Jump to content
Sign in to follow this  
Regius

Boa's Met Mijten ?

Recommended Posts

Kijk ik zaterdag ochtend in de terra bij de boa's en zie ik allemaal kleine zwarte beestjes rondkruipen, of dat het nu mijt van voederdieren is of bloedmijt, maakte me totaal niks uit.

Moest het niet weten van die krengen.

Dan maar naar de apotheker geweest om een flesje NIX om die krengen te verdelgen.

Daarna thuis gekomen, eerst de terra volledig leeggemaakt, daarna ontsmet met het produkt.

De terra heb ik een aantal uren laten ontluchten.

De slangen heb ik toen in een grote curver gezet zolang ik met de terra bezig was.

Alles wat er in de terra stond is ook behandeld met het produkt.

Daarna eerst de boa's ingevreven met het produkt, 10 minuten laten inwerken alvorens ik ze afspoelde.

Nu zitten ze voorlopig in een volledig kale bak, enkel op krantenpapier.

De volgende behandeling is voor over een 10 dagen geplant.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Er is verbetering in zicht, zondag nacht zijn er 2 verveld.

Toen waren er geen mijten meer te zien, maar blijf het verder streng in de gaten houden, wil snel van die rotbeesten vanaf geraken, zit er al lang genoeg mee opgescheept.

 

regius

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja eenmaal je ze hebt is het een pest,heb dat vroeger ook gehad met mijn boa's dan deet ik geween 5 keer sproeien met biokill in lauw water en dan de slang erin indompelenen natuurlijk goed zien als de slang niet met haar hoofd erin komt,derna heb ik ze altijd op krantenpapier gezet,het kan ook komen van de beddeking er in ligt of als er takken inliggen daarvan want dat is een paradijs voor die krengen,maar ik denk dat ze van de ratten komen,het beste is dan diepvries ratten te geven,is wel minder goe als levende ratten maar dan ben je er ook al van af

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ving vorig jaar en het jaar ervoor kippen en die hebben vaak bloedluis.

1 keer gehad en toen heb ik de slangen in een badje gedaan, gewoon water.

de luizen blijven achter in het water. het terra ondertussen helemaal leeg halen de planten en alles apart met biokill insproeien en buiten gezet. en in het terrarium even gesproeid en open laten staan. de slangen door een handdoek laten kruipen en in een andere box gezet. en na een uurtje terug in de bak.

 

het zenuwstelsel van ongewervelden wordt direct aangetast na aanraking dus helemaal vol sproeien hoefd niet gewoon ramen open en overal lichtjes overheen. zit zeker ook in de bodembedekking dus die vervangen. ik ben niet voor kranten, die zijn wel goed tegen bloedluis. de inkt is giftig maar lijkt me continu voor de dieren zelf ook niet best..

 

grtjss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar al de grote kwekers hebben ze wel op krantenpapier zitten hoor

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

en grote kwekers voeren honden en/of kattenbrokken voor meer dan 70 % aan hun kweek baardjes

 

grtjss

Share this post


Link to post
Share on other sites
en grote kwekers voeren honden en/of kattenbrokken voor meer dan 70 % aan hun kweek baardjes

 

grtjss

ja ma het ga over boa's he niet over baardagamen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga ze een tijdje op kranten houden, zien hoe het evolueert.

Denk ook dat het van de ratten komt, die je in de winkel koopt.

Tijd dat ik mijn ratten zelf kweekte, had ik daar totaal gene last van.

Het is nu al een maand of 3 a 4 dat ik met die rotbeesten opgescheept zit.

Heb ook frontline een keer gebruikt, en was daar niet tevreden over, dus nu een keertje NIX, ben alleen benieuwd of dit zijn werk wel goed doet of niet.

Zaterdag voor de 2de keer met dit produkt de behandeling terug doen, ben eens benieuwd hoe het nu gaat verlopen.

 

Regius

Share this post


Link to post
Share on other sites

omg

wat ik probeer te zeggen is, wat een "grote" kweker doet hoeft niet goed te zijn voor de dieren! Powerfeeding van Guttata's is super slecht voor het dier het dier is dan binnen een jaar groot genoeg voor een nestje. Het dier gaat daarna dood of kan misschien nog 1 nestje krijgen en gaat dan wel kapot (het lichaam is de botten voorbij gegroeid) de jongen worden voor een flink bedrag verkocht en ze houden er 1 aan om hetzelfde mee te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Wij gebruikte vroeger Nevugon tegen de mijten bij slangen, werkte goed.

 

Geloof niet dat dit product nog verkocht mag worden.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi,

 

Wij gebruikte vroeger Nevugon tegen de mijten bij slangen, werkte goed.

 

Geloof niet dat dit product nog verkocht mag worden.

 

Groetjes Marc

denk het nimeer,denk dat die al een tijdje uit de markt is gehaald marc

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteravond de 2de behandeling gedaan.

Begint eindelijk verbetering in te komen, tot hiertoe had ik niks meer gezien van die rotbeesten.

Hopen dat het nu zo blijft.

 

Regius

Share this post


Link to post
Share on other sites

tis te hopen voor jou

en als ze trugkomen moet je ze diepvries geven ook niet mijn voorkeur,maar dan heb je zeker geen last van de bloedmijten

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

De behandeling moet zeker nog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren grote controle gedaan op mijten, boa's zijn nu eindelijk van die rotbeesten vanaf :D .

 

Regius

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takje met Alsemkruid in je terra hangen ( in een theemandje ) dit wil ook nog wel eens helpen..

 

Wij hebben 2 koningspython,s gehad en een tapijtpyhton en deze hadden er ook vaak last van toen takje Alsemkruid en dit hielp goed..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Takje met Alsemkruid in je terra hangen ( in een theemandje ) dit wil ook nog wel eens helpen..

 

Wij hebben 2 koningspython,s gehad en een tapijtpyhton en deze hadden er ook vaak last van toen takje Alsemkruid en dit hielp goed..

heb ik nog nooit van gehoord,ma kan wel maar als ze met veel zit ga dat wel ni helpen denk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×