Jump to content
Sign in to follow this  
Cindy010

De Eitjes Voelen....

Recommended Posts

Ik lees op het forum dat je de eitjes kan zien en voelen. Nu is dit allemaal nieuw voor mij het word mijn eerste nestje. ze eet op het moment erg veel en is aardig dik geworden ook. Nu voel ik wel allemaal hele kleine balletjes als ik aan haar buikje voel klopt dit ??? zowie zo hebben ze 29 juni gepaard, maar ik weet natuurlijk niet of het al eerder ook is gebeurd. ze zitten vanaf 19 juni samen. Ik heb de ter al helemaal in orde gemaakt en er een flinke laag zand ingedaan en alles staat gereed voor als ze gaat leggen. Dus daar hoef ik mij geen zorgen meer over te maken. Wat ik begrepen heb is dat je na 2 weken de eitjes kan voelen en dat ze na de paring na ongeveer 3 tot 4 weken haar eitjes kan gaan leggen. Nu zegt de een je kan ze beter appart zetten en de ander zegt weer dat het niet nodig is. Mijn mannetje gedraagd zich als een keurige heer en ze raakt juist gestrest als ze niet bij hem zit. wat raden jullie mij aan ? ze is trouwens ook aan het vervellen nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik persoonlijk zou ze apart zetten

zodat ze in alle rust kan leggen

 

na de eerste paring kan het wel 5 tot 6 weken duren voor ze gaat leggen

daarna zitten er meestal 4 weken tussen

 

op gepast met je vrouwtje te pakken nu

als er een eitje kapot gaat in haar buik

kan dit heel nare gevolgen hebben

 

nu maar wachten tot ze gaat leggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals D+N aangeeft, je mannetje van je vrouwtje scheiden hoor! Anders kan het zijn dat ze niet op haar gemak aan haar leg wil beginnen en dat is niet goed want als ze de eitjes ophoudt en het is niet meteen duidelijk kan ze ervan sterven.

 

Zoals velen al weten zitten hier alle mannen apart in een terra en komen ze enkel bij de vrouwtje of krijgen ze even een vrouwtje als ze mogen paren.

Daarna worden ze terug gescheiden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×