Jump to content

Recommended Posts

Hallo,

 

Weet er soms iemand waar redhypored zijn oorspong heeft ?

Wie is daarmee begonnen ?

 

groetjes,

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zou red hypo x red of red x hypo red moeten zijn

 

dit is geen kleurlijn geloof ik,maar een andere benaming voor een rode hypo,of een "het" voor hypo,en zelfs een possebel het voor hypo

 

in het eerste geval red hypo xred ,is de vader een rode hyop en de moeder een "het" voor hypo

 

in het tweede geval red x hypo red ,is de vader een rode" het" voor hypo,en de moeder een rode hypo

 

deze nam dekt dus vele ladingen,en kan vanalles zijn(hypo,"het" voor hypo,"posebel "het "voor hypo,en gewoon een rode baardagaam die uit het vernoemde nest komt)

 

jammerlijk zijn deze er niet,of nog niet,of heb ik ze zeker nog niet gezien

 

echte rode hypo's zijn ieder jaar een gehoop bij de kweekers,en elk jaar zijn ze mooier en intenser oranje,maar niet rood

 

hier en daar zit er wel eens een uitschieter tussen,maar deze geven dan terug oranje naakweek

 

met sommige nieuwe lijnen (kruisingen )in amerika zou het moeten gelukt zijn,maar heb deze nog niet gezien

 

daar is de naam ontstaan,maar waar deze juist vandaan komt ,en de naam als eerste gebruikte weet ik niet

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kleurslag "Red Hypo" bestaat (helaas) nog niet.

Net wat Erwin uitgelegd heeft het zijn vaak de uitschieters uit een bepaalde (vaak crossbreed) kweek en dan nog worden ze eigenlijk altijd ten onrechte "Red Hypo" genoemd. Ik heb al zoveel foto's gezien van mensen die "Red Hypo" hebben gekocht of gekweekt maar ze zijn altijd oranje ... Het zijn vaak absoluut prachtige dieren, echter mooi (donker) oranje is geen rood !

 

Deze dame hebben we twee jaar terug ge

Share this post


Link to post
Share on other sites

De tweede foto zal dan niet goed belicht zijn, want dit is geen rood, maar oranje. Misschien kan je een foto plaatsen waar hij echt rood op is.

Wel een erg mooie baardgaam.

 

Wilco

Share this post


Link to post
Share on other sites

De tweede foto is inderdaad erg "overbelicht" ik zal z.s.m. een nwe foto maken.

Wat deze dame is absoluut niet oranje (behalve bovenop haar kop) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer mooi dier Sander ;) en het is niet gemakkelijk om een mooie rode te vinden , heb er al velen besteld en aangeboden gekregen maar nog geen enkele heeft aan mijn verwachtingen voldaan :(

Nu heb ik weer een koppeltje in bestelling staan in Amerika en wacht weer vol ongeduld af wat ze me gaan aanbieden B) , nu moet ik wel zeggen dat de hypo man die ik bij jou gekocht heb toch wel rode lijnen in zich heeft en zeker bruikbaar gaat zijn voor mijn kweekplannen dus met andere woorden " ben er uiterst tevreden van " ;)

De mooiste rode hypos die ik hier in Europa aan nakweek heb gezien voor het ogenblik zijn die van william giesbertz maar deze zijn niet te koop wat ik dus niet kan begrijpen :angry: :angry: :angry: ( grapje hoor William :lol::lol::lol: )

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi Gerrit,

 

Post er eens een foto van, ben wel echt benieuwd hoe die er uit ziet.

 

Groetjes,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Svenson ,

 

ga dit zovlug mogelijk doen want hij is weer bijna vervelt en dan post ik dadelijk de foto ervan.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het in elk geval ook een heel mooi dier van Sander. Misschien moeten jullie ook eens kijken op de website van de Ierse kweker Where dragons Dwell, die heeft bij haar kweekdieren een paar zeer mooie exemplaren staan waar er zeer veel rood te bewonderen val maar waar er ook altijd bepaalde delen van de baardagaam naar het oranje neigen (kop, staart).

 

Nu heb ik ook een diertje uit het nest gekocht dat Gerrit aanhaalt (toeval he jongen ;) ) en ik heb er nu 1 vervelling van mogen meemaken en het is inderdaad zo dat hier serieus wat kleur in zit en zeker de mooite en heel mooi is.

 

Maar om alle verhalen hierover nog eens te bevestigen. Ik ben gisteren naar Amsterdam geweest om enkele dieren op te halen waaronder ook weer een rode hypo (weet het lijkt wel een verslaving :D ) en op foto vond ik het diertje echt super dus was vol verwachting maar als we het in ons handen kregen... :(:(:( Wat een teleurstelling!!!! daar zag je dus nix van terug als van op de foto's... heb het dan maar wijzelijk, om niet de volgende red hypo teurstelling te moeten verwerken, in Amsterdam gelaten....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Gerrit, ik ben zeker ook benieuwd naar de foto's !

 

@ Steve,

 

Het diertje welke jij hebt gekocht is van een andere moeder (Melody) en de man van Gerrit is van Merinda, wel hebben beide dezelfde vader.

Maar de teleurstelling kan ik me goed voorstellen, zeker als de foto's NIET overeenkomen. Helaas wordt er veel geroepen en geschreven wat pertinent niet klopt !

Dit is ook de reden dat wij geen foto's bewerken (behalve onze naam).

Ik wil hiermee niet de indruk wekken dat het door veel mensen wel gebeurt echter kom ik zoveel foto's tegen wat gewoon pure misleiding is.

Maar de oplichterij door de foto's is redelijk makkelijk te checken mits je het juiste programma hebt. Mijn vrouw gebruikt MicroSoft Photodraw en als je daar een willekeurige foto inzet en eens op "witbalans correctie" drukt ... dan moet je eens zien hoeveel baardagamen er ineens een stuk minder gekleurd zijn dan in werkelijkheid het geval is. Maar ja .. natuurlijk is het voor jou een enorme reis, maar je staat als verkoper ook redelijk voor lul als je dieren niet op de gestuurde foto's lijken ....

 

Ik heb trouwens begin januari van dit jaar samen met Michel (MB Dragons) een stuk geschreven over de "True Red Hypo" dit staat wel te lezen op het internet ;) ... ik zal de link hier maar niet plaatsen.

 

Mvg.Sander

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Sander ,

 

bedankt voor de tip " MicroSoft Photodraw " en ga deze zeker eens proberen ;) want je zou versteld staan hoeveel dieren ineens hun ware kleur gaan tonen <_<

Wanneer mijn mannetje uit vervelling is ga ik zeker een foto plaatsen van hem en dan kan jouw vrouwtje haar lieveling nog eens terug zien ;)

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de "rode hypo's" van William nu al een paar keer gezien en zijn echt geweldig en apart :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×