Jump to content
Sign in to follow this  
Jama

Kakkerlak

Recommended Posts

hallo heeft er iemand een idee van dat het mogelijk is om kakkerlakken te kweken in een oude frigo. een figo om met een minumum aan verwarming tot een goede temperaart te behouden.ik zou deze buiten zetten in de winter en de zomer zou dat te doen zijn.omdat dat binnen niet echt kan <_<

of zou ik hier niet goed aan doen

 

groetjes jama

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jama,

 

Dit moet kunnen.

 

Gebruik als verwarming warmtematten aangesloten op een goede thermostaat.

 

Zorg wel voor goede ventilatie, anders zit je kweek zo vol met

voedselmijt.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

onze kweek diepvries staat ook buiten en hebben constant 30 graden .

deze is zo een tafel model met dichte schuiven .

we hebben er een 3 tal van die 5 cm pc ventilatortjes ingebouwd die afzonderlijk te bedienen zijn .( als het kouder wordt buiten )

en verwarmen met een warmtemat achteraan en een lange warmte kabel die langst alle panelen loopt .

 

en dit lukt perfect

 

groetjes nick en liesbeth

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hoe doe je dat dan met die pc ventilatortjes laat je daar dan lucht mee inblazen of uitblazen.en hoe werkt dat dan in de winter?doe je de ventilarootjes dan uit? bij mij is het een frigotje waarvoor ik al de electro zaken ben voor gaan aflopen en vandaag eindelijk een succes ben hem juist gaan halen :D

Ik ga nu eerst al de electro dat er vanachter aanhangt verwijderen en wachten op verdere tips

ps: mooie stand op de beurs in antwerpen marc ;)

 

groetjes jama

Share this post


Link to post
Share on other sites
en hoe doe je dat dan met die pc ventilatortjes laat je daar dan lucht mee inblazen of uitblazen.en hoe werkt dat dan in de winter?doe je de ventilarootjes dan uit? bij mij is het een frigotje waarvoor ik al de electro zaken ben voor gaan aflopen en vandaag eindelijk een succes ben hem juist gaan halen :D

Ik ga nu eerst al de electro dat er vanachter aanhangt verwijderen en wachten op verdere tips

ps: mooie stand op de beurs in antwerpen

Share this post


Link to post
Share on other sites
hallo

 

ik laat er 2 aanzuigen boven aan de koelkast en 1 ventilator laat ik naar buiten blazen onderaan .

en als het te koud word en het word niet warm genoeg in de broedstoof kan ik de 2 bovenste uitzetten dat enkel de onderste ventilator nog werkt of omgekeerd .

 

normaal zou er nog ergens een topic moeten zijn van mij waar er foto's opstaan van de broedstoof die ik gemaakt heb .

ik denk dat die bij de huisvesting staat .

 

 

groetjes nick en liesbeth

Hallo ik heb je dat topic terug gevonden ziet er goed uit e.Ik hoop dat me dat ook zal lukken ik heb ook nog een vraagje voor je.

waar of hoe vind je zo een termostaat ,en zo een ventilator steek doe je daar gewoon een stopcontact in de electriek of doe je daar een soort tranfo tusen? en hoe lang laat je die ventators draaien ik heb gelezen dat je dat niet hans de dag doet.

 

groetjes jama

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

 

die ventilatortjes die haal je in een computer winkel .

en daar op zet je van die transfo's van max 12 v .

de ventilatortjes die draaien dag en nacht bij mij anders word alles vochtig vanbinnen en sterft alles .

alleen bij kouder weer als het niet warm genoeg word in de broedkast dan draaiet er maar 1 of 2 zodat de temperatuur kan behouden worden .

en zo een thermostaat die vind je op elke beurs of reptielenwinkel

 

 

groetjes nick en liesbeth

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

Ik gebruik de termo control pro 2 van rainforest frogs met een setje ventilators ervan. Werkt perfect en gemakelijk te monteren. Als het te warm word in de vriezer slagen de ventilators op en word het te koud dan slaagt de warmtebron

terug op. In de winter ga je soms problemen hebben als het vriest om de temperatuur te houden in uwe vriezer maar voor de rest van het jaar mag het geen probleem geven om de vriezer buiten te laten staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben hem nu volop aan het testen met een gewone termostaat dat gewoon voor in huis en dat lukt gelijk ook redelijk. ik vrees er ook een beetje voor dat het in de winter niet zo gemakkelijk zen temperatuur zal halen nog iemand tips??

de tips die ik al gekregen heb zijn heel bruikbaar geweest dus alles is welkom :D

 

groetjes jama

Share this post


Link to post
Share on other sites

het beste is dat je een puls thermostaat aanschaft .

zeer gebruiks vriendelijk alleen hier kun je geen lamp ofzo aanhangen want dan begint die te knipperen .

dus deze thermostaat is perfect voor warmte matten en warmte kabels .

gewoon een warmte kabel van 100 watt er in hangen en vanachter een warmte mat er tegen en deze koeld niet af buiten ook al is heel koud dan zet je gewoon een ventilatortje uit en laat je er maar 1 tje draaien .

 

groeten nick en liesbeth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nick jij had toch foto's op het forum staan van jou "diepvriezer" die jij gebuikt voor jou kweek?

Ik vind het niet terug, mss kan je ze nog eens posten of nieuwe hoe je het net hebt gedaan.

Dit is wel intressant!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nick jij had toch foto's op het forum staan van jou "diepvriezer" die jij gebuikt voor jou kweek?

Ik vind het niet terug, mss kan je ze nog eens posten of nieuwe hoe je het net hebt gedaan.

Dit is wel intressant!

http://www.reptie-farm.nl/forum/index.php?showtopic=9435

 

normaal als je hier op klikt kom je er op .

 

als je nog vragen hebt dan vraag je ze maar .

 

groetjes nick en liesbeth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×