Jump to content

Recommended Posts

Nou volgens mij heb ik vorige week de goden verzocht, want ik zei ik heb in 3 jaar tijd nog geen last van gehad.

Gister konden alle bakken gedaan worden wat een ramp zeg :( gelukkig heb ik hele goede hulp gekregen van esther peper van baardagaam - rhenen. zij en haar man zijn komen helpen. :D

Maar nu het volgende ik heb voor de baardjes vlooienshampoo gebruikt deze is op basis van etherische olie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu hopen dat ze weg zijn ;)

Ik heb er ook last van gehad <_<

Maar ik heb dan roofmijten besteld en deze hebben hun werk zeer goed gedaan :cheer:

 

Groetjes Tim B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals al eerder gemeld zijn er verschillende die voor het ogenblik met bloedmijt zitten

(krijg hier dagelijks mailtjes over)

Niet iedereen ziet het ,daar het moeilijk is zeker op rode dieren de bloedmijt te zien

wie met de witte leucisticen en bleke hypo's zit merkt het sneller op,omdat ze daar goed zichtbaar zijn

 

wanneer alle terrariums al aangetast zijn,is de besmetting al geruime tijd aan de gang

de oorzaak licht hem daar bij het zand zeefden met hetzelfde zeefdje(zo worden alle terrariums besmet

 

waneer er

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb toevallig een tijdje geleden ook heel erg last van mijt gehad.

Ook hier weet ik niet hoe het komt, maar kan je wel vertellen dat het in no time heel erg was, mijn baardjes zaten helemaal onder.

Ik heb begrepen en ook ondervonden dat de mijt niet alleen op de beestjes zitten, maar ook uit de bakken kruipen en op en rondom mijn terrarium gingen zitten.

Herbesmetting komt dus ook van buiten het terrarium.

 

Mij is toen het volgende geadviseerd:

 

-Loxazol hoofdluis lotion kopen (klein flesje van 59 ml, en is niet giftig)

-oplossen in 4 liter water

-alle bodemsubstraat en gehele inrichting uit je terrarium halen.

-beestjes ermee wassen, terrarium helemaal nat maken ermee (ook achterwand, hout, grotjes, stenen, voerbakjes etc.) en even een uurtje in laten trekken alvorens je het droog veegt met een doek.

-tafel/kast/muur rondom het terrarium ook helemaal schoonmaken met dit spul.

-daarna kranten erin en de dieren 2 weekjes op kranten houden (Probeer minimale inrichting in het terrarium te plaatsen voor deze 2/3 weekjes)

-Na die 2 weken nog 1x herhalen en dan nog 1 weekje op kranten houden.

-Nu kan alle inrichting inclusief nieuw bodemsubstraat er weer in.

 

Is even een intensief werkje, maar ik zag dezelfde avond al resultaat!

 

Ik hoop dat mensen er iets aan hebben...ik had hier iig een super resultaat mee!

 

Gr.

Maupie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij is dit u toch ook al een tijdje aan de gang. Dutchy's , luizenshampoo niks werkt bijna tegen die terroristen. Deze week was ik het zat en ben ik langs de DA gereden.

 

En gek genoeg rade hij geen frontline aan , maar een injectie.

 

Deze DA stelde mij voor om aankomende maandag terug te komen met al mijn baardjes en dan krijgen ze een injectie die niet alle roofmijt , maar ook alle andere eventuele ( ook inwendig ) parasieten zal doden.

 

Ik ben vergeten te vragen hoe het spul heet , maar heeft iemand er ervaring mee ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb ik nog nooit van gehoord. Een injectie? Vraag er zeker meer info over en de naam zodat we mee op de hoogte blijven h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik moet zeggen dat ik niets meer ben tegen gekomen heb ze nu 2 keer met die shampoo gewassen en elke dag doe ik mijn bakken ontsmetten. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

De DA vertelde mij dat het volkomen veilig was. Dit is dan ook niet de DA die ik bezoek met mijn hond. Deze praktijk krijgt namelijk veel reptielen over de vloer.

