet uit de natuur :) ) Ook heb ik hem zo ingericht dat ze alle drie uit elkaar gezichtsveld kunnen zitten. Gisteren hebben ze andijvie gekregen en krekeltjes en vandaag geraspte appel en krekeltjes en wolmotlarven. diertjes goed gepoederd en vita in de groenten en water gedaan, vit in het warm badje. Ik moet zeggen dat ze er nu een stuk rustiger bij zitten, relaxter. Maar een vrouwtje wilt niet eten. Zij heeft vandaag alleen maar 2 wolmotjes op meer niet. Hou het ook voor haar neus maar dan sluit ze gelijk haar oogjes..... :( Of kan dit met stress te maken hebben, dat ze eerst tot rust moeten komen?

 

Grtjs jos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jose,

 

Gefeliciteerd. :cheer:

 

Ook een dikke pluim dat je je over deze dieren hebt ontfermd. ;)

 

Laat de baardjes maar op hun gemak wennen aan hun nieuwe omgeving.

 

Niet dwangvoederen, geef ze de eerst dagen lekker elke dag een

badje.

Droog de baardjes wel goed af.

 

Zeker volgende week een mestonderzoek laten doen, kan veel ellende besparen.

 

Succes.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow,zien er toch goed uit hoor jose!!

nog even oeffenen met foto plaatsen,mooi gelukt maar kan je ze wat verkleinen,zo tot 800x600.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wow,zien er toch goed uit hoor jose!!

nog even oeffenen met foto plaatsen,mooi gelukt maar kan je ze wat verkleinen,zo tot 800x600.

zal het proberen :lol:

 

vrouwke 1 die kan moeilijk haar ontlasting kwijt, ze heeft een erg harde buik en eet niks meer. Ze gaan elke dag in een warm badje met vit. Er zitten nu krekeltjes in de terra die nu al 3 uur rond lopen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

nogmaals gefeliciteerd,zeer mooie baardjes hebt u daar

 

waneer ze niet goed eten,even iets anders proberen

dubiatjes gaan er altijd wel in

 

wat was de uitslag van het mestonderzoekje??

op de fotos te zien hebben ze wel een lekker dik buikje,maar een zeer dunne staartwortel

in de staartwortel zit de reserve opgestapeld,deze moet dikker

met de nodige zorgen en voldoende voeding zal dit zeker lukken

 

 

 

GROETJES

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites
nogmaals gefeliciteerd,zeer mooie baardjes hebt u daar

 

waneer ze niet goed eten,even iets anders proberen

dubiatjes gaan er altijd wel in

 

wat was de uitslag van het mestonderzoekje??

op de fotos te zien hebben ze wel een lekker dik buikje,maar een zeer dunne staartwortel

in de staartwortel zit de reserve opgestapeld,deze moet dikker

met de nodige zorgen en voldoende voeding zal dit zeker lukken

 

 

 

GROETJES

erwin&sonja

Moet nog een mestonderzoekje laten doen.

Ja de buikjes van twee van hen zijn dikker omdat ze ook flink wat wolmotjes krijgen, daar vliegen ze op af. Alleen vrouwtje 1 niet, ze heeft vandaag een beetje ontlasting kwijt gekunnen. Hoelang mag ik eigenlijk die krekeltjes rond laten rennen?

 

jos

Share this post


Link to post
Share on other sites

beter niet alles tegelijk nu,als ze nu de smaak van de wasmotjes te pakker krijgen eten ze strakjes niks meer,net kleine kinderen en oudere lol' liever elke dag een vette big mac dan een gezonde salade.

haal de krekels er mar weer uit,geef niks meer tot ze gepoept hebben,als de ene niet poept druppel er wat probotica over het neusje,dat likt ze wel op. je kan jacult,of zo,n yougertje nemen,dat maakt niet uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites
beter niet alles tegelijk nu,als ze nu de smaak van de wasmotjes te pakker krijgen eten ze strakjes niks meer,net kleine kinderen en oudere lol' liever elke dag een vette big mac dan een gezonde salade.

haal de krekels er mar weer uit,geef niks meer tot ze gepoept hebben,als de ene niet poept druppel er wat probotica over het neusje,dat likt ze wel op. je kan jacult,of zo,n yougertje nemen,dat maakt niet uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×