Jump to content
Sign in to follow this  
Nath86

Help Geslacht Wateragaam

Recommended Posts

Hoi Hoi,

Ik begin nu sterk te twijfelen of wij nu wel daadwerkelijk een koppel wateragamen hebben.

Nu ze inmiddels opgeknapt zijn van de verwaarlozing bij de vorige eigenaar en ze er super uit gaan zien vrees ik voor het geslacht.

Eerst de 3 foto's van de mogelijke man:

 

th_DSC00325.jpg

th_DSC00320.jpg

th_DSC00318.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hierbij de foto's van de vermoedelijke vrouw:

 

Haar kopje is inmiddels genezen en haar pootjes ook, gelukkig eet ze ook heel goed, dus een hoop schade hebben we goed kunnen maken.

 

 

th_DSC00326.jpg

th_DSC00327.jpg

th_DSC00329.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi nathalie ;)

 

Jammer dat de foto's niet zo duidelijk zijn.

Maar wat ik nu zie zijn vermoedelijk twee vrouwtjes.

 

Grtzzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jo,

Dit vermoeden had ik al gezien ze ong een jaar zijn en niet heel groot.

Ook hebben ze beide bijna geen kam in de nek.

Ik hoop dat er nog meer mensen zijn die dit bevestigen.

 

Weet jij trouwens of het bekje weer terug kan groeien bij het ene diertje, want door de slechte verzorging die ze altijd heeft gehad was haar bekje helemaal kapot, ook heeft ze aan haar voorpoten bijna geen tenen meer dus klimmem kan ze ook amper nog, dit zal nooit meer goed komen wat ik erg jammer vind.

 

Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door het ontbreken van de nekkam is het vermoeden bevestigd dat het hoogstwaarschijnlijk twee vrouwtjes zijn.

De verwondingen zullen niet meer aangroeien zeg maar, maar als deze proper staan zou dit geen hinder mogen opleveren.

Het ontbreken van tenen is natuurlijk iets anders en de dieren zullen hier dus hinder van ondervinden daar deze graag klimmen.

Zorg dus dat je ook horizontale takken plaatst zodat ze hierop rustig kunnen zonnen of observeren.

Maar zoals ik al zie heb je daar al voor gezorgd.

Inderdaad heel jammer, maar ze mogen van geluk spreken dat ze door jouw zorgen een beter leven krijgen.

Succes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

toch even laten weten. Ik heb een 2-tal jaar geleden ook een 'koppel' wateragamen gekocht via internet. Ik zie dat jouw wateragamen nog jong zijn. Ik had 2 volwassen mannetjes gekocht. Dit is echt problemen hoor :P. Ik weet niet of de vrouwtjes ook zo hevig kunnen zijn, maar ik heb een van mijn mannetjes moeten wegdoen. Ze waren tijdens de paartijd gewoon dag en nacht aan het vechten zeg maar.

 

Ga toch maar eens lang een dierenarts als je niet zeker bent over het geslacht van je dieren. :) Om latere problemen te vermijden.

 

Wat ik ook gehoord heb (weet niet of het waar is), is dat wateragamen geen 'hechte familie' vormen. Wat wil zeggen dat je ze gescheiden moet houden, en enkel tijdens de paartijd mag samenzetten. Over dit zou ik graag is, van iemand die een koppeltje heeft, duidelijkheid willen. want ik wil zo graag een vrouwtje bijkopen voor mijn overgebleven mannetje. Maar ik wil vermijden dat ze beginnen vechten, en ze weer apart moet zetten.

 

greets jochen :D

 

foto: Mannetje, net gaan zwemmen. :P

post-9-1245584700.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×