( reptielen spreekuur :P)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou ons zeker op de hoogte,en noteer de naam van het product

 

bijleren doen we elke dag,en staan open voor verbeteringen

 

als dit werkt ben ik zeer nieuwsgierig

hou ons zeker op de hoogte

 

zou wel niet alle baardjes behandelen(risico spreiden)

er is iemand die op aanraden van de dierenarts de druppeltjes voor honden heeft uitgeprobeerd,met rampzalige gevolgen(4 van de 5 baardjes hebben het niet overleefd)

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites
zou wel niet alle baardjes behandelen(risico spreiden)

 

Daar heb ik dus ook aan zitten denken , maar ze zijn me allemaal even kostbaar en ik heb er niet zeg maar 1 waar ik het even op kan uitproberen.

 

Voor degene die het willen weten. Het is de dierenkliniek Leyweg in Den Haag.

Ik heb ze gegoogled en heb niks slechts kunnen vinden ze worden zelfs aangeraden op verschillende websites.

 

Er gaan 3 vrouwen niet mee die zitten in een terra aan de andere kant van de woonkamer. Bij hun heeft de behandeling met loxazol en en Dutchy's wel geholpen.Dat komt denk ik omdat die bak groter is met meer temperatuur verschillen waardoor de dutchy's waarschijnlijk toch een lekker plekje hebben gevonden om zich te kunnen voortplanten.

 

Uiteraard vind ik het een beetje eng. Helemaal nu jullie hier nog nooit van hebben gehoord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SLECHTE DIERENARTSEN BESTAAN NIET

er zijn er enkel die verkeerde diagnoses durven stellen

het zijn ook geen wondermensen,en moeten op onze uitleg verdergaan

 

bij mijten ligt het anders,daar kan geen verkeerde diagnose worden gesteld,maar enkel verkeerde middeltjes worden gebruikt

 

geen enkele dierenarts zal zomaar een middeltje geven,deze weten (meestal ) wel wat ze doen

 

Dutchy's kunnen met geen enkel ander middel samen gebruikt worden

een middeltje tegen de bloedmijt dood ook de roofmijt

 

ben best nieuwsgierig naar het middeltje,en of het werkt

 

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik weet wat er gebruikt word voor die injectie ik kwam het tegen op internet.

 

 

Een andere aanpak is wassen of sprayen van de dieren met 1:50 verdunde Ivomec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt ze hebben vandaag een prikje gekregen met 0,2 mg ivermectine en over 2 weken krijgen ze er nog een. De bakken moest ik als nog inspuiten met frontline . Wat ik nu dan maar toch heb gedaan.En hiermee zou ik dan van die kleine terroristen af moeten zijn.

 

Alle baardjes zijn afzonderlijk gewogen en de dosering is daar op aangepast.

Ik kreeg wel als waarschuwing mee dat sommige reptielen hier niet tegen kunnen waaronder schildpadden !

 

Maar mocht dit nu werken en daar ga ik wel van uit. Dan is dit wel een veel goedkopere oplossing. De injectie zelf koste namelijk maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

alsem kruid ? mag vragen waar dat voor is, want dat ken ik nog niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

door de geur van alsumkruit schrikken de mijten af, ook verspreid het een aangename geur,

 

dus waarom niet ik heb het in elk terra hangen, alleen als het vochtig word gaat het schimmelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

alsemkruid werkt echt zeer goed

 

doe dit in een theebolleke,en hang het in het terrarium

ook staan er overal pottekes met asemkruid in het terrariumhuisje

daar heb ik nog geen bloedmijt gezien de laaste twee jaar

 

alsemkruid is te koop in de online shop van REPTIE-FARM

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites
alsemkruid werkt echt zeer goed

 

doe dit in een theebolleke,en hang het in het terrarium

ook staan er overal pottekes met asemkruid in het terrariumhuisje

daar heb ik nog geen bloedmijt gezien de laaste twee jaar

 

alsemkruid is te koop in de online shop van REPTIE-FARM

 

groetjes

erwin&sonja

Ik heb het opgezocht op google. Ik las daar dat het geen nut heeft als je al bloedmijt heb, maar wel voor erna dus het werkt preventief.

Bedankt voor de tip dan weet ik nu dat ik het via repti farm kan bestellen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×