Jump to content
Sign in to follow this  
Jaco

Nieuw En (nog) Onwetend

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb mij net ingeschreven op het forum. Onlangs heb ik met baaragaampjes kennis gemaakt en ik ben er helemaal weg van. Nou is leuk vinden 1 ding, en ik zou er graag aan beginnen, maar niet zomaar zonder dat ik weet waar ik eigenlijk aan begin.

Op dit forum heb ik al heel veel informatie kunnen vinden waar ik heel blij mee ben.

Ik heb wel meteen een vraag waar ik nog niet direct een antwoord op kon vinden: Ik vraag me af of het leuker is 1 of 2 (vrouwtjes) te houden. Is het voor de baardagamen leuker als ze met z'n 2en zijn of maarkt dit niet uit? Of worden ze juist makkelijker tam als je er maar 1 hebt?

Bedankt alvast!

 

Groeten,

Jaco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Jaco,

 

Welkom op he forum en veel lees en schrijfplezier... mbt je vraag, de baardagaam is een solitair dier maar wat ik zelf heb gemerkt is toch dat als de dieren een tijd hebben samengezeten met enkele (2 of meer) en daarna alleen komen te zitten ze kunnen treuren. Maar natuurlijk net als bij de mensen heb je ook bij de baardjes er rondlopen die beter alleen zitten door hun gedrag ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom op het forum!

 

Goed dat je eerst info verschaft voor je over gaat tot aankoop van een baardje.

 

Je kan een baardje perfect alleen houden (best een mannetje daar ze geen schijnzwangerschappen kunnen ondergaan...)

Of ze kunnen bij elkaar zitten, dan best vrouwtjes samen zonder mannetjes dit om ongewenst paren op bijvoorbeeld te vroege leeftijd te voorkomen.

Dit is iets wat je zelf zo'n beetje moet overwegen.

Wel is het zo dat een baardje kan treuren als het altijd samen gezeten heeft zoals Jobo zegt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom Jaco :cheer:

 

Leuk je even voorgesteld te hebben en goed dat je eerst info zoekt alvorens tot aanschaf over te gaan ;)

Deze dieren kunnen best alleen gehouden worden, maar eerlijk gezegd zie ik toch liever meerdere dames bij elkaar dan een enkeling.

Zeker jonge dieren gaan elkaar stimuleren, maar dat sluit niet uit dat er ook dominantie kan zijn tussen dames.

Maar zoals gezegd het is geen must.

 

Grtzzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom hier, er is genoeg info te vinden over het houden en verzorgen van baardjes.

Veel lees en post plezier ;)

 

 

Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hartstikke bedankt voor de reacties allemaal, ik kan er echt wat mee. Ik vind het er leuk zo welkom te zijn als nieuweling!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jaco,

 

Ook nog van harte welkom op het forum. :cheer:

 

Heb je vragen stel ze gerust. ;)

 

Groetjes Marc en Berlinde B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×