Jump to content

Recommended Posts

Kan er mij iemand duidelijk uitleggen hoe je die kleuren moet berekenen en afleiden enz... <_<

 

Ksnap er niets van ! :cheer:

 

Vb: pyro x spike

HET.HYPOMELANIC + HET. TRANSLUCENT x wildkleur

 

Wa gaat er daar dan uitkomen... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het hypo of trans betekend dat ze drager zijn van dat gene

Hypo of trans op zijn eigen zijn dan die echt zijn

Hypo = witte nagel

Translusent = doorzichtige huid

 

Groetjes Tim B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van de jongen uit dit koppel zal 50% heterozygoot voor translucent en 50% zal heterozygoot voor hypomelanistic zijn. Omdat je er vanuit moet gaan dat het geen zichtbare heterozygoten zijn spreekt men van 50% possible het. (50% kans dat het een heterozygoot is). Of deze dieren dan heterozygoot voor Translucent

Share this post


Link to post
Share on other sites

en nu even vertaald voor sommige belgen Wilco :rolleyes::rolleyes:

 

 

geef een voorbeeld dat iedereen begrijpt(hoop ik dan maar :rolleyes: )

 

neem bij de mens

 

een roodharige draagd het roodharig gen in zich

waneer deze kinderen krijgt met een zwartharige, kan er van het rode haar niets te zien zijn in het kind,maar heeft het roodharig gen wel meevererfd van de moeder

 

wanneer dit kind kinderen krijgt met ook een zwartharige die het roodharig niet draagt,zullen er ook geen roodharige kinderen komen,maar deze kinderen zullen mogelijks(possibel)wel drager zijn van het roodhaar gen

wanneer de zwartharige man wel drager is van het roodhaar gen kan er een roodharig kind van komen,ook van twee zwartharige ouders,daar ze beiden "het "( heterozygoot)zijn

 

een vererfbaar gen is niet te zien,dit kan men alleen weten door de ouders en grootouders te kennen

vandaar dat het kennen van de stamboom belangrijk is,en is de juiste benaming ook zeer belangrijk

 

dit is hetzelfde met de baardjes

er zit een gen in dat niet zichtbaar is,en dit noemt men "het"( heterozygoot)

er' kan' een gen inzitten dat niet zichtbaar is,en dit noemt men " possible het"(daar denkt men dat het er kan inzitten,maar is geen zekerheid)

 

dit is van toepassing voor het hypo gen en het translucent gen

 

hoop dat het wat verstaanbaar is B)

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er hier verschillende met witte nagels

 

:o

 

Ik mag er dus van uitgaan dat deze true hypo's zijn ???

 

Ze hebben allemaal een oranje/rode schijn, is dat dan belangrijk voor die hypo's??

 

Dussss

 

Nu komt de vraag: hoeveel kan ik daarvoor nu vragen <_< Want de winkel vroeg "mijn prijs" mar ik weet helemaal niet wat die beestjes waard zijn... <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Lieke ,

 

valt te bezien met welke ouders je deze verkregen hebt , laat dit even weten en misschien ook een foto ervan zou ons vooruit helpen ( van de nagels natuurlijk )

 

De kleur speelt geen enkele rol want je hebt witte , gele , rode , oranje , enz. hypos dit hangt allemaal af van de kleuren van de ouders ;)

 

Wat de prijs betreft moet jijzelf uitmaken en hangt ook weer af van verschillende faktoren ( geslacht , kleur , grote , enz. ) maar je gaat van een winkelier er nooit van krijgen wat je ervoor gaat krijgen als je ze zelf kunt verkopen.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfff wa bazaar :rolleyes::rolleyes::rolleyes::D

 

Dus voor die nageltjes te trekken, da ga dus niet met de gewone camera, dan maar effe de professionele opladen, zorg ik vanavond wel voor!

 

Voor de ouders

 

vader HET.HYPOMELANIC + HET. TRANSLUCENT

moeder wildkleur

 

Ik weet niet, ik had gedacht 350

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×