Jump to content
erwin

Leatherback Of Geen Leatherback

Recommended Posts

hoop met deze enige duidelijkheid te krijgen en te brengen over de leatherback's

 

hoop ook dat deze topic niet terug uitmond in een welles nietes spelletje,maar zou graag degelijke uitleg hebben

 

krijg geregeld de vraag wat een leatherback een leatherback maakt

deze zijn gladder,en hebben kleinere schubben ,kennen we al

 

maar waar ligt de grens tussen leatherback en geen leatherback

DIT IS EEN LEATHERBACK

ABCleatherback6.jpg

DIT OOK

ABCleatherback2.jpg

DIT OOK

ABCleatherback5.jpg

DEZE OOK

ABCleatherback4.jpg

ABCleatherback3.jpg

 

MAAR WAT IS DEZE DAN???

ABCleatherbackMETVRAAGTEKEN2.jpg

ABCleatherbackMETVRAAGTEKEN3.jpg

EN DEZE

ABCgeenleatherback2.jpg

 

GROETJES

 

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

stuk voor stuk fantastiche dieren,al heeft de laatse miss last van jeugd puistjes.

maar geen grapje,ik heb geen flauw idee,ik zou me er in moetten verdieppen ,maar dat doen jullie al.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een baardagaam die de grote schubben op zijn rug mist wordt een Leatherback genoemd. Op deze manier werden de eerste Leatherbacks verkocht. Nu blijkt dat er veel Leatherbacks verkocht zijn die niet alle grote schubben missen en wordt het ook "ineens" getolereerd als ze een verminderd aantal schubben hebben dan dat een baardagaam normaal heeft. Dit is een erg breed begrip, want van hoeveel grote schubben gaat men dan uit?? Een baardagaam krijgt naarmate ze ouder worden namelijk meer grote schubben (hieraan kan je bijvoorbeeld de leeftijd van een baardagaam bepalen).

 

Voor de genetica is het beter om met een Leatherback te gaan kweken die al zijn grote schubben mist, dit omdat men op deze manier beter het ideaal van een Leatherback vererft (ideaal= het missen van alle grote schubben op de rug).

 

Wilco

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus zouden er gradaties moeten zijn,want nu word alles gewoon leatherback genoemd,

en word alles als leatherback aangeboden tegen dezelfde prijs,terwijl er zichtbaar veel verschil in zit

 

terwijl de kruisingen zeer verschillend zijn van struktuur van de schubben

zo is mijn ondervinding dat de kruising tussen twee leatherbacks niet zo fijn beschubd zijn als de kruising van een italiaanse leatherback en een amerikaanse smoothy

maar dan terug fijnder zijn dan een leatherback met een gewoon kleurbaardje

en niet alle baardjes even mooi glad van schubben zijn in hetzelfde nest

 

deze niet of net wel leatherback's hebben kleine gladders schubben,maar ook de stekkers al dan niet in grote aantallen op de flank,of enkele vergrote schubben op de rug

 

dus mijn vraag is waar de grens ligt tussen leatherback en smoothy

 

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor mij is het heel simpel als ik mij een leatherback aankoop moet hij glad zijn als hij ligt geschubt is vind ik het persoonlijk geen leatherback maar is het voor mij smoothie

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is nu eigenlijk het verschil tussen leatherback en smoothy?

 

Mij lijkt iig geheel glad leatherback is die dit niet dan ook geen leatherback. Net als de hypo's geen witte nagels geen hypo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat is nu eigenlijk het verschil tussen leatherback en smoothy?

 

Mij lijkt iig geheel glad leatherback is die dit niet dan ook geen leatherback. Net als de hypo's geen witte nagels geen hypo.

Eigenlijk is er geen verschil tussen een Leatherback en Smoothie. Dit zijn namen die de kwekers er aan gegeven hebben. Smoothie is een naam die een kweker heeft gegeven aan zijn Leatherback nakweek. Deze waren gladder dan de Leatherbacks (ouder dieren). Maar op dat moment werden de Leatherbacks die net zo glad waren ook gewoon als Leatherback verkocht. Dat de nakweek van bepaalde paringen gladder worden ligt aan de "gradatie" van deze dieren.

 

Bij hypo's met witte nagels en hypo's zonder witte nagels ligt dit weer heel anders. Hypo met witte nagels is een recessieve eigenschap en hypo zonder witte nagels is een polygenetische eigenschap. De laatste is de laatste jaren ineens niet meer geaccepteerd bij de baardagamen. Dit omdat er te veel verwarring was wat voor een diertje er nu eigenlijk gekocht werd. Een hypo zonder witte nagels zou geen echte hypo zijn.

 

Wilco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×