Jump to content
MiNi

Mijn Terrarium

Recommended Posts

Hey ,

 

Dit is dus men terrarium voor men baardje ( 120x60x50 ) BxLxH . Int midden zit er een 10.0 Uv-B lamp van lucky reptile in en de 2 zijkanten neo sun lampen van lucky reptile . Temp. is nu gemiddeld 34-35

post-2-1245960968.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het een hele mooie bak, je kan er 3 baardjes in huisvesten. ik heb het ook 120x60x60. kan makkelijk. echter wel alleen de damus dan he.

kwa voer is het een beetje kijken voor jezelf. je kan ook nog ander spul geven zoals, kakkerlakken, morio's afentoe een aantal wasmotten, dola's en uiteraard groenvoer.

heb je 2 verschillende wattages aan beide kanten hangen? er hoeft geen kap omheen, mocht er toch lasogen ontstaan, dan is het een kwestie van de lamp alsnog voorzien van een kap. voordeel van een kap is dat de uv waarde toeneemt met +-5 mw/cm2 maar als het zo goed gaat waarom zou je het dan veranderen.

 

je zou een stuk hout erin kunnen doen, z'n stronk voor extra oppervlakte, maar dat is optioneel. denk dat ik hem zo zou laten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo MINI

 

eerst en vooral welkom hier op het forum

 

mooi terrarium hebt U daar

 

de verlichting is redelijk goed van temperatuur,maar zou er een lamp die zwaarder van wattage is indoen daar waar de baardjes opwarmen

de andere zou ik lichter van wattage nemen,daar men zo verschillende warmtezones maakt,en de baardjes zelf kunnen kiezen waar ze zitten

 

de uv lamp die baardjes lasogen geeft eruit halen ,en vervangen door een goede uv lamp

een uv lamp hang het best horizontaal ,zo geven deze meer uv af

de uv lamp hangt het best zo dicht mogelijk bij de lamp waar opgewarmd word

 

een beschermkapje is voornamelijk om onze ogen te beschermen tegen de lastige uv lamp,zodat deze niet storend is

 

waneer er een goede uv lamp hangt is elke dag Miner-all wel wat te veel van het goede

zou twee dagen minner-all geven,en de andere dagen calcium

 

extra schuilhokjes zou ik er niet meer inzetten,daar er dan geen plaats meer rest om eens te rennen als ze er zin in hebben

 

even voorstellen in even voorstellen :rolleyes: ,zo weet iedereen hier wie u bent(en ik ook :ph34r: )

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jow ,

 

Merci merci , ja ik weet niet of dit een goede uvlamp is daarom ik het vraag :D En was al van plan om warme en koede kant te maken , nu is het links en rechts 40 W (dus 80W) totaal , nu ga ik eens proberen 50W en 25W (75W)totaal ... En dan van die lasogen , wat zijn daar de symtonen van ??

 

Mzzls

Share this post


Link to post
Share on other sites

dicht knijpende ogen, en eigenlijk vrij constant. heel even open en meteen weer dicht. dit gaat als je er snel genoeg bij bent snel weer voorbij. of het een goede uv lamp is kan je zo zonder uv meter niet zeggen. je kan ze observeren en misschien geven ze een mooie goede indruk maar zonder de nodige uv waardes erbij is het altijd een beetje gokken. Ik bepoeder wel altijd al mijn voer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jow ,

 

Ja zal me eens voorstellen he ...

 

Euhm ja heb dus de Uv-Lamp horizontaal gehangen en ineens een nieuwe UV-Lamp gekocht Repti Sun 10.0 26 W , maar tijdens de werken heeft men kat deze kapot gedaan pff , majah . Hangt deze nu goed ? en heb ook een warme en koele kant gemaakt .... En last van de lamp heeft hij niet aangezien hij nooit of praktisch nooit met zen ogen toe zit , de kleintjes meer , maar denk dat dit normaal is niet ??

