Jump to content
Sign in to follow this  
Nath86

Kameleon Met Bek Open

Recommended Posts

Hoi onze kameleon zit de hele tijd met zn bek open, wat zou dat kunnen zijn, drinken wil hij niet, eten heeft hij ook genoeg gehad en uit het terra wil hij ook niet want hij loopt stug door als ik mn hand bij de tak houdt.

 

Iemand een idee wat het kan zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd,heb je goed gemeten!

het kan te warm zijn,misschien is er toch stress in het spel,of hij is ziek.

je hebt deze dieren nu ruim een week,en ze hebben al veel meegemaakt.

nu moetten ze rustig kunnen wennen.

was je nog met ze naar de dierenarts geweest? zoja,wat had hij zeggen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja we zijn nog geweest er iets niets gevonden alleen zei de DA wel dat we net op tijd waren want ze waren erg vermagerd, vooral de wateragamen, gelukkig waren de wonden goed genezen dus dat is al een zorg minder...

 

Maar hij heeft het vanmiddag pas voor het eerst gedaan met de bek open zitten en dit was nadat hij wasmotjes had gekregen en een pipet met water toegediend had gekregen.

 

Hij zat ook dicht bij de lamp waar het wel warm is...

Maar als hij het warm heeft kan hij best opzij want er zijn genoeg schuilplekken en onderin het terra is het ook minder warm, dus ik denk wel dat hij het zichzelf aandeed want toen hij ergens anders zat had hij zn bekje dicht.

Maar wel erg stoer dat hij aangaf eruit te willen, het was maar 2 tellen maar toch hij wilde wel heel ff.

 

Voor de rest staat de tv hier bijna niet aan haha want het is zo leuk om van een afstand te kijken nar dit prachtige dier!!

 

Gr Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

is er ook mest onderzoek gedaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Nath86 ,

 

zoals Gert al aangaf zal hij het te warm hebben gehad en dan zitten ze met hun bek open , misschien even een foto laten zien en kan je ons zeggen hoe warm het is in het terrarium.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
is er ook mest onderzoek gedaan?

Ja dat is er ook gedaan er zijn wel wat eitjes gevonden, maar we hebben ontworming moeten geven en daarmee zou het voldoende moeten zijn, we hebben wel afgesproken dat we over een maand nog eens een onderzoek zouden laten doen om te kijken of de eitjes nu echt weg zijn...

 

Ik zal vanavond na mn werk ff een foto van het terra maken.

het terra is 80cm hoog bij 1.20 bij 40cm.

Er hangen 2 lampen in 1x 100w en 1 uv lamp.

Binnenkort waarschijnlijk nog een 3e lamp want onderin de bak blijft het maar 23 graden. Ik maak vanaaf ff een foto en zal de temp nog even goed meten.

De plek waar de kameleon veel loopt is op 50cm hoogte dus vlak bij de lampen..

 

Gr Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

ik zou dit zo laten 23 graden onderaan in het terratium mag je moet toch trachten bovenaan in het terrarium zo een 28 graden halen en onder de lamp mag het warmer zijn chameleons hoeven niet heel warm te zitten hafankelijk van de soort

veel succes met het diertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zojuist this gekomen van mn werk, en mijn vriend vertelde me dat de kameleon vandaag weer rustig was, de bek hangt niet meer open en hij loopt niet meer de hele tijd rondjes en graaft ook niet meer.

Ik heb hem gister extra kalk en vitaminen gegeven en vanochtend is hij letterlijk uit zn huid gebarsten, ik denk dat hij gewoon onrustig was doordat hij moest vervellen.

 

Dus ik denk probleem opgelost... ;)

 

Ik houd hem wel in de gaten mocht hij weer zn bek open doen of vreemd gedrag vertonen laat ik het meteen weten.

 

Gr Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

te warm zou kunnen, maar vaak lope ze toch weer heel dicht op de lamp,

mss wat het speels dreigen naar je somige kameleons doen dat graag ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kan ook zoiets geweest zijn want nu doet hij het niet meer, alleen als hij wasmotten heeft gehad.... dan doet hij steeds zn bek open maar dan eet hij niets meer en wil hij geen water, zodra ik het terra open doe doet hij zn bek dicht en als ik het weer dicht doe doet hij zn bek open, miss inderdaad iets van uitdagen ofzo... voor de aandacht.

Maar goed ik heb het niet meer gezien dus...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×