Jump to content
gewooncarla

Silkback Vervelt Moeilijk

Recommended Posts

hallo

ik heb een silkback maar zij vervelt heel moeilijk het lijkt ook pijn te doen ze gaat elke dag in bad maar het komt er niet af.

weet iemand hier raad mee

help.

alvast bedankt namens mijn silky

carla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk ik niet.

Ik weet dat de Silkbacks net als andere baardagamen gehouden worden, zonder problemen, dus ook gewoon met een uvb lamp. Wat je zou kunnen doen is een reptisun 5.0 tl plaatsen. Deze geven op een grotere afstand wat minder uvb dan de 10.0, maar zijn nog prima lampen voor baardagamen.

 

Wilco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haar huid is ook gevoelig op de plekken waar ze wel verveld is en ze vind het dan ook niet prettig om daar aangeraakt te worden.

 

@Wilco Die lotion waar je het over had is dat niet toevallig "shedding aid"

 

grtzz

 

De buurman van het silkje :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het net even nagekeken, maar hij geeft niet aan wat voor een lotion dit is (some lotion....). Ik zal zo een mailtje sturen en vragen wat hij gebruikt.

Dat de huid gevoelig is zal ik gelijk even naar vragen, ik heb hier nog niet van gehoord. Misschien dat iemand anders weet hoe dit kan. Wellicht heeft dit met de temperatuur en/of vochtigheid te maken.

 

Wilco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Carla,

 

Ik zag je berichtje gistermorgen al staan, maar weet er eerlijk gezegt geen antwoord op! Onze Silk Collina vervelt altijd uitstekend en snel.....ik doe hem wel 2 x per dag in badje met vloeibare D3 (s'morgens) en sproei daarnaast ook nog een 3 x per dag...Ik gebruik overigens geen lotion of iets dergelijks....

 

Collina zit bij ons in een volglas terra van 100 x 50 x 50 met achterwand met rechts een warmtelamp en links een 10.0 uv lamp

 

Groetjessss Vanda

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

wat je ook kan proberen is vitamine A van avian.

dat is voor vogels,maar ik geef er badjes in,ook de babys,en sproei lola ermee,vooral de stekels komen makkelijker los,ik ben de hele kam nu los in 3 dagen inplaats 2 weken.

het is poeder wat in het water wat vettig is,en voelt prettig aan voor de dieren moet ik zeggen.ze mogen het ook opdrinken.

als je snel bent en je adres even geeft stuur ik je wat op,maar ik ga vanmiddag naar het postkantoor!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ook wij hebben eigenlijk geen problemen met het vervellen van de silkbacks.

 

Vitaminen A is inderdaad bevorderend voor de vervelling, pas wel op

voor een overdosering, aangezien vitaminen A in de meeste multi-vitaminen zitten.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi,

 

Ook wij hebben eigenlijk geen problemen met het vervellen van de silkbacks.

 

Vitaminen A is inderdaad bevorderend voor de vervelling, pas wel op

voor een overdosering, aangezien vitaminen A in de meeste multi-vitaminen zitten.

 

Groetjes Marc

goed gezegd marc, hier zitten ze onder de lamp,en krijgen ze geen vit uit een potje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×