 

Mzzls

post-2-1246127594.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

welkom!

leuk dat je jezelf en je bak hebt voorgesteld.

de bak is geweldig,maar jammer dat er geen kapjes om de lampen zitten,ten eerste zou hij dan echt helemaal af zijn,ten tweede vind ik de stelling om een kap te plaatsen nadat je dier lasogen heeft naar! de kosten voor de dierenarts en de medicijnen ook.

de spaarlamp die je nu brand is beter dan de eerste,maar hij moet eerst een paar dagen inbranden,voordat je je dier eronder zet.

ik krijg al pijn in m,n ogen als ik naar de foto kijk,jij moet er ook last van hebben,maar je dier kijkt er 12 uur lang in!

maar je hebt ruimte voor 3 dieren,neem je 2 vrouwen en een man heb je een tweede bak nodig,want de man moet eruit na de paring.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey , anita .

 

Ja men diertje heeft eigelijk nooit lasogen gehad , wou gewoon de kenmerken ervan weten ... En dit is eigenlijk nog altijd de eerste uvlamp van lucky reptile , had gisteren die van zoo med gaan halen maar die heeft de kat kapot gedaan , het enigste verschil is dat de lamp nu horizontaal hangt ... En deze lampenkappen , kan ik die ook zelf maken of niet ?? En een 2de terra heb ik zeker , aangezien ik juist 2 vrouwtje bij erwin ben gaan halen . En die ziiten nu dus in het extra terra ...

 

Dus is dit horizontaal of moet u nog anders ??

 

Mzzls

Share this post


Link to post
Share on other sites

In elk geval een zeer mooi terrarium!!! :cheer: Handige mensen is toch makkelijk... en goedkoper... :P:P:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou er alleen een cakeblik omheen hangen, waarom? dan wordt de uv afgifte hoger omdat uv weerkaatst en vervolgens alles naar meneden stuurt ipv tegen het dak enzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel mooi terrarium ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yow ,

 

Merci , en euhm hebt ge misschien een voorbeeld van zo een cakeblik ?? :P

 

Mzzls

Share this post


Link to post
Share on other sites

hih,ga naar blokker,of de action,en koop daar een cake bakblik, een mooie maat!

maak er een gat in voor de fitting,en de kalbel,en schroef die tegen het plafond.

ik vouw aluminnium foli een paar keer dubbel,en plak dat ,werkt het zelfde,en je hebt het altijd wel in huis.

maar in zo,n mooie bak zou ik voor het cake blik gaan.

jullie zijn handig zat,moet lukken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aazo , dat is dus echt een blik waar je een cake in bakt ofwat ?? Want snapte niet goed wat je bedoelde met cakeblik ...

 

Mzzls

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aazo , dat is dus echt een blik waar je een cake in bakt ofwat ?? Want snapte niet goed wat je bedoelde met cakeblik ...

 

Mzzls

ja een gewoon cake blik!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey ,

 

Seg vraagje voor de 2 gewone lampen , ga zo dadelijk of morgen hiervoor al lampenkappen maken aangzien ik nog hout enz. over heb , zal foto's plaatsen hoor . Vraagje aan Anita , met zilverpapier , moet het op de blinkende of matte kant schijnen ??

 

En kan ook best lampenkappen maken zoals in een kant en klaar terrarium ,? Zo in de vorm van een driehoek ?

 

En dan nog een vraagje :D , weet er iemand of er bij zoo med een omruilgarantie is voor lampen , aangezien met kat men juist gekochte uvlamp kapot heeft gedaan .....

 

Mzzls

Share this post


Link to post
Share on other sites

omruilgarantie op lampen zal wel niemand doen denk ik

dit heeft niets met het merk te maken,maar met de zaak die de lamp verkocht heeft

 

de meeste zaken die lampen verkopen hebben een tester

daar kunt u de lamp testen

eens betaald zit er geen garantie meer op

(zij die het wel doen ,doen dit als klantenservice,en maken er verlies op )

 

op uv lampen is er plaats voorzien om de datum op te schrijven

 

groetjes

erwin & sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×