Jump to content
erwin

Totaal Verbod Op Reptielen!

Recommended Posts

Schrok me een buld toen ik de vraag kreeg toegestuurd

 

Daar we iedereen aanraden zich in orde te brengen met de nodige papieren ,zijn er ook mensen die het ook willen doen

 

als deze informeren bij hun gemeente blijkt daar een totaalverbod op reptielen te zijn

KAN DIT ZOMAAR???????????

 

 

heeft hier nog iemand ervaring mee???

kan een gemeente zelfstandig deze besluiten nemen???

 

GROETJES

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Erwin,

 

Bij ons is het zo dat ze bij de aanvraag voor de vlarem met hagedissen geen probleem hebben, anders ligt het als je een aanvraag indiend voor slangen.

Deze weigeren ze omdat ze zogezegt teveel meldingen kregen van ontsnapte dieren, al dan niet giftig (dit kan men zelf moeilijk uitmaken als men deze dieren niet kent).

Of men dit regionaal kan bepalen weet ik niet, maar de vlarem is een vlaamse wetgeving dus voor alle vlaamse gemeentes en steden en ik denk als je verder gaat met je klacht dat men hier weinig kan tegen inbrengen en dat deze regelgeving de doorslag zal geven.

Nartuurlijk is dit weer zo een kat en muisspelletje zodanig dat de mensen er snel de moed bij verliezen en zodanig alles in de anonimiteit verder blijven beoefenen.

Jammer maar typisch Belgi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet ik voor 5 baardjes ookal papieren in orde brengen voor de gemeente? Meen je toch niet <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moet ik voor 5 baardjes ookal papieren in orde brengen voor de gemeente? Meen je toch niet  <_<

Dit zou je in vlaanderen al moeten doen vanaf 1 reptiel.

 

Met name vanaf 1 tot 30 reptielen is de Vlarem klasse 3 of ook de meldingsplicht genoemd van toepassing.

Meer dan 30 dieren is het dan Vlarem 2.

Vlarem 1 is dan weer eigenlijk niet van toepassing voor onze hobby maar van toepassing voor bv. dierentuinen.

 

@Erwin

Bij nader inzicht en informatie ben ik tot het volgende gekomen;

Als er discussie ontstaat dan probeer je de aanvraagpapieren te verkrijgen en stuur je deze melding aangetekend op.

Als je deze aangetekend opstuurt ben je in orde vanaf het ogenblik dat je dit gedaan hebt, je moet wel een ontvangstbewijs vragen als bewijs van de aangetekende zending.

Dus niet zoals veel gedacht wordt op het ogenblik van de officiele papieren maar dus wel vanaf het ogenblik je deze melding aangeeft.

Een melding kan men niet weigeren, anders ligt het wel bij een aanvraag voor een indeling van een klasse 2.

Zo ik hoop dat dit al wat kan helpen.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch al tijdje geleden mailtje gezonden naar Gemeente die het ging doorsturen naar politie.. maar nog niets gehoord :lol::rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat betekent dus dat onze Belgische vrienden binnenkort hun collectie de deur uit moeten doen? :o

 

Wat uiteraard weer gunstig is voor de Nederlanders, ik meld me bij deze alvast aan voor een paar mooie baardjes :cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Salena, volgens mij heb jij het verkeerd gelezen....

of ik haha maar zoals ik het begrijp is er geen officieel verbod voor hagedissen maar wel voor slangen met name giftige...

 

Toch? :blink: hahaha

 

Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Salena, volgens mij heb jij het verkeerd gelezen....

of ik haha maar zoals ik het begrijp is er geen officieel verbod voor hagedissen maar wel voor slangen met name giftige...

 

Toch? :blink: hahaha

 

Groetjes Nathalie

Nee hoor, was ook maar geintje jwt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×