Jump to content
Lieke

Winterrust Is In Het Land ...

Recommended Posts

Ja ja onze pyro zit al een weekje onder de steen, meneerke beweegt amper, zelfde met mijn meisjes die niets anders doen dan slapen...

 

Gisteren gemerkt dat onze 2 dwergjes zich ook genesteld hebben in het grotje... Helemaal in het donker...

 

Zou de winterrust in het land zijn ?? :lol:

 

Aangezien het onze eerste winterrust is, zit ik toch met een paar vragen..

 

- Hebben ze nog hun lampen nodig ? Of kan ik deze gewoon uitschakelen ?

 

- Moet ik dagelijks voedsel blijven aanbieden ? Ze kijken er niet bepaald naar...

 

Ik weet dat ik ze in die periode niet mag storen, allessinds niet uit de terra en hun slaap niet mag verstoren... :)

 

Ze zijn nog net voor hun winterslaap allemaal een anti-wormkuur gekregen dus veronderstel dat ik me daarover geen zorgen hoef te maken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier blijven alle lampen branden zoals steeds,14 uur per dag

 

zorg wel dat het terrarium zeer prooper is,( wij leggen vers zand als we zien dat ze willen gaan slapen)

 

zetten wel een potje water in het terrarium ,en laten een krekel los waneer ze even wakker zijn

eten ze deze op krijgen ze nog

eten ze hem niet op,vangen we de eene krekel er terug uit

 

voor de rest laten we ze met rust

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier is alles sloom maar nog niet echt in de rust.

ik verander ook nooit iets,maar geef als ze er even zijn plenty groenvoer,en wat levend voer,en als ze gegeten hebben een vlug badje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eveeven een vraagje tussendoor als het kan.

dit is ook mijn eerste ervaring met de winterrust.

mijn baardje is er nog niet uit zichzelf uitgekomen, ik haal hem 1 keer in de week uit zijn schuilplaats, hij blijft er dan bijna de hele dag uit, drinkt iets maar eet vrijwel niets.

is dit normaal, of is er iets dat ik wel moet doen of juist niet meer moet doen?

 

groetjes roelofs

Share this post


Link to post
Share on other sites

je dier is nu anderhalf jaar oud geloof ik,en nog erg jong om al diep in de rust te zijn,weet je zeker dat het dier helemaal schoon van wormen is?

als dat zo is.hoef je niets te doen,stoor hem niet,en als hij/zij te voorschijn komt kan je een badje en licht verteerbaar voedsel aanbieden. duurt het echt maanden dan kan je meer licht in de bak hangen,om hem/haar wakker te maken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×