Jump to content
aliengroenenberg

Een Vrouwtje Voor Onze Agaam

Recommended Posts

hallo, een vraagje.

we kunnen een vrouwtjes baardagaam krijgen, om onze mannetjes baardagaam te vergezellen. dit vrouwtje is 3 jaar. heeft eerst lang bij 3 vrouwtjes gezeten. was altijd heel lief tegen ze, alleen werd ze onlangs in 1 keer agressief en beet 1 van deze agamen in de staart. zij hebben haar toen bij een mannetje gezet, maar na 4 weken waarin het goed ging, beet ze ook deze agaam. bij de huidige eigenaren is niet bekend waarom ze dit doet. verder is ze goed gezond en naar de eigenaren toe niet agressief. is het verstandig om het met dit vrouwtje te proberen, of beter van niet? ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom ze dit doet. heeft iemand hier ideeen over? graag zou ik dat horen. alvast bedankt!

 

groeten Alien

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook bij vrouwen is er een dominantie gedrag

er is er altijd een de baas in het terrarium

soms veranderd dat,omdat er een andere de bovenhand wil,en dan moet er gestreden worden

 

indien de man groter is kunnen ze best bij elkaar,maar zal de dame geen rust meer kennen,daar de man maar een vrouwtje heeft

 

wij zijn voorstander van mannen en vrouwen te scheiden,en enkel voor de paring bij elkaar te brengen

 

er zijn ook chagrijnige dames,en deze hou je best ook aleen,of zet je enkel bij dames die groter zijn

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja idd ,vrouwen kunnen ook onder elkaar ruzie maken

 

ik had als eerste een vrouwke alleen zitten en heb er sinds een paar maanden nu nog een andere vrouw bijgezet en de eerste heeft het wel goed laten blijven wie de baas van het terra is.

 

nu zitten ze al een paar maanden bij elkaar en komen ze redelijk goed overeen.

soms staat het de nieuwste ni aan en dan laat ze zich nimeer doen .

 

zolang er ni echt stukken afgebeten worden zal het wel meevallen zeker.

 

mss toch een beetje in het oog houden .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×