Jump to content
erwin

Last Van Fruitvlieggen

Recommended Posts

De fruitvlieg is voor sommigen een voedseldier,voor anderen een pest

 

Wie dubia's kweekt heeft er zeker last van

 

graag hadden we vernomen of nog meer mensen hier er last van hebben

 

ook hier hadden we er behoorlijk last van,en hebben verschillende oplossingen uitgeprobeerd

van een lamp voor vliegen tot de verdelginsspuit,en alles ertussen :angry: :angry:

 

niets bleek lang genoeg te werken om alles weg te krijgen

 

Tot we een fruitvlieg lokdoos konden uitproberen

deze doet dus haar werk meer dan behoorlijk,zodat de fruitvlieg nu eerder een uitzondering is geworden

 

hebben in onze uitgebreide dubia kweek twee lokdozen gezet,bij de krekels een lokdoos,en bij de groencontainer een(overdekt ,beschermd tegen de regen)lokdoos

 

op een week is de overlast weg,en blijft nu ook weg,en dit al 4 weken

 

daar deze lokdozen niet vrij in de handel te verkrijgen zijn ,hadden we gedacht om deze bij voldoende interesse per doos aan te kopen,wat de prijs zeker zal drukken,en zo iedereen kennis te laten maken met deze lokdozen

 

daar het niet de bedoeling is mark extra te belasten hadden we gedacht om eens in de maand een bestelling op te nemen,zodat er geen dure voorraad hoeft aangelegd te worden,wat de prijs ook zeker zal drukken

 

LAAT MAAR IETS HOREN INDIEN JULLIE OOK LAST HEBBEN VAN DE FRUITVLIEG

 

GROETJES

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij hebben weinig of geen last van de fruitvliegjes hier thuis

enkel bij de dola's

maar die zitten bij ons mama

dagelijks gaat ze met de stofzuiger door hun terra

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

ikheb al jaren dubias,ze staan boven in een ongebruikte slaapkamer,en het enigste overlast dat ik soms heb is een los lopende man,maar vliegjes heb ik nooit gehad.

ik zal er niet zoveel hebben als jou erwin.

maar waar en hoe en op wat houd je ze,want de vliegjes krijg je door restaval,toch? misschien moet je minder voeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar die krengen af en toe op af komen is een raadsel!

Nu nog geen last van gelukkig....maar over een tijdje zal het wel weer bal zijn, zeker als het een tijdje warm weer is.

Dan durf ik dus echt geen fruitschaal op de aanrecht te laten staan.

En zelfs als ik niets laat staan op de aanrecht, de vuilnisemmer iedere dag leeg en grondig schoonmaak, dan blijven ze komen.

Ziiten dan zelfs op het vaatdoekje :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi

 

ikheb al jaren dubias,ze staan boven in een ongebruikte slaapkamer,en het enigste overlast dat ik soms heb is een los lopende man,maar vliegjes heb ik nooit gehad.

ik zal er niet zoveel hebben als jou erwin.

maar waar en hoe en op wat houd je ze,want de vliegjes krijg je door restaval,toch? misschien moet je minder voeren.

hallo anita

 

een dubia moet ook eten :D

 

u kunt dubia's ook enkel op groenten en fruit houden

maar dan missen ze veel wat ze wel nodig hebben

en de aantallen vallen wel mee hoor,ongeveer een 80.000 brut geschat

 

een dubia is een alleseter,en op sommige voedsel komen ze niets te kort en groeien als kool

de samenstelling die wij geven brengt fruitvliegjes mee

waneer er vismeel en beendermeel in verwerkt zit,zijn de fruitvliegen er ook(jammergenoeg)

hier krijgen ze twee keer per week een deegdikke pap van tarwezemelen,geplette mais,vismeel,beendermeel en gekookte aardappelen in een schaaltje(resept van een prof dubia kweeker)

(de andere dagen vooral wortel ,appel ,banaan,en sla)

 

dit word met een a twee eetlepels per bak binnen de 10 minuten weggevreten(ze lusten er wel pap van :D )

zelfs op deze zeer korte tijd weten de fruitvliegen wel waar ze moeten zijn,en bezorgen hier overlast,daar ik ze zeer onsmakelijke dieren vind(ze spuwen eerst op hun eten om het voor te verteren,en eten het dan op(de gedachte aleen al :shoot::shoot: ))

 

wie geen fruitvliegen heeft kan zich maar gelukkig prijzen :cheer:

 

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker papje B) !

en nee hier krijgen ze alleen maar groente en fruit.

ik had al eerder gehoord dat de afgekloven karbo en kippe botjes erbij gingen,maar dat heb ik nog nooit gedaan.

en ja ik zal er zon 600 hebben,een klein beetje minder dan bij jullie natuurlijk.

(maar ik heb lege bakken hihi)

wil je nu nog spotjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wie geen fruitvliegen heeft kan zich maar gelukkig prijzen :cheer:

 

 

dan ben ik een van die gelukkigen :cheer: en heb er toch ook een paar duizenden van zitten :lol:

Deze van mij staan wel in de kelder en misschien is het daar iets te koel voor de fruitvliegjes <_<

